Davor Kolenc
DigitalniDavor
Published in
5 min readAug 5, 2019

--

DRUŠTVENE MREŽE ZA EVENTE i MILENIJALIZAM

SFeraKon 2019., Davor Kolenc
SFeraKon, Photo by Zvonimir Ferina

Što radim

Trenutno pijem crni čaj bez šećera jer me zeza želudac već treći dan za redom. Srećom pa je Oluja i produženi vikend, a mene počelo zezat u petak. Gospodin Murphy definitivno zna raditi svoj posao. A što je s mojim poslom, e pa…

Zašto me nema

Iskreno, razina energije padne kada radite sami. Nema vas tko podići, a najteže je podići se sam. Biti sam svoj šef zvuči divno. Ali, ima tu zamka. Kada imate mogućnost raditi kada i koliko vas je volja — onda imate i mogućnost reći „danas ću laganini“. Onda se dogode 2 takva dana. Pa se produži na tjedan i onda postajete apsolutno nekorisni. Odnosno — barem iz svoje vlastite perspektive sam nekoristan.

Zapravo kad sam sažeo što sve sam odrađivao — nije to bilo tako strašno. No, kako se tek probijam i pokušavam doći do neke žile sa zlatom u rudniku zvanom marketing, čini se da zasad uspijevam probijati rupe i tunele, ali nema još žila. Ostaje nada da će svi ti tuneli nekad u budućnosti biti bitni — jer će oni voditi u neko moje skriveno blago koje me čeka tamo negdje usput. U prijevodu, to su sve kontakti, mali šareni kamenčići koje skupiš za uspomenu usput.

Što sam radio

SFeraKon — najveća konvencija znanstvene fantastike u regiji. Drugu godinu za redom sam bio u organizaciji ovog događaja. Volontiram (kao i svi ostali organizatori) iz čiste ljubavi. Organizirao sam igraonicu te naravno objave na društvenim mrežama. Bilo je dosta pripreme oko samog događaja, a imali smo i plan live objava s događanja na kojemu je bilo oko 3000 posjetitelja kroz 3 dana. Preko 150 točaka programa, eminentni gosti iz književnosti, stripa, gamerskih faca itd. Trebalo je to nekako pokriti. Bilo je izuzetno zabavno i vrlo radišno. Nisam se praktički odvajao od kompjutera pripremajući slikice, videa, objave kako za Facebook, tako i za Instagram.

Gaming, Davor Kolenc
SFeraKon, Photo by Zvonimir Ferina

I dobio sam nekoliko vrlo pozitivnih reakcija. I to mi je bilo jako drago. Daje ti to nekakvu satisfakciju i opravdava ti tvoj mazohizam. Doduše — ja sam toliki geek da mi ne treba opravdanje za takav mazohizam i ja bi to radio i da sam dobio negativne kritike i sljedeće godine. U svakom slučaju — to je nekakva niša gdje se osjećam najugodnije. Ako se ikada razvije u nešto od čega se može živjeti, bit ću prvi koji će rado uložiti svoje vrijeme i znanje kako bi pomogao razvoju te industrije koja na zapadu doživljava pravi mali boom! To je ta geek ili nerd (kak već hoćete) industrija (Društvene igre, stripovi, SF, Fantasy…).

SFeraKon Digitalni Davor
SFeraKon, Photo by Zvonimir Ferina

Zagreb Coffee Break — Nedugo za tim, dobio sam priliku voditi objave na društvenim mrežama za mladu i ambicioznu ekipu na Zagreb Coffee Breaku. Ljudi su geekovi i vidjeli su moj rad na SFeraKonu, a i znamo se od prije pa su mi dali priliku. Dva dana festivala kave na Velesajmu su bila jedno vrlo zanimljivo iskustvo i zaista, hvala ekipi iz Imperije Kave na tome. Upoznao sam zanimljive ljude i shvatio koliko apsolutno zanimljivih čudaka koji vole kavu ima ne samo kod nas nego i u Europi i svijetu. I tu sam dobio feedback kako su super objave i slike na društvenim mrežama. Malo je za reći da ti sad malo i ego naraste nakon toga. Svakako preporučujem navratiti do Caffe Bara Kavantura kada ćete imati priliku kako biste okusili specialty coffee proizvode. Oni i sami proizvode svoju kavu i moram reći, to je potpuno drugačiji doživljaj od standardnih kava koje inače kupujemo po dućanima.

