Saame tuttavaks: Reelika Konist

Eesti Disainimeeskond
EDM blogi
Published in
2 min readAug 26, 2016
Foto: Gerry Sulp

„Mul kodus väike kutsu,
kel nimeks pandud Krässu,
tal meeldib palli mängida
ja lastega koos hullata.“

Miskipärast on need, teises klassis kirjutatud read mul siiani meeles. Järgmised salmid on ununenud, aga seda mäletan küll, et sain oma koerast tehtud luuletuse eest auhinnaks väikese mängukaru. Sestsaadik on mulle kirjutamine meeldinud, ja ka võidetud karu on siiani alles.

Mulle tundub, et sõnumite seadmist ja strateegiate sõnastamist olen kõige enam nautinud ka erinevates töödes. Tegelikult hõlmab see muidugi ka hulgaliselt teisi samme — eesmärkide püstitamist, ümbritseva jälgimist, kaaslaste kuulamist, mõtete süsteemiks seadmist. Aga just see kirjutamise moment, see annab mulle hästi palju. Eks see vist kipubki nii olema, et ma pigem kirjutan kui räägin.

Eesti Disainimeeskonnas on minu ülesanne hoolitseda selle eest, et Eestit tutvustada aitavad tekstid oleksid selged ja inspireerivad. Teisisõnu, panna kirja lugu, mida tahame Eestist ja eestlastest rääkida. Meie jaoks tähenduslike väärtuste kaardistamiseks on juba suur eeltöö tehtud ning nüüd olemegi jõudnud etappi, kus erinevate sihtgruppide sisend ootab täpsemat sõnastamist. Erinevaid inimesi kõnetavad küll erinevad sõnumid, kuid katsume leida sellise katussõnumi, mida igaüks saaks jätkata oma looga.

Sellises tekstilooja rollis olen esimest korda ja neid hetki, kui end just liiga kindlalt ei tunne, on olnud samuti. Samas mulle väga meeldib meie meeskonna häälestatus. Koos on kamp inimesi, kes näevad võimalust midagi ära teha, ja teevadki. See energia, proovimisjulgus ja asjatundlikkus on tõeliselt lahe. Tõesti! Nii et kohe kindlasti on see minu jaoks kogemus, millest on kaasa võtta väga palju.

Mis teeb ühest tekstist hea teksti? Kas olulisem on sisu või vorm? Ma usun, et arusaamad heast tekstist, võivad olla üsna erinevad. Minu jaoks on ühtviisi olulised nii sisu kui vorm. Kui su sõnumis puudub sisu või siirus, on targem ütlemata jätta. Samas kui sisu on olemas, meeldib mulle väga, kui see on hästi sõnastatud. Ausalt, eristuvalt, vaimukalt — viisil, mis mulle korda läheb. Ma väga loodan, et mul õnnestub Eesti sõnumeid kirja pannes samast põhimõttest lähtuda.

--

--