MOJ LIBURNICON

Davor Kolenc
DigitalniDavor
Published in
5 min readAug 25, 2019

Steampunk Štrige, Beach Party i jedan YouTube video

Još jedno ljetno okupljanje geekova svih znanstvenofantastičnih vrsta završilo je prošlog tjedna u Opatiji gdje je održan 14. po redu Liburnicon u organizaciji udruge „Kulturni Front“!

Beach-Party“ geek konvencija ove godine je bila u znaku Steampunka, pa je prigodno tome bilo i takvih kostima, prostor je bio cepelinama, šeširima, mehaničkim vijcima i sličnim stvarima koje povezujemo s ovim podžanrom znanstvene fantastike. K tome igrao se steampunk LARP u organizaciji Svena Nemeta i Zvonimira Baraća, a bilo je čak i steampunk kave koju su sa sobom donijeli i predstavili simpatični vlasnici Steam Coffeeja iz Zagreba.

Zvijezda festivala je dakako bio Tad Williams, jedan od viših bogova na panteonu fantasy pisaca. Simpatičan čovjek, koji se rado družio s posjetiteljima, pa čak i igrao igre s njima u jednom zanimljivom konceptu kviza. Ljudi bi birali pitanje (prilično su bila teška od onoga što sam uspio uhvatiti), a onda bi koristili Tada kao džokera koji je trebao smisliti nekakav hint da im pomogne. Ne treba ni spominjati da su ga koristili valjda za 90% pitanja. Jako simpatično, moram priznati.

Tad Willams Davor Kolenc
Jako loš photo by Davor Kolenc

Petak i subota navečer su već tradicionalno bili rezervirani za manje (ali zabavne) bendove koji su nas zabavljali svojim nastupima. U petak je to bio Take it Dee Dee (Ramones cover band), a u subotu je to bio The Winch koji pak sviraju obrade bendova poput Deep Purple, ZZ Top, Black Sabbath, Led Zeppelin, Queen i slično. Glazbe nije nedostajalo ni tijekom dana pa smo tijekom boravka na festivalu uvijek imali ugodnu glazbenu pozadinu za što je bio zadužen DJ Pejo.

Program

Nisam bio na puno toga, dapače ove godine (a četvrti puta sam bio ove godine), sam skinuo osobni rekord i bio na nevjerojatnih 5 točaka programa! Dakle, s obzirom na to da nisam Nefilim ili neko biće iz pakla, a ni Morgan Freeman, službeno mi je nestalo prstiju na jednoj ruci za izbrojati sve to. Nisam računao programe koji su se odvijali u holu škole (jer Liburnicon se odvija u školi), jer iako sam ih škicnuo, nisam bio sudionik istih.

Pričanje Tad Williamsa o High Fantasyju je bilo OK — ish. Ovisi iz kojeg kuta gledate. Prosječnom posjetitelju koji možda ne zna toliko o Fantasyju, pisanju i produkciji knjiga sve to se činilo zanimljivo i fora. Svemu tome se nadodaje gravitas osobe koja sve to iznosi i onda dobijete „wow“ efekt kod mnogih. Meni osobno je to bilo malkice preopćenito i zbrkano. Skakali smo s teme na temu te imali priličan broj digresija koje (meni osobno) nisu nadodavale na vrijednost teme o kojoj se kao jel’te pričalo.

Kao Harry Potter manijakalni fan, naravno da sam morao sudjelovati i na Harry Potter kvizu. Mlade curke koje su ga organizirale su čini mi se bile osupnute brojem ljudi koji se pojavio. No, brzo su se pribrale i nastavile s kvizom. Jedina zamjerka je bila da je bio podugačak (40 pitanja od kojih su bila 3–4 lagana i nijedno nije bilo multiple choice pa da na brzinu pogađaš). Kviz je fakat bio za zagrižene fanove i to čitatelje!!! Što mi je bilo OK. Na kraju završismo na osmom mjestu od 16 (ako se dobro sjećam). Nije loše s obzirom na to da sam zadnji put sve to čitao prije više godina. Vrijeme za ponavljanje gradiva čini se.

