Usporiadavanie znalostí (Building a Second Brain)

Madebysabee
EDTECH KISK
Published in
2 min readMay 27, 2024

Kniha “Building a Second Brain” od autora Tiaga Forte sa zaoberá efektívnym manažmentom informácií a kreativity v digitálnom veku. Zavádza koncept druhého mozgu, ktorý je digitálnym systémom na organizáciu a správu informácií. Tento systém je založený na princípe CODE (Collect, Organize, Distill, Express), ktorý pomáha užívateľom zbierať, organizovať, filtrovať a následne vyjadrovať ich myšlienky a nápady.

Pre študentov, ktorí čelia neustálemu záplavu informácií, môže byť koncept druhého mozgu mimoriadne užitočný. Systém, ktorý ponúka kniha (fakt prosím prečítajte si knihu, video nestačí, skúšala som), umožňuje študentom efektívne spravovať svoje štúdium a zároveň udržiavať jasno v hlave. Toto prostriedie im pomáha efektívne filtrovať a využívať tieto informácie, čím im umožňuje lepšie sa sústrediť a dosiahnuť svoje ciele (či už úspešne dokončiť semester alebo vybrať najlepšie slúchatká).

Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že kniha mi priniesla reálne dlhodobé zmeny. Po skúšaní množstva apiek a metód na správu informácií som konečne našla niečo, čo funguje. Už takmer rok používam princípy z tejto knihy a s istotou môžem povedať, že ide o najúčinnejší nástroj, aký som kedy mala. Aj keď som prispôsobila niektoré časti svojim potrebám, kniha mi pomohla položiť základ, bez ktorého si teraz už neviem predstaviť organizovať všetky svoje digitálne poznámky a files.

Ak som vás predsalen nepresvedčila tu je séria ilustrovaných poznámok z knihy od Maggie Appleton :https://maggieappleton.com/basb

Kniha: https://www.martinus.cz/695515-building-a-second-brain/kniha

building a second brain

--

--