Czechitas aneb IT je budoucnost. I tvoje.

Alena Frydrychova
EDTECH KISK
Published in
2 min readFeb 28, 2019
Zdroj

Vzdělávací politika dospělých, akreditační procesy a instituce? Když jsem četla téma další hodiny, bez váhání mě napadla organizace Czechitas, která nejen že se soustředí na vzdělávání v oblasti IT, ale navíc především na vzdělávání žen, a to napříč generacemi. Vždyť jak sami uvádí na stránkách — „IT je budoucnost. I tvoje.“.

Organizace vznikla před 5 lety u nás v Brně. Když jsem se o ní poprvé dozvěděla já, byla jsem nadšená. Také jsem ale zjistila, že zdaleka ne všichni moje nadšení sdílí a dostaly se ke mně i takové názory, jako že organizace vlastně diskriminuje muže. Já problém vnímám z druhého konce, kdy je momentálně situace taková, že v odvětví IT je zaměstnáno až 10x více mužů než žen, a tak je jakákoliv iniciativa a snaha o větší začlenění žen do IT z mého pohledu velmi vítaná až nutná. Občas se ve společnosti setkáte také s názorem, že „IT je jen pro mladé a starší by to stejně nepochopili“. Opak je ale pravdou! Czechitas umožňují zvolit si nejen tematicky různě zaměřené kurzy, od práce s Excelem až po programování aplikací, ale u každého kurzu naleznete také nutnou úroveň vstupních znalostí a ta je více jak u poloviny nulová. Kurzy jsou tak vhodné pro studentky, pracující ženy, maminky na mateřské, ale i babičky, které zvládají běžnou práci s počítačem a chtějí více nahlédnout do světa informačních technologií. Z vlastní zkušenosti vím, že workshopů se účastní slečny a paní různého zaměření a v různých životních etapách a na kurzech panuje skvělá atmosféra.

Nabídka kurzů

Organizace Czechitas si své vzdělávání rozdělila do 5 tematických oblastí: programování, tvorba webu, grafika, datová analytika a online marketing. Vzdělávání si můžete přizpůsobit svým časovým možnostem a přihlásit se na jednodenní workshopy nebo dlouhodobé kurzy, jakým je například tříměsíční projekt Digitální akademie nebo Letní škola IT.

mě pořádání vzdělávacích kurzů, Czechitas nabízí i příležitost získání práce u partnerských firem nebo možnost získat ocenění a mentoring za obhájenou bakalářskou práci v oblasti IT.

Tak neváhej a přihlas se taky!

--

--