Fotoğraf: Engin Akyurt

Online Eğitimin Bireye Etkisi

--

Corona virüsün eğitim sistemini de etkisine almaya başlamasıyla artık farklı bir döneme geçildi. Üniversite diplomasının bir işe yaramadığını hepimiz biliyoruz. Çoğu üniversite bölümleri için örgün bir eğitimin gereksiz olduğu, uzaktan eğitim sistemine geçilmesiyle birlikte anlaşılacağını umuyorum.

Eğitim bireyin yaşamı boyunca devam eden bir süreçtir. Toplumlar artık bu sürecin önemini kavramış ve bireylere daha nitelikli bir eğitim sağlamak amacıyla yeni alternatifler aramaya başlamıştır. Bu kapsamda geleneksel eğitim sistemi artık kuramsal ve evrensel anlamda örgün eğitim olanakları sağlayan en iyi uygulama olma özelliğini yitirdi.

Fotoğraf: bongkarn thanyakij

Online eğitimin geleneksel eğitime göre büyük avantajları vardır. Suanpang, Petocz ve Kalceff (2004) tarafından 112 online eğitim alan öğrenci ve 118 geleneksel yöntemle öğrenen öğrencinin katılımıyla gerçekleştirdikleri ve 16 hafta süren araştırmalarında zaman (önce ve sonra), biçim (Geleneksel ve online) ve yer (Kampus ve uzaktan) olmak üzere üç bağımsız değişken arasındaki ilişki araştırıldı. Araştırma bulgularına göre önemli farklılıklar tespit edildi. Eğitim sonrasında etki, bilişsel beceri, değer ve kolaylık bakımından geleneksel ve online eğitim alan öğrencilerin karşılaştırılması sonucunda online eğitim alan öğrencilerin sonuçları geleneksel eğitim alan öğrencilerin sonuçlarından yüksek bulunarak, öğrenci davranışlarının online öğrenme ile her dört boyutta pozitif yönde geliştiği tespit edildi.

Fotoğraf: kreatikar

Devlet Tarafından Online Eğitime Destek

Artık devir online eğitim devri bu dijitalleşme sürecinde online eğitim devlet tarafından da desteklenmektedir. Online eğitim sürecine geçmek devletin her şehre bir üniversite yapma projesinden daha faydalıdır.

İlkokul, Ortaokul, Lise ve Üniversitelerin de uzaktan eğitim sistemine geçilmesiyle birlikte 22 Nisan, 2020 tarihinde Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, 1 milyon yazılımcı projesi kapsamında Block Chain, iş zekası, işletim sistemi, mobil uygulama geliştirme, ofis programları, oyun programlama, proje yönetimi, siber güvenlik veri tabanı ve web programlama alanında eğitimlerin online olarak verileceği ve 1000 istihdam sağlanacağını açıkladı.

Eğitimler Btk Akademide verilmektedir. Bilgi teknolojileri ve iletişim kurumu tarafından 2017 de kurulan eğitim merkezine e-devlet şifrenizle kayıt olabilirsiniz.

Fotoğraf: Vlada Karpovich

Online Eğitime Bakış Açınız Nedir?

Online eğitim ile birlikte pek çok bilgiye kolaylıkla ulaşılabileceğini ve kendini geliştiren insanların sadece üniversite diplomasına sahip olan biriyle bir olmayacağını biliyoruz, eğer online eğitimleri sadece bir sertifikadan ibaret olarak görürseniz elinizdeki o üniversite diplomaları gibi bir işe yaramaz. Bu hususta sizin online eğitimlere nasıl bir anlam yüklediğiniz önemli.

Dijital ortamda milyon tane online eğitim platformu bulunmaktadır. Çoğu eğitim platformundan ben de ilgi alanıma göre dersler aldım, ancak faydalı olabilecek platformların sayısı çok fazla değil. George Orwell’in 1984 romanında diktatör büyük birader bir televizyon ekranından birtakım değerleri vaaz eder ve bu da aslında bir uzaktan eğitim uygulamasıdır. Bu süreçte size fayda sağlayacak platformlardan dersler almanızı öneririm.

Fotoğraf: Julia M Cameron

Her iktisadi malda olduğu gibi eğitim sisteminde de bir arz-talep meselesi vardır. Hatırlarsınız ki bir dönem lokmata diye bir firma vardı. Lokmaların üstüne çikolata sosu ve meyve döküp satıyordu. Alanında tek bir firmayken talebin artmasıyla birlikte birçok lokma firması açıldı. Aynı şekilde midye, bardak mısır, çiğköfte, sebzeli döner gibi şeylerde de oldu ve açılan firmaların çoğu kalitesiz bir ürün verdi. Corona virüsün etkisiyle herkes sosyal izolasyon halinde iken online eğitime talep arttı. Bununla birlikte sayısız online eğitim platformları da açıldı. Bu hususta dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar vardır:
. Online eğitimde öğrenci ve eğitmen arasında senkron iletişim gereklidir. Bu yüzden mümkünse canlı yayın yapılan eğitimlere katılın.

. Eğitim alacağınız eğitmenin öz geçmişini inceleyin. Alanında uzman bir kişi olması önemli ve platformda eğitmen hakkında daha önce derslerini alan öğrencilerin yorumları varsa onları da inceleyin.

. Online eğitim platformu her öğrenme yöntemine açık olmalı.

. Başarı durumunuzun değerlendirilmesi lazım bu hususta aldığınız eğitim sonunda sizi sınava tabii tutacak ve başarınızı bir sertifika ya da başarı belgesiyle ödüllendirmesi gerekir.

Kaynaklar
Tuncer, Murat, Taşpınar Mehmet; Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar, Sosyal Bilimler Dergisi, C. X, S.1, Haziran, 2008
Ekici, Gülay; Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003

--

--

Gamze Alyar
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

I'm an expert in digital marketing with a passion for behavioral psychology, art and design. I love learning about how people think and what makes them tick.