Success Academy: Αν μπορούσα θα το ξαναζούσα από την αρχή

Effect -in education
Effect’s Blog
Published in
5 min readMar 1, 2017

Γράφει η Παναγιώτα Χρυσανθακοπούλου

Πριν ακριβώς δύο μήνες ολοκληρώθηκε η συμμετοχή μου στο Success Academy που διοργανώνει η Effect. Μου φαίνεται πραγματικά σαν χθες που έτρεχα να προλάβω το λεωφορείο στο Μεταξουργείο για να φτάσω στα γραφεία όπου και γινόταν το σεμινάριο. Θυμάμαι ήταν από τις λίγες φορές μετά από καιρό, που λαχταρούσα να φτάσω κάπου, γιατί ήξερα πως με περιμένει κάτι νέο, κάτι διαφορετικό και ενδιαφέρον.

Μου ζητήθηκε να σας μιλήσω για την εμπειρία μου.Προσπαθώ να κάνω, λοιπόν, μια καλή ανασκόπηση σε όλο αυτό που έζησα τις 6 εβδομάδες στην Effect, να συγκεντρώσω κάθε ανάμνηση, κάθε στιγμή και πληροφορία, ώστε να σας προβάλω, όσο το δυνατόν καλύτερα και με ρεαλισμό, τι σημαίνει να είσαι κομμάτι του Success Academy.

Αλλά πριν σας μιλήσω για την εμπειρία μου, θέλω να μπείτε λίγο στη θέση, που βρισκόμουν δηλαδή ακριβώς πριν πάρω την απόφαση να δηλώσω συμμετοχή στο σεμινάριο.

Φοιτήτρια στην Αθήνα, σχολή οικονομικών επιστημών, εν όψει κρίσης, χρειάζεται να πιάσεις δουλειά γιατί τα πράγματα δεν βγαίνουν, αφήνεις λιγάκι τη σχολή, την παρατάς για την ακρίβεια, αλλά επειδή δε σου αρέσει να παραιτείσαι την ξαναπιάνεις, εκεί στο τέταρτο έτος, με πολλά χρωστούμενα μαθήματα και όλα να σου φαίνονται βουνό. Κοπιάζεις, απελπίζεσαι, τελικά έρχεται το πτυχίο. Αυτό το πολυπόθητο πτυχίο. Ανακούφιση λες, το πήραμε και είμαστε προετοιμασμένοι, οι αγορές μας περιμένουν και νιώθουμε πιο έτοιμοι από ποτέ να δουλέψουμε. Θυμάστε εκείνο το βουνό που είπα παραπάνω , εκείνο με τα μαθήματα, τελικά ήταν λόφος του Στρέφη μπροστά σε αυτό που συνάντάς με το πέρας της σχολής σου.

Αρχίζει η αναζήτηση μετά, ψάχνεσαι, τι θέλεις να κάνεις, δεν ξέρεις σίγουρα με τι θέλεις να ασχοληθείς, ούτε τι προσόντα χρειάζεται να έχεις,ούτε πως θα τα αποκτήσεις. Βιογραφικό, πρέπει να είναι γεμάτο σου λένε, να δείχνει τις δεξιότητες σου, ικανότητες, να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλων υποψηφίων. Συνεντεύξεις, τι πρέπει να πεις, πως να το πεις, σε ρωτούν έχεις δουλέψει ποτέ σε ομάδα και σκέφτεσαι δεν πρέπει να αναφέρονται στη σχολική ομάδα βόλλεϋ στο Λύκειο. Πελαγώσατε? Δεν είστε μόνοι, έτσι ένιωσα κι εγώ.

Κάπου εκεί στο ψάξιμο, σου ψιθυρίζει κάποιος για την Effect, ρίξε μια ματιά σου λέει, τα ξέρω τα παιδιά και μάλιστα κάνουν πολύ καλή δουλειά. Έτσι λοιπόν, κάνεις μια αίτηση για ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο, που σκοπό έχει να σου δώσει γνώση και τα κατάλληλα εφόδια για να κάνεις ένα πρώτο βήμα, εξάλλου δεν έχεις να χάσεις απολύτως τίποτα, χρειάζεσαι οπωσδήποτε ένα κίνητρο.

Περνάω τη συνέντευξη από το Σωτήρη, ένα από τα δύο ιδρυτικά μέλη της Effect, κάνω και ένα τεστ προσωπικότητας, για πρώτη φορά στη ζωή μου, αρκετά αγχωμένη, μέχρις ότου μου ανακοινώνουν πως έγινα δεκτή.

Η πρώτη μέρα ήταν μέρα γνωριμίας, από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις πως τα άτομα που συμμετάσχουν στο σεμινάριο έχουν επιλεγεί προσεκτικά. Κάποιοι άνθρωποι σου κάνουν αυτό το κλικ από την αρχή ενώ κάποιοι άλλοι θα σε κερδίσουν αργότερα με το πνεύμα και την προσωπικότητά τους. Είναι έντονο το στοιχείο της ομαδικότητας και της συλλογικής δουλειάς που χτίζεται στο Success Academy, ακόμα και από τα απλά παιχνίδια που σκοπό έχουν να σπάσουν τον πάγο.