Steampunk LARP. U ovom LARPu sudjelujem sad već otprilike 2 godine. Imamo 2 -3 eventa godišnje i to mi je čist OK! Tamo sam poluludi znanstvenik po imenu Svemir i dođem ljude „šokirat“ sa svojim novim izumima svako malo. Ovog puta sam završio u ludnici (u igri samo naravno) jer sam pojeo krive „bombone“ i umalo počinio suicid. A sve je počelo time da je Svemir zapravo samo došao u posjetu Dunji, svojoj asistentici koja je izgubila pamćenje. Ispao naš mali privatni Shutter island epizoda, ali bez DiCapria.

Radionica pisanja s Vesnom Kurilić mi je bila apsolutno cool. Volim se okušavati u kreativnosti i usporediti pera i mozgove. Volim kreativne ljude i kreativne radionice. Ovo je ispalo kratko, slatko i korisno. Svakako pohvale, a možda i ukradem ovu radionicu za SFeru 😊

Najbolje ostavljam za kraj! A to je predavanje Danijela ŠtrigeKratka povijest alternativne povijesti“. Imao sam prilike slušati Danijela i na Krakonu ranije ove godine kada nam je pričao o teorijama o Šupljoj Zemlji. Njegovo pripremanje predavanja je jednostavno fenomenalno. Do detalja čovjek istraži o temama o kojima predaje i onda to još izloži na jako jezgrovit i duhovit način. S obzirom da smo se malo i družili na tom Krakonu, pa onda sad i na Liburniconu, snimili smo to predavanje pa ga sad možete i pogledati. Netko je bio komentirao na Facebooku kako bi bilo zgodno kada bi on ta svoja predavanja mogao snimiti i Ana (moja djevojka) i ja smo odlučili priskočiti u pomoć. Ana je na kraju odradila veći dio posla, uključujući kasniju video obradu, pa je sad cijela stvar na YouTube kanalu samog Liburnicona, pa vam evo link!

Screen Shot s videa by Davor Kolenc

Plaža i ostalo

Uspio sam se čak naći i s nekim članovima svoje FB grupe koju sam nedavno pokrenuo („Croatian Critters“ — fanovi Critical Rolea). To je za mene osobno bio highlight cijelog vikenda. Dragi ljudi i nadam se kako se uskoro opet vidimo i da će nas uskoro biti još više! Ako vas zanima o čemu je riječ bacite pogled na ovaj post.

Naravno, sav taj šušur, predavanja, koncerti, cosplay, igranje, druženje itd., ne bi bio Liburnicon da svakog dana ne provedete bar sat — dva na plaži.

Cosplay je bio fantastičan, a publika se naročito zaljubila u cosplay Bože Androića, a slika niže vam može otkriti i zašto. Posjetite Facebook Liburnicona za još zanimljivih slika. Ljudi su se kao i uvijek jako potrudili oko svojih kostima i svaka im čast na tome. U „podrumu“ škole je kao i uvijek bilo mjesto za sve one koji vole društvene tabletop igre. Bilo je tu i D&Da za početnike, pa čak i jedan D&D Murder Mistery. Nažalost ne stigoh na to, jer završih na već spomenutom steampunk larpu — a štaš. Bio je steampunk kon — red je.

Cosplay Liburnicon Davor Kolenc
Photo by (ili Srđan Cvitan ili Edi Špikić Photography, nije specifirano na Liburnicon FB-u) :P

Ćevapi i hamburgeri su bili solidni, iako ima određeni šarm otići u Interspar koji je udaljen 100 metara i kupiti sve za sendvič i onda si ga sam napraviš. Ja si još kupim i jogurt i osjećam se kao pravi turist i kao da sam pobijedio sistem.

Sve u svemu, još jedan odličan vikend beach party u Opatiji je završen. Bilo je divno! Sljedeća postaja — Rikon!

DD Out!

--

--

Davor Kolenc
DigitalniDavor

Specijalist digitalnog marketinga. Objavljivani pisac. Organizator SFeraKona. Igrač D&Da. YouTuber. Bloger.