KAKO SAM ODLUČIO POSTATI RELAVANTAN

Davor Kolenc
DigitalniDavor
Published in
4 min readAug 5, 2019
Digitalni Marketing Davor Kolenc

FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT JE PROŠLOST

Ovo je vrlo česta poslovna praksa na našim prostorima. Ljudi se jednostavno predstavljaju kao vrhunski stručnjaci u koječemu. U Hrvatskoj možda još može proći tu i tamo. Ali polako ovo odlazi u prošlost.

ŠTO JE TO?

To vam je ona ideja kad vidite neki biznis i kažete „Ovo je cool, ali to bih mogao/mogla i ja.“ Ima takvih priča i kompanija koja uspiju u tako nečemu. Jednostavno guranjem i predstavljanjem samog sebe kao nekoga tko ZNA, iako si sasvim zelen.

Mislite da možete biti turistička agencija?

Mislite da možete imati web shop?

Mislite da možete biti agregat web stranica za dostavu hrane?

MOŽETE! Neki to otvore sve na blef, pomognu se s okolinom koja možda zna neke „cake“ i guraju kroz zidove, planine, preko rijeka ispunjenih krokodilima. I da se razumijemo, ne prigovaram ja njima i njihovom uspjehu, pogotovo ne onima koje se izvuku iz prvotnog blata. Jer kada dođe taj trenutak kada se ta kompanija izvukla iz početnog blata — do tada prođu 2–3, a možda i više godina. I u tom periodu u pravilu te kompanije NAUČE kroz iskustvo i sada mogu normalno funkcionirati unutar svoje niše.

No danas su društvene mreže sveprisutne. Više nije dovoljno izbaciti nekoliko reklama na TV i Radio kako biste automatski postali vjerodostojni unutar posla kojeg radite.

Danas će vam ljudi otići na vašu Facebook stranicu i pogledati vaše ocjene, pogledat će komentare po raznim grupama i forumima. Ako vas nema — pitat će — zašto vas nema? Ako ste nešto zeznuli — postoji dobra šansa da će netko to i napisati i iznijeti. Vrlo rijetko će vas netko pohvaliti — ljudi nemaju potrebu hvaliti „odrađen posao“ — jer su im ispunjena očekivanja. No, imaju potrebu pokuditi ako je bilo ispod tih istih očekivanja. Jedino ako ste na neki način vrlo jako prebacili očekivanja ćete dobiti i javnu pohvalu.

MOJ OSOBNI PRIMJER

Ja se ne mogu predstavljati kao biznis guru niti kao vrhunski stručnjak o digitalnom marketingu… JOŠ.

Pokušavam doći do te razine. Dosta stvari znam. Iskustva imam. Znanje svakodnevno skupljam. Ovaj blog je vrlo brzo došao na prvu stranicu Google-a ako „proguglate“ moje ime. Doduše na dnu stranice je, ali jednog dana će biti možda i na vrhu.

ALI ŠTO NAPRAVITI AKO JE FEJKANJE — OUT!

Ovisi što želite napraviti. No glavna misao vodilja je — STVORITE SI PRIČU! To znači da umjesto da govorite stvari kao što su:

„Ja sam/mi smo najbolji, najljepši i vodeći i najbrže rastući … :ubaci posao:“ — ono što trebate govoriti su stvari kao što je:

„Pratite nas na putu/pratite moj/naš put prema vrhu, „ ili nešto tipa „Želimo postati najbrže rastući/ na putu smo prema tome da postanemo vodeći… Pratite našu priču“

To će izgledati iskrenije — i to iz vrlo jednostavnog razloga — JER JE! Što iskreniji možete biti prema svojoj sadašnjoj i budućoj publici — to ćete bolje proći. Ljudi će se puno lakše poistovjetiti s vama kada ne FEJKATE da znate sve. Sve dok pokazujete da ste barem voljni naučiti i napredovati — sve loše se vrlo brzo briše.

ŠTO JA ŽELIM

Osobno ja želim pokušati pomoći u izgradnji čim više dobrih i pozitivnih priča na tržištu. Koliko sam do sada takvih priča uspio izgraditi?

NULA!

OK, ja sam malo preoštar prema sebi — nije to baš nula. Ali, nije to nešto s čime sam ja sad jako zadovoljan i zato neću ni navoditi svoje primjere ovdje. Kada budem zadovoljan nečime — za to će se i čuti.

IMAM NAJVEĆU MARKETINŠKU FIRMU…. u kvartu

Krenuo sam na ovaj put samoizgradnje — pomalo je strašno i često je to borba sa samim sobom. Želim da shout.com.hr u nekom trenutku postane relevantan. Želim da moj glas u nekom trenutku postane relevantan. Ne treba biti najrelevantniji niti Shout treba biti najbolja i najveća marketinška tvrtka na svijetu, u Europi niti čak u Hrvatskoj, pa čak niti u Zagrebu.

Trenutno je (koliko znam) najveća marketinška firma u kvartu (jer je jedina), ali hej i to je nešto!

Razmišljam o tome da tu svoju priču izgradnje krenem dokumentirati i video sadržajem. Malo me je strah onoga — „što će selo reći“ jer očekujem komentare tipa — što sad ovaj trabunja — tko je ovaj tip i zašto misli da je popio svu pamet svijeta?

U svakom slučaju, razmislit ću. Pokazat ću svoju priču — NE FEJKANU i ne priču koja će mene predstavljati kao već gotov proizvod i leadera u biznisu, poslovnom komuniciranju i ne znam ćemu sve ne — NE — ovaj blog i budući nadam se video sadržaj pokazivat će MENE. Znam koliko znam i stvari koje mi se događaju znaju biti zanimljive — zašto to ne podijeliti sa svijetom i nadam se da svijet može imati bar malo koristi od toga.

ŠTO TRENUTNO RADIM

Trenutno sam u procesu networkinga. Bio sam na svom prvom meetup-u gdje je bilo preko 200 ljudi. Popio sam pivo s Ilijom Brajkovićem (direktor agencije Kontra) i sa Sašom Tenodijem koji je imao predavanje tu večer (NLP stručnjak) te uz to ima i svoj podcast „Surove Strasti“ kojeg preporučujem pogledati ako vas zanimaju uspješne priče iz poslovnog svijeta.

U međuvremenu sam bio na dvosatnoj kavi s Marijanom Palićem — autorom knjige „Atomski Marketing“, dok sutra idem na kavu s Ilijom Brajkovićem. Dogovorio sam još nekoliko sastanaka s ljudima iz područja digitalnog marketinga. Više-manje zasada samo iz razloga kako bih uspio doznati nešto novo.

Ako me već pratite — hvala vam, ali iskreno — šta nema nekog pametnijeg sadržaja na internetu? xD

Kao i uvijek, svaka čast ako ste došli do kraja ovog teksta.

Ostajte mi digitalni,

DD Out!

--

--

Davor Kolenc
DigitalniDavor

Specijalist digitalnog marketinga. Objavljivani pisac. Organizator SFeraKona. Igrač D&Da. YouTuber. Bloger.