Php, MySql ve Apache Server Kurulumu Nasıl Yapılır?

Dincer Degre
DincerDegre
Published in
2 min readAug 29, 2022

Normalde php, mysql ve apache server kurulumu işlemini tek tek yaptıkları tutorial lar görmüşsünüzdür, ben bunun yerine sizlere XAMPP’ım tavsiye ediyorum. Sizi kurulum işleminin sıkıntılı durumundan kurtarıyor ve işinizi kolaylıkla yapılabileceğini gösteriyor.

XAMPP’ın sürümleri

XAMPP birden çok işletim sistemine kolayca kurulabiliyor, size uyan XAMPP’ı bulmak için aşağıdakilerden birini seçiniz;

XAMPP’ın Kurulumu

XAMPP’ın kurulumunu yapmak oldukça basit. Yukarıda verdiğim linklerden size uygun olanını indirip, sanki herhangi bir program kurar gibi dosyayı kuruyorsunuz. Ardından XAMPP Control Panel‘a basıyorsunuz.

Karşınıza aşağıdakine benzer bir sayfa çıkmalı. Benim o resimde yaptığım gibi Birinci ve İkinci Actions’ı Start edin. Yani Apache ve Mysql‘i start edin.

Explorer’a bastığımızda bi dosya açılacak burada htdocs a attığımız dosyaları tarayıcımızdan http://localhost/ yolunu kullanarak görebiliriz.

Tamam Server işini hallettikte Peki neyle yazacağız kodlarımızı?

İşte bu duruma geldiğinizde VSCode veya Netbeans’i size öneririm. Netbeans’i indirmek için Buraya Tıklayınız. Visual Studio Code’u indirmek için ise Buraya Tıklayın

Bunun dışında PHP ve diğer dilleri yazmak için bir çok IDE bulunuyor ama en çok kullanılan VSCode çünkü eklentileriyle birlikte çoğu iş için gerekli yapıya sahip. Ben şahsen diğer dillerde de yazdığım için VSCode kullanıyorum, size de öneririm.

--

--