Neden M1 İşlemcili MacBook Air Aldım?

Hasan Kasapoğlu
Dijital Kafalı Öğretmen
2 min readApr 29, 2021

Teknoloji her gün yeni ürünler ve yazılımlar ile hayatımıza değer katmaya devam ediyor. İhtiyaçlarımız sürekli değişiyor ve bu değişime göre hayatımıza yön vermeye çalışıyoruz.

Her ürün hayatımıza farklı perspektifler kazandırıyor. Bu bağlamda ben de aşağıda kısaca bahsedeceğim sebeplerden dolayı bilgisayar konusunda tercihimi M1 işlemcili MacBook Air’den yana kullandım.

Photo by Martin Katler on Unsplash
  • Hafif olması
  • M1 işlemcinin performansı
  • Apple ekosisteminde olmam
  • Pahalı gibi görünse de aslında fiyatına göre performansının oldukça iyi olması
  • Batarya ile kullanım süresi (20 saat)
  • Korkulanın aksine bir çok yazılım M1 işlemci ile uyumlu hale geldi.
  • Retina ekran
  • Klavyesi yazı işleri için inanılmaz akıcı
  • Uzay grisi rengi (Bu renk için biraz beklemem gerekti.)
  • Karavan hayatına geçiş

İlk laptop bilgisayarımı 2007 yılında almıştım. DSLR fotoğraf makinem ve objektiflerimle birlikte kocaman bir teknoloji yığınını sırtımda taşıyordum. “Teknoloji Yığını”! Şimdi bu zamandan o zamana bakınca öyle görünüyor. Yoksa kendi zamanına göre şahane bir fotoğrafçılık seti!

Salgın ile birlikte uzaktan eğitim olayı iyice oturdu. İnanın bu olaylar olmadan çok önce uzaktan eğitimin olması gerektiğini söylerdim, savunurdum. Tabii mutlak uzaktan eğitim olsun demiyorum. Harmanlanmış eğitim yani hem yüz yüze hem de uzaktan eğitimin tek sistemde birleşmesinden bahsediyorum. Süreç bizi kafamdan geçenleri yapmaya sürükledi. İşte bu süreçte mobil yaşam, taşınabilir olma, internet erişiminin ötesinde internetin hızı gibi durumlar fazlasıyla ön plana çıktı.

Yani aslında bir cihaz almadım. Tüm yaşam biçimim, toplumsal düzen içinde çözüm üretebilecek bir cihaz aldım.

Burada bahsettiklerime ve daha fazlasına youtube yayınımdan da ulaşabilirsiniz.

Sorularınız varsa aşağıda yer alan yorumlar bölümünden yazabilirsiniz. Gelecek yayınlarda buluşmak dileğiyle.

--

--

Hasan Kasapoğlu
Dijital Kafalı Öğretmen

Travel, Adventure and Nature Photographer Institute of Fine Arts / Photography