Ayse Kızıltan Ütkü
emotioncoachingtr
Published in
2 min readFeb 28, 2019

--

HAKKIMDA

2009 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra 1 yıl süreyle Almanya’nın Hamburg şehrinde asistan öğretmen olarak görev yaptım. Bir süre öğretmen olarak çalıştıktan sonra 2014 yılında Arel Üniversitesi Genel Psikoloji Tezli Yüksek Lisans programına başladım. Duygusal zeka hakkında öğrendiklerimin çocuklarla çalışan biri olarak katkılarını gördükten sonra bu alana yönelme kararı aldım. John Gottman’ın duygu koçu ebeveynlik hakkında yaptığı ı 40 yılı aşkın süren araştırmalar, ebeveynlik stilleri ve çocukların gelişimine sağladığı katkılar hakkında yaptığı yayınlar benim için önemli bir rehber oldu. Duygu koçluğu hakkındaki araştırmalarımı derinleştirme hayaliyle yüksek lisans tez konumu “Duygu Koçu Ebeveynlik Eğitiminin Annelerin Ebeveynlik Stilleri Üzerindeki Etkisi” olarak belirleyerek Gottman’ın orjinal ebeveyn eğitim programını Türkçeye çevirip ebeveynlere uyguladım. Sonuçlar katılımcıların ebeveynlik stillerinde anlamlı değişiklikler olduğunu gösterdi. Yayınlanan bu çalışma Duygu koçluğu hakkında Türkiye’de yapılan ilk yayın olma özelliğini taşıyor.

2018 Aralık ayında, İngiltere’de araştırmacı Janet Rose, Loise Gilbert ve Licette Gus tarafından çocuklar ve gençlerin duygusal ve davranışsal gelişimine katkı sağlamak amacıyla geliştirilen, okullarda ve ebeveynlerle yaygınlaşmakta olan EmotionCoachingUK eğitimine katıldım, Yeterliğini sağlamak için gerekli çalışmaları tamamladıktan sonra “EmotionCoachingUK eğitmeni” ünvanına sahip oldum. Ayrıca Gottman literatürümü genişletmek amacıyla Gottman çift terapisi eğitimlerine ve duyguların ifade edilme yollarından biri olan oyunun dili hakkında bilgi edinmek amacıyla Deneyimsel Oyun Terapisi 1. Düzey eğitimine katıldım.

Yurtiçi ve yurt dışında eğitim kurumlarında edindiğim deneyimler bana gösterdi ki kültür ve olanaklar açısından farklılıklar olsa dahi koridorlarında dolaşan çocukların sahip olduğu duygusal deneyimler ve o duygusal anlarda bir yetişkinden beklediği anlayış ve şefkat ihtiyacı aynı. Bu anlamda amacım eğitimci ve psikoloji bilimi uzmanı olarak yolu çocuklarla kesişen herkese çocuk yetiştirme yolunda duygular aracılığıyla rehberlik etmenin yollarını anlatmak.

--

--