50languages.com:Эсперанто для начинающих (русский)

Vlad Vorobev
esperantoperm
Published in
6 min readJan 16, 2019

русский | эсперанто языковой аудиокурс

MP3 podkastorusa-esperanta

ОГЛАВЛЕНИЕ

001 Люди

002 Семья

003 Знакомиться

004 В школе

005 Страны и языки

006 Читать и писать

007 Цифры

008 Время дня

009 Дни недели

010 Вчера — сегодня — завтра

011 Месяцы

012 Напитки

013 Виды деятельности

014 Цвета

015 Фрукты и продукты

016 Времена года и погода

017 В доме

018 Уборка дома

019 На кухне

020 Лёгкая беседа 1

021 Лёгкая беседа 2

022 Лёгкая беседа 3

023 Изучать иностранные языки

024 Встреча

025 В городе

026 На природе

027 В гостинице — Прибытие

028 В гостинице — Жалобы

029 В ресторане 1

030 В ресторане 2

031 В ресторане 3

032 В ресторане 4

033 На вокзале

034 В поезде

035 В аэропорту

036 Общественный транспорт

037 В дороге

038 В такси

039 Поломка машины

040 Спрашивать дорогу

041 Ориентация

042 Экскурсия по городу

043 В зоопарке

044 Вечернее времяпровождение

045 В кино

046 На дискотеке

047 Подготовка к поездке

048 В отпуске

049 Спорт

050 В бассейне

051 Делать покупки

052 В магазине

053 Магазины

054 Покупки

055 Работать

056 Чувства

057 У врача

058 Части тела

059 На почте

060 В банке

061 Порядковые номера

062 Задавать вопросы 1

063 Задавать вопросы 2

064 Отрицание 1

065 Отрицание 2

066 Относительные местоимения

067 Относительные местоимения 2

068 Большой / -ая — маленький / -ая

069 нуждаться — хотеть

070 Изъявлять желание

071 Что-то хотеть

072 быть должным (что-то сделать)

073 Можно (разрешается) (что-то делать)

074 О чем-нибудь просить

075 Что-то обосновывать 1

076 Что-то обосновывать 2

077 Что-то обосновывать 3

078 Прилагательные 1

079 Прилагательные 2

080 Прилагательные 3

081 Прошедшая форма 1

082 Прошедшая форма 2

083 Прошедшая форма 3

084 Прошедшая форма 4

085 Спрашивать — прошедшая форма 1

086 Спрашивать — прошедшая форма 2

087 Прошедшая форма модальных глаголов 1

088 Прошедшая форма модальных глаголов 2

089 Повелительная форма 1

090 Повелительная форма 2

091 Подчиненные предложения с что 1

092 Подчиненные предложения с что 2

093 Подчиненные предложения с ли

094 Союзы 1

095 Союзы 2

096 Союзы 3

097 Союзы 4

098 Двойные союзы

099 Генитив (родительный падеж)

100 Наречия

1

Я

mi

Я и ты

mi kaj vi

Мы оба / Мы обе

ambaŭ ni

Он

li

Он и она

li kaj ŝi

Они оба

ambaŭ ili

Мужчина

la viro

Женщина

la virino

Ребёнок

la infano

Семья

familio

Моя семья

mia familio

Моя семья здесь.

Mia familio estas ĉi-tie.

Я здесь.

Mi estas ĉi-tie.

Ты здесь.

Vi estas ĉi-tie.

Он здесь и она здесь.

Li estas ĉi-tie kaj ŝi estas ĉi-tie.

Мы здесь.

Ni estas ĉi-tie.

Вы здесь.

Vi estas ĉi-tie.

Они все здесь.

Ili ĉiuj estas ĉi-tie.

2

Дедушка

la avo

Бабушка

la avino

Он и она

li kaj ŝi

Отец

la patro

Мать

la patrino

Он и она

li kaj ŝi

Сын

la filo

Дочь

la filino

Он и она

li kaj ŝi

Брат

la frato

Сестра

la fratino

Он и она

li kaj ŝi

Дядя

la onklo

Тётя

la onklino

Он и она

li kaj ŝi

Мы — семья.

Ni estas familio.

Семья не маленькая.

La familio ne estas malgranda.

Семья большая.

La familio estas granda.

3

Добрый день!

Bonan tagon!

Как дела?

Kiel vi?

