Jak studovat v Bradavicích?

Mikki
EDTECH KISK
Published in
2 min readMar 21, 2019

Ale ne, vážně, v době, kdy můžeme vystudovat lékařství v Číně, nebo raketového inženýra v Americe a to aniž bychom opustili teplo a pohodlí domova a museli někam zdlouhavě cestovat, proč bychom se nemohli stát i čaroději? Nu, vlastně to není tak těžké, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Krátce po prvním vydání filmové verze Harryho Pottera, se v Česku objevila první online Škola čar a kouzel v Bradavicích. Po registraci jste museli vyplnit krátký dotazník, který vás zařadil do koleje. S trochou přemýšlení se daly odpovědi naklikat podle vašich preferencí, takže Moudrý klobouk se dal obelstít.

Školní rok připomínal svojí délkou klasický semestr na vysoké škole, tuším, že trval 3–4 měsíce. Dále jste museli “chodit” na hodiny, což zahrnovalo přečtení si výkladu a plnit úkoly. Škola fungovala stejně jako ta knižní, začínalo se od prvního ročníku a postupem času se uživatel vypracovával až do posledního ročníku, kde musel složit závěrečné zkoušky. Během studia mohl získat post prefekta, či dokonce primuse. Tato hodnost s sebou přinášela i náležité povinnosti.

Já sama jsem si ji vyzkoušela. Byla to moje první online škola/kurz, kterou jsem navštěvovala a první, kterou jsem nedokončila. Kdysi dávno v prehistorické době asi 2006, nebylo až tak časté mít doma počítač. Jelikož my se řadili k těm, kteří ho neměli, chodila jsem na něj akorát ve školní knihovně, která měla otevřeno 2x týdně, čímž se moje studium Školy čar a kouzel v Bradavicích docela komplikovalo. Avšak jsem za tuto zkušenost ráda. Reálně čarovat by mě tam sice nenaučili, a titul z toho nebyl žádný, dokonce ani neoficiální, kterým byste se mohli honosit v fanouškovské komunitě, ale daly se tam studovat ty ostatní obory jako bylinkářství, astronomie, nebo péče o kouzelné tvory. Všechno, co se dá využít i ve skutečném světě. Co na tom bylo nejvíce zajímavé, přestože úkoly nebyly nijak náročné, byly pro mě informačně přínosnější, jak tehdejší studium na základní škole.

Celá má poetika o imaginární harry potterovské škole není jen o tom, chcete studovat Školu čar a kouzel? Tady máte možnost! Vede spíš k zamyšlení, od kdy tady máme otevřené univerzity? Jaké všechny druhy tady máme? Kdy začalo učení cizích lidí jiné úplně cizí lidi? Je možné, že online školy vznikly hned po tom, co byl vynalezen internet?

Krásným příkladem je největší světová distanční univerzita Open University, která byla založena 1969 na zakázku britské vlády. Letos si připomíná 50. leté výročí. V současné době působí ve více než 150 zemích a vystudovalo na ní přes 2 000 000 studentů.

http://www.open.ac.uk/

https://www.coursera.org/courses?query=medicine&

https://www.edx.org/course?search_query=nuclear+engineering

http://www.hradbradavice.com/index.php?sekce=8&stranka=informace/vyuka_info

--

--