Rook Nedir? Rook ile Kubernetes Ortamınıza Ceph Storage Entegrasyonu

Rook ,Cloud-Native Foundation’ın(CNCF) Incubating(kuluçka) aşamasına geçmiş ,production ready durumda olan hem file hem block ve hem de object storage çözümüdür.Aslında genel bir tabirle storage orchestrator ürünü olarak karşımıza çıkıyor.Rook sayesinde Ceph, EdgeFs gibi ürünleri direk olarak Kubernetes Cluster’ınıza entegre edebilirsiniz.

CNCF in aşamalarını kısaca hatırlayacak olursak Rook şu an Incubating aşamasında ve Graduated aşamasına az kalmış.Belki de CNCF kataloğundan mezun olan 7. ürün olabilir kim bilir :) Detayları buradan inceleyebilirsiniz.

Github Projesine alttaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ürün hakkında kısaca bilgi verdikten sonra kuruluma geçebiliriz.

Kubernetes Ortam Bilgileri:

1 Master

3 Node (20 GB Data Diski)

Not: Host dosyalarına ip host kayıtları girilmelidir.

Öncelikle github dan ürünü clone’luyorum.

ubuntu@master:~$ git clone https://github.com/rook/rook.git
Cloning into 'rook'...
remote: Enumerating objects: 28757, done.
remote: Total 28757 (delta 0), reused 0 (delta 0), pack-reused 28757
Receiving objects: 100% (28757/28757), 10.60 MiB | 6.87 MiB/s, done.
Resolving deltas: 100% (18971/18971), done.
Checking connectivity... done.
ubuntu@master:~$ cd rook/
build/ cluster/ cmd/ design/ Documentation/ .git/ .github/ images/ pkg/ tests/
ubuntu@master:~$ cd rook/cluster/examples/kubernetes/ceph/

Ben bu makalemde Ceph Storage entegrasyonu yapacağım.Sırayla alttaki komutları çalıştırıyorum.

Komutlar sonrasında nihai resim aşağıdaki gibi olmalı

Rook Operator’u sayesinde Ceph Storage entegrasyonunu sağlamış oldum.

Ceph storage yapısının düzgün çalıştığını kontrol etmek için toolbox ‘ı kuruyorum

Container içine bağlanıyorum.Ve alttaki komutları çalıştırıyorum.Görüldüğü üzere bir sıkıntı bulunmuyor.

Şimdi ise örnek olması açısından bir mysql -wordpress deployment’ı yapacağım.

Persistent Volume ve Persistent Volume Claim çıktılarına bakıyorum.

Gerekli ip port bilgilerini aldıktan sonra arayüzüme ulaşabilirim.

Profilime tıklayarak diğer yazılarıma göz atabilirsiniz.

Kişisel Bloğuma göz atmak isterseniz:

--

--