Još sam bio na nekoliko evenata čisto kao posjetitelj u zadnjih mjesec dana. Bilo je tu i tematkih roštilja i još nekih geek konvencija van Zagreba. Širim krug poznanika. Odlučio sam čak otvoriti i jednu fan grupu za jednu specifičnu nišu unutar te meni tako drage grupacije šmokljana. Ako se netko prepoznaje kao fan Critical Rolea svakako podržite grupu Croatian Critters. Cilj nam je dovesti ih u Hrvatsku!!! Bit će teško, ali treba vjerovati u čuda. Kao što rekoh — na zapadu je taj svijet doživio veliki boom. Ekipa Critical Rolea je Twitch stream i Youtube kanal gdje glumci (generalno se radi o posuđivačima glasova za likove u videoigrama i crtićima) igraju Dungeons&Dragons.

Za one koji ne znaju — radi se o kolektivnoj igri gdje preuzimate ulogu fantasy junaka. Uz to jedan od igrača mora biti Dungeon Master — odnosno on pripovijeda sve što se događa u tom svijetu dok vi upravljate svojim likom i pokušavate navigirati kroz svijet kojeg vam Dungeon Master dočarava.

Obično se igra tako da se kroz seriju igara priča neka epska priča u kojoj ti junaci prolaze kroz probleme, rastu kao osobe i na neki način je to možda najlakše objasniti je da je to kao da „igrate“ nekakvu seriju s puno nastavaka. Jedna takva partija (igra se jednom tjedno) može trajati od 3–5 ili čak više sati.

Pa eto, ako ste mislili da je nemoguće imati višemilijunske preglede videa iz tjedna u tjedan gdje emisija traje u prosjeku nekakvi 3,5 sati — varate se. Critical Role to uspijeva već 5 godina. I ne samo to — oni su prije nekakvih mjesec dana postali rekorderi Kickstartera u kategoriji Film i TV i njihova igra će biti ekranizirana u vidu crtića od 10 nastavaka koji bi trebao izići u jesen 2020. Planiram malo opširniji članak o svemu tome, pa ću to još malo podrobnije objasniti.

Nedostatak Energije ili…

E sad, na profesionalnom planu, najradije bih kada bih mogao baviti se samo zanimljivim eventima i to po mogućnosti s geek eventima ili geek marketingom. Imam osjećaj, da za takvo nešto uvijek imam elana i energije. Nažalost, to je prespecifično za naše podneblje. I to me nekako naživciralo i zato sad tu malo rantam o tome da to izbacim iz sebe.

Zato, trenutno sam se odlučio za put — ajd ti Davore zaposli se. I to sam i napravio. Radit ću na digitalnom marketingu za jednu turističku agenciju. Nije full-time digitalni marketing doduše jer ću raditi i kao agent za rezervacije. No, imat ću dosta prilike i za digitaliju. Svakako se nadam relevantnom iskustvu. To će sigurno biti moja stvarnost sljedećih godinu dana. Hoću li uspjeti u relativno maloj agenciji stvoriti odjel za digitalni marketing i proširiti utjecaj — to nam ostaje za vidjeti. Kao što vidite — moja ambicioznost nikada ne jenjava.

Ako želim preživjeti na tržištu, moram raditi raznovrsno i moram raditi jednako kvalitetno za sve. I zato ovaj post — moram sam sebe podsjećati da živim tu gdje živim i da moram biti — kako bi Bruce lee rekao — VODA! Poprimiti oblik sukladno posudi u kojoj se nalazim.

Tako da, nije to toliko nedostatak energije koliko milenijalsko plakanje nad vlastitom sudbinom za koju sam si sam kriv.

A sad, kad sam već kod vode — idem smrznuti nekoliko kockica leda — vruće je.

Ostajte mi digitalni!

DD Out!

--

--

Davor Kolenc
DigitalniDavor

Specijalist digitalnog marketinga. Objavljivani pisac. Organizator SFeraKona. Igrač D&Da. YouTuber. Bloger.