Blockchain (ve Bitcoin) nedir?

Sıradan insanlar için sıradan bir açıklama: Blockchain ve ona bağlı diğer kavramlar (bitcoin, ethereum vb) nedir, ne işe yarar?

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe
1 min readMar 18, 2018

--

Epeydir okuyorum blockchain hakkında. Teknik biri değilim ama modern çağda iş üretmeye çalışan biri olarak teknik konulara herkes kadar meraklıyım. Bu noktada hem iyi hem de kötü haberlerim var; önce kötü haber: Hakkında çokça yazılıp konuşulan her konu gibi Blockchain de başta anlaması ve yorumlaması zor bir konu. Ve iyi haber: O kadar akıllıca ve üretken bir fikir ki, okudukça daha iyi kavrıyor ve ne işe yarayabileceği hakkında daha fazla fikir sahibi oluyor insan.

Henüz bir uygulama deneyimleme fırsatım olmadı ama onunla ne yapılabileceği hakkında genel bir görüşüm oluştu. Bir danışman olarak bu enteresan konuyu araştırmaya ve ilk fırsat bulduğumda gerçek bir uygulama ile deneyimlemeye çalışacağım.

Bu arada benim gibi meraklılar için bu ilginç ve (çok) yüksek potansiyelli olduğunu düşündüğüm konu hakkında aldığım notları bir zihin haritasında özetledim. Zaman içinde okudukça eklemeler ve revizyonlar yapıyor ve içeriği genişletiyorum.

İlgilenenler için notlarım ekte:

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan