Kişisel bilgi yönetimi kavramını canlı bir örnek üzerinden incelediğimiz video serimizden bir görsel.

Kişisel Bilgi Yönetimi: Araç mı amaç mı?

Bilgi ile olan ilişkimi tarif etmem gerekse “inişli çıkışlı” olarak ifade ederim. Yıllardır not alıyorum, yaklaşık üç yıldır da adına bilgi dediğimiz bu ilginç kavramın hayatımdaki yerini tarif edip faydalı hale getirmeye çalışıyorum.

Yalcin Arsan
8 min readAug 18, 2022

--

Önceleri tarife gerek olmayacak kadar jenerik bir olguydu. Sonra tersi oldu, bilgiyi nasıl ve ne amaçla kullandığımı fark ettikçe içeriğini küçümsemiş olduğum fazla kompleks bir olgu gibi gelmeye başladı. Araştırdıkça derine indim; farklı yöntemler keşfettim, ne kadar detaylı bir bir kavram olduğunu fark ettim. Bu arada aldığım notlar çoğaldı. Bir taraftan da bunları kontrol altına alma gayreti baş gösterdi. Bilginin benim için ne olduğunu, ne kadar güçlü olduğunu fark ettikçe ona karşı bir aşk / nefret ilişkisi oluşmaya başladı: Aşk çünkü hem öğrenmeyi seven hem de onunla hayatını kazanan biri olarak bilgi benim için önemliydi. Nefret çünkü zamanla onu daha iyi tanıdıkça da da kontrol etmenin zorluğunu, hatta teorik açıdan imkansızlığını fark ettim. Son yıllarda kendi Kişisel Bilgi Yönetimi yaklaşımımı geliştirme konusunda attığım her adımda bu kez başardığımı sandım, sonra daha alacak çok yol olduğunu fark ettim.

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan