Kişisel Bilgi Yönetimi — Periyodik Bülten

Epeydir üzerine çalışıyorum bu konunun: Kişisel anlamda sahip olduğumuz bilgiyi nasıl saklar, yeri geldiğinde geri çağırır ve kullanırız?

Bu çabanın adına kişisel bilgi yönetimi diyor internet dünyası; yani personal knowledge management. Yerinde bir isim zira sahip olduğumuz ya da karşılaştığımız bilgiyi ilgilendiren bir çaba bu.

Diğer taraftan pozitif bir bilim olmaktan çok uzak, kişisel açıdan amacı (çoğunlukla) net olmayan, uygulanabilecek çok sayıda alternatif yöntem olan bir yaklaşım. Yani tek bir yolu yok bu işin, adı üzerinde kişisel bilgi yönetimi.

Bu bağlamda o kadar uzun zamandır birşeyler üretiyorum ki bunları artık bir noktada toplamak ihtiyacı hissettim. Bu bağlamda yavaş yavaş arşivleyeceğim eski içeriği ve yeni anlatacaklarımı, aynı ismi taşıyan periyodik bir bültene çevirmeye karar verdim. Konuyu merak edenlerin bültenime abone olmalarını, yeni paylaşımları bu noktadan takip etmesini ve etkileşime geçmelerini rica ediyorum; üzerine çok konuşacak boyut olan ve uzun soluklu bu konunun sizler için de en az benim için olduğu kadar keyifli olmasını dilerim:

Selam ve sevgilerimle
Yalçın Arsan — Temmuz 2022

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan