Greška koja me je koštala 10,000€

Aleksandar Dimitrijevic
Digitalna Akademija
6 min readNov 24, 2021

Shitstorm (na svoj račun) is about to go down. 🚀

Moja Zajednica već zna kojim vrednostima se rukovodim, a na čelu istih su iskrenost i transparentnost.

Možda će neko od kolega videti zamerku u tome, nazvati me naivnim i nekim ko otkriva slabosti, ali ja se ipak vodim time da:

Ako želiš da istraješ, moraš da nađeš na način da ostaviš svoj lični pečat, i budeš autentičan kroz jasne vrednosti koje deliš.

To za mene znači predstaviti Preduzetnički put baš takav kakav jeste, bez bullshit-a.

Lako je selektivno izbacivati sadržaj i birati u kom svetlu se predstavljaš. A nekako su i ljudi navikli na to, i to ne uzima pažnju.

Ne kažem da moraš nužno da juriš ekstravaganciju u kreiranju sadržaja samo da bi uzeo pažnju, ali podeli ono što je uticalo na tebe, nevezano da li to bilo dobro ili loše po tebe.

Kladim se da će ljudi prepoznati vrednost, ali i inspiraciju u priči koja je uticala na tebe.

Kod grešaka pogotovo! Daj ljudima do znanja da si i ti od krvi i mesa, i ne zaboravi da si sa svakom greškom bogatiji za jedno iskustvo.

Uz to, zašto ne bi i drugima dao šansu da nauče iz tvoje greške?

Sigurno je da ćeš imati pune ruke sadržaja. I to kakvog! :)

Šta je Zajednica rekla?

Kada sam napravio strukturu ovog članka, postavio sam Instagram Zajednici pitanje da pogode koja je to greška zbog koje sam izgubio 10,000€.

Ovo su neki od odgovora:

Interesantno je da je većina odgovora vezano za investiranje, zatim materijalne stvari, a najpre u znanje i ljude.

Moje subjektivno mišljenje je da je najbolja (ili najgora) investicija koju možete napraviti u znanje, i ljude.

Kada investiram novac u Kripto, to radim kalkulisano, uz pametan menadžment rizika. Ne vežem se za taj ulog i potez, posmatram širu sliku i sagledavam situaciju na duže staze. Ne verujem da bih pisao članak o tome, jer prosto izbori tog tipa su individualni, kao i poznavanje i lične preferencije prema određenoj imovini (asset-u).

“Tri put meri, jednom seci”

Greška koja me je koštala se ogleda u tri stvari:

  • Impulsivnost
  • Nestrpljenje
  • Nedostatak koncentracije

Tri stvari koje ne smeju da budu prisutne kod Preduzetnika, i svakoga ko nosi veliku količinu odgovornosti.

Greška kreće pre mesec dana.

Završavamo video lekcije za I generaciju Digitalne Akademije, i dogovaram sa članom tima Landing Page za II generaciju.

Prodaja stopira. Mesečne članarine polaznika I generacije ističu. Vreme je za novu Strategiju, definisanje ponude i implementaciju planova za II generaciju.

Kao Lider, imam odgovornost da:

  • Kvalitetno privedem kraju I generaciju polaznika
  • Održavam Marketing Inicijative i pregledam Sadržaj
  • Definišem strategiju, delegiram zadatke i postavljam infrastrukturu za II generaciju polaznika
  • Radim svoje zadatke kao Marketing Team Lead i CEO

U nizu tih odgovornosti, naleti zadatak da mladom kolegi napravim Wireframe za Sajt II generacije.

Kad kažem Wireframe, mislim na postavku Funnela, User Flow-a, Stranica, Sekcija, kao i Copy+Design potreba za celokupan Sajt.

Bio sam pun samopouzdanja uspehom iz I generacije, motivisan pozitivnim reakcijama polaznika, verovajući u svoj Brend, ali u isto vreme sam i žonglirao sa ostalim odgovornostima, i bio pod pritiskom kreiranja novog prihoda firme.

Posledica toga se odrazila na moj ležeran pristup definisanju suštine svakog Biznisa — Sajta koji konvertuje.

Istina je da to bio jedan od najgorih produkta mog rada kao Preduzetnik.

Odrađen za par minuta, bez proveravanja Analitike starog sajta, bez revizije tržišta i aktuelnih mušterija, ispitivanja Zajednice, i planiranja ikakvih eksperimenata i A/B testova.

Tako je novi Sajt ušao u produkciju, tokom koje takođe nisam reagovao mladom kolegi da se išta menja logički i funckionalno, već se više bavio Dizajnom i Copy-em.

3 nedelje kasnije, rodio se Sajt po mom neozbiljnom Wireframe-u i procesu rada koji je dozvolio da se realizuje greška.

Greška koja je odnela dragoceno vreme, a kasnije će se ispostaviti i novac.

https://dap-akademija.com

Kako je pošlo po zlu?

(Nisam platio sajt 10,000€)

Spomenuo sam iznad i kreiranje nove Marketing Strategije za DAP.

Ona se bazira na tome da aktiviram svoj Lični Brend i time ponudim ljudima kredibilitet i validaciju vrednosti svog Biznisa — Digitalne Akademije, kroz kreiranje korisnog Sadržaja i pružanje vrednosta Zajednici kroz moj lični Preduzetnički put.

Tim je onboard-ovan, zadat je novi pravac za DAP Sadržaj, dok sam ja trebao da vodim inicijativu za rast mog Ličnog Brenda i funnel-ovanja ljudi na DAP.

Prošlog ponedeljka kreće inicijativa, sa prvim člankom na Medium-u, par Instagram objava, LinkedIn sadržajem, Twitter-om, Plaćenom objavom, i to aktivno sledećih par dana, do vikenda.

I pokidamo, bre.

2,000 ljudi dođe na taj loše wireframe-ovan sajt.

Ali…

Koliko je sajt bio loš se odrazilo u, ni manje ni više, nego: NULA prodaja!

0% konverzije. 0 prodatihPolaznikpaketa, koji podrazumeva pristup DAP Aplikaciji za (Buduće) Preduzetnike, sa:

  • 44 video lekcije (35h materijala)
  • 3 predmeta (Lični Razvoj Preduzetnika, Menadžment i Biznis Razvoj, Osnove Prodaje i Digitalnog Marketinga)
  • 12 predavača
  • Zatvorenom Zajednicom
  • Ličnim Dnevnikom za organizaciju zadataka
  • 3 eBook-a u vidu pisanih lekcija

I to sve za jednu godišnju pretplatu od 144€.

Uzdao sam se maksimum u ponudu, i ona jeste dobra, ali je Sajt toliko loše iskomunicirao istu, nije uopšte preneo vrednost, i totalno zbunio ljude sa nejasnim paketima naplate.

Koji elementi Sajta su razlozi neuspeha?

  • One-Pager (previše informacija na jednoj stranici) za složen Biznis
  • Nedostatak funnel-a (više stranica, optimizacije dugmića, UX-a, itd)
  • Tri ponude + 1 Lead Magnet, ponavljam, spakovan na JEDNU stranicu
  • Dizajn i Copy kao overkill u celoj priči

Katastrofa.

Kako sam došao na kalkulaciju od izgubljenih 10,000€?

Sajt za 1. generaciju DAP-a (April 2021.), kome sam se mnogo ozbiljnije posvetio, kako strateški, tako i operativno (sarađivao sa Senior UX/UI, Brand Leader-om i Senior Web Developer-om) je konvertovao 3.5% od ukupnih poseta.

Da je ostala ista konverzija kao na prvom sajtu, računica bi bila:

  • 2,000 poseta
  • 3.5% konverzija na prodaju
  • 144€ po prodaji

______________________________

  • 70 prodaja (3,5% od 2,000)
  • Prihod = 70 x 144€ = 10,080€

Šta je rešenje?

Mogao sam da definišem niz izmena, i delegiram niz zadataka mladom kolegi iz tima.

Ali bi to bilo još izgubljenog vremena, jer em nova postavka, em “handover” informacija i izmena, čitaj sigurno par dana da se sve sredi. To znači da bi takođe i kreiranje novog sadržaja i rad na novom saobraćaju bio blokiran.

“Kazna” sebi mi je bila da ja sednem i po ugledu na prvi sajt, i moj 100% angažman u operativi sam odradim novi Sajt koji će biti optimizovan za konverzije.

2 dana i noći aktivnog rada, desetinu kafa, 3 pakle cigareta, maksimalnu koncentraciju, pažnju, i do sad prikupljeno znanje i iskustvo, posvetim samo tome. Sa akcentom na prenošenje jasne Vizije, Misije i Ponude.

Prosto je bilo vreme da ja kao Lider istupim, prihvatim odgovornost za posledice izgubljenih resursa i idem dalje što pre.

“Tvoj Biznis Mentor na dohvat ruke”.

https://dap-akademija.com/upis

Novi sajt je sada Live, kao i specijalna ponuda za Crni Petak da preuzmete DAP Aplikaciju za mesečnu pretplatu od samo 12€ (umesto godišnje od 144€).

Videćemo rezultate novog sajta kroz 1–2 nedelje, ali ne sumnjam da će ovaj put biti znatno bolje.

“Netflix za Samoedukaciju” — Šta vas očekuje u DAP App?

Za mesečnu pretplatu koliko trenutno plaćate Netflix, dobijate:

👉 44 Video lekcije (35h Video Materijala)

👉 3 Predmeta

👉 12 predavača

👉 Zatvorenu Zajednicu

👉 Lični Planer — Funckionalnost Organizacije Zadataka

👉 3 eBooka (Pisani Materijal)

--

--