SON 2 YILDA ÇIKAN EN İYİ YERLİ KORKU FİLMLERİ

Oyun Haberleri
Eniyi.Si
Published in
2 min readApr 21, 2017

Korku filmleri denilince direk aklıma film izleyenlere yaptığım korkutmalar geliyor. Ailecek ya da arkadaş ortamında bir korku filmi izlediğimiz zaman kendimi filme çok kaptırmazdım ve herkes tam odaklanmışken filmin de tam sessiz olduğu anda bir nida atardım. Neredeyse her zaman korku filmleri izlerken birileri bunu yapar. Filmi bozan genellikle ben olurdum. Film boyunca ara ara kötü bakışlar hep benim üzerimde olurdu. Küçükken çok saçma geldiği için izlemezdim ancak izleyenlere yine aynı muameleyi yapardım. (Ablam az çekmedi benden.) Filmler biter ama benim deli etmelerim bitmez. Bu sefer de izlediğim ama odaklanmadığım kendimi kaptırmadığım filmler vardı ya onları izleyenlere gece olunca bak “Filmdeki gibi olmasın…” gibi korkutmalar yapar filmdeki sesleri çıkartarak yürekleri ağızlara getirirdim. Filme odaklanmayınca da filmin bir zevki kalmıyor çünkü amaç zaten filmin içine dalarak onu yaşamak. Küçükken saçma geliyordu demiştim ya, korku filmi izleyelim diyenlere hep sorardım “Neden korku filmi?” İnsanlar neden korku filmi izlemeyi tercih ediyor hem de gece ya da aklından çıkmadığı zamanlar etkilenerek korkacağını bile bile. İster istemez etkileyeceğini bile bile. Biraz düşünelim…
Bence kötü karakterler belli olduğu için insanlar seviyor ve o yüzden izliyor. Gerçi çoğu zaman gerçek hayattaki gibi filmlerde de kimin iyi kimin kötü olduğunu kestirmek çok güç ama yine de biraz tutarlı bir neden bence. (Çünkü ben buldum J) Bir araştırma buldum bununla ilgili, California State Üniversitesin’ den. (İnsanımız her şeye bir neden arıyor sevgili okur.)

California State Üniversitesi araştırmasına göre, psikoloji birimi, “İnsan, doğası gereği korku ve heyecana ihtiyaç duyuyor.” Demiş. (Ki haklı.)
Sonucunda, ‘Korku filmleri, korku ihtiyacını güvenli bir biçimde karşıladığı için tercih ediliyor.’ Çıkmış.

Ben yerli korku filmi pek fazla tercih etmiyorum ne yalan söyleyeyim ancak tercih edenler için buyurun listemiz efem :)

--

--