Προσωπικά εκτίμησα πολύ την έννοια της ομάδας μέσω του σεμιναρίου. Καλείσε να φέρεις εις πέρας ένα project με συλλογική εργασία δουλεύοντας με αγνώστους. Επομένως όλη η συνεργασία βασίζεται στον αλληλοσεβασμό και στο feedback. Μαγική έννοια το feedback, σε βελτιώνει σε όλα τα επίπεδα. Μαθαίνεις σε ένα γκρουπ διαφορετικών ανθρώπων πως να βρίσκεις τη χρυσή τομή προκειμένου να πετύχεις τον στόχο, δουλεύεις με deadlines, θέτεις αξίες και προσωπικούς στόχους. Λαμβάνεις γνώση που δεν είχες έως τότε, ενώ παράλληλα εξελίσσεις τις ικανότητες σου.

Αυτό που λάτρεψα,βέβαια, περισσότερο ήταν τα εβδομαδιαία trainings που περιλάμβανε το Success Academy. Θα μπορούσα να γράψω ένα άρθρο για το καθένα ξεχωριστά. Όλα διεξάγονταν από ανθρώπους που σε εμπνέουν και που αγαπούν αυτό που κάνουν. Κάθε ένας από αυτούς τους ξεχωριστούς ανθρώπους μου έμαθε και κάτι διαφορετικό. Για παράδειγμα, πως για να είμαι δημιουργική πρέπει να δουλεύω καθημερινά τις ιδέες μου, πως πρέπει να ακολουθώ το πάθος μου και να αγαπώ αυτό που κάνω για να πετύχω, την μεγάλη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων και πόσο σημαντικές είναι οι αποτυχίες μου, γιατί από αυτές πλάθωμαι , μαθαίνω και συνεχίζω ψηλότερα. Απέτυχα, ε και…?

Μέσα από τα trainings του Success Academy έμαθα πως να φτιάχνω το βιογραφικό μου και τη σημαντικότητα εργαλείων, όπως το linkdin, για την έρευση εργασίας. Έμαθα, επίσης, τι περιλαμβάνει μια καλή παρουσίαση, πόσο ρόλο παίζει η φωνή και η στάση σώματος όταν παρουσιάζεις.Πόσο σημαντικό είναι να προετοιμάζεσαι για μία συνέντευξη και τι πρέπει να κάνεις για να τα ανταπεξέλθεις. Πράγματα που μπορεί να θεωρείτε πως είναι δεδομένη γνώση, αλλά θα καταλάβετε πως έχετε περισσότερα κενά από όσα νομίζετε επί του θέματος, τουλάχιστον αυτό συνειδητοποίησα εγώ.

Ολοκληρώνντας την ανασκόπηση μου, θα ήθελα να τονίσω ίσως το σημαντικότερο που κέρδισα από τη συμμετοχή μου, το οποίο είναι η γνωριμία μου με υπέροχους ανθρώπους. Ανθρώπους γεμάτους όνειρα, που σε παρακινούν, που απογοηντεύονται όπως όλοι αλλά ελπίζουν και προσπαθούν για το καλύτερο. Λαμπρές προσωπικότητες και όμορφες ψυχές, όλοι τους, ένας προς έναν. Χτίζεις έναν ιδιαίτερο δεσμό με τα παιδιά εκεί, είναι σαν δια μαγείας να βρίσκεσαι σε μια κοινότητα και λες ναι ήμουν κι εγώ στο Success Academy.

Αυτό σημαίνει να είσαι κομμάτι του Success Academy κι αυτό έζησα εγώ, μια μοναδική εμπειρία. Αν μπορούσα θα το έκανα ξανά από την αρχή.

“Η Γιώτα εργάζεται ήδη ως αρθρογράφος στο χώρο της μόδας ενώ αυτή τη περίοδο έχει αναλάβει το χτίσιμο ενός δύο νέων brand. Κοινώς κάνει το πάθος της επάγγελμα και τα πηγαίνει και πολύ καλά. Δεν θα περιμέναμε βέβαια κάτι λιγότερο από μια alumna του Success Academy.”

“Το Success Academy της Effect είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για τελειόφοιτους και πρόσφατους αποφοίτους Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Μέσα στις 8 εβδομάδες του προγράμματος, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε πραγματικά εταιρικά projects, να αναπτύξουν δεξιότητες που ζητούνται στην αγορά εργασίας και να διασυνδεθούν με εργοδότες. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το Success Academy και τις υπόλοιπες ευκαιρίες που προσφέρει η Effect σε νέους, join the “Awesomeness List” :)”

--

--

Effect -in education
Effect’s Blog

We are a #fresh social enterprise bringing the change Education desperately needs, to tackle huge social problems one by one, starting with Youth Unemployment!