Вы из Европы?

Ĉu vi venas el Eŭropo?

Вы из Америки?

Ĉu vi venas el Ameriko?

Вы из Азии?

Ĉu vi venas el Azio?

В какой гостинице Вы остановились?

En kiu hotelo vi restadas?

Как долго Вы уже здесь находитесь?

De kiam vi estas ĉi-tie?

Как долго Вы здесь будете?

Ĝis kiam vi restas?

Вам здесь нравится?

Ĉu plaĉas al vi ĉi-tie?

Вы здесь в отпуске?

Ĉu vi ferias ĉi-tie?

Приходите ко мне в гости!

Ne hezitu viziti min!

Вот мой адрес.

Jen mia adreso.

Мы увидимся завтра?

Ĉu ni vidu nin morgaŭ?

Сожалею, но у меня уже есть планы.

Mi bedaŭras, sed mi jam havas ion planitan.

Пока!

Ĝis!

До свидания!

Ĝis revido!

До скорого!

Ĝis baldaŭ!

4

Где мы?

Kie ni estas?

Мы в школе.

Ni estas en la lernejo.

У нас уроки.

Ni havas instruadon.

Это ученики.

Tiuj estas la lernejanoj.

Это учительница.

Tiu estas la instruistino.

Это класс.

Tio estas la klaso.

Чем мы занимаемся?

Kion ni faras?

Мы учимся.

Ni lernas.

Мы учим язык.

Ni lernas lingvon.

Я учу английский.

Mi lernas la anglan.

Ты учишь испанский.

Vi lernas la hispanan.

Он учит немецкий.

Li lernas la germanan.

Мы учим французский.

Ni lernas la francan.

Вы учите итальянский.

Vi lernas la italan.

Они учат русский.

Ili lernas la rusan.

Учить языки интересно.

Lerni lingvojn estas interese.

Мы хотим понимать людей.

Ni volas kompreni la homojn.

Мы хотим говорить с людьми.

Ni volas paroli kun la homoj.

5

Джон из Лондона.

Johano estas el Londono.

Лондон находится в Великобритании.

Londono situas en Britujo.

Он говорит по-английски.

Li parolas la anglan.

Мария из Мадрида.

Maria estas el Madrido.

Мадрид находится в Испании.

Madrido situas en Hispanujo.

Она говорит по-испански.

Ŝi parolas la hispanan.

Пётр и Марта из Берлина.

Petro kaj Marta estas el Berlino.

Берлин находится в Германии.

Berlino situas en Germanujo.

Вы оба говорите по-немецки?

Ĉu ambaŭ vi parolas la germanan?

Лондон это столица.

Londono estas ĉefurbo.

Мадрид и Берлин тоже столицы.

Madrido kaj Berlino ankaŭ estas ĉefurboj.

Столицы большие и шумные.

Ĉefurboj estas grandaj kaj bruaj.

Франция находится в Европе.

Francujo situas en Eŭropo.

Египет находится в Африке.

Egiptujo situas en Afriko.

Япония находится в Азии.

Japanujo situas en Azio.

Канада находится в Северной Америке.

Kanado situas en Nordameriko.

Панама находится в Центральной Америке.

Panamo situas en Centrameriko.

Бразилия находится в Южной Америке.

Brazilo situas en Sudameriko.

6

Я читаю.

Mi legas.

Я читаю букву.

Mi legas literon.

Я читаю слово.

Mi legas vorton.

Я читаю предложение.

Mi legas frazon.

Я читаю письмо.

Mi legas leteron.

Я читаю книгу.

Mi legas libron.

Я читаю.

Mi legas.

Ты читаешь.

Vi legas.

Он читает.

Li legas.

Я пишу.

Mi skribas.

Я пишу букву.

Mi skribas literon.

Я пишу слово.

Mi skribas vorton.

Я пишу предложение.

Mi skribas frazon.

Я пишу письмо.

Mi skribas leteron.

Я пишу книгу.

Mi skribas libron.

Я пишу.

Mi skribas.

Ты пишешь.

Vi skribas.

Он пишет.

Li skribas.

7

Я считаю:

Mi kalkulas:

один, два, три

unu, du, tri

Я считаю до трёх.

Mi kalkulas ĝis tri.

Я считаю дальше:

Mi plu kalkulas:

четыре, пять, шесть,

kvar, kvin, ses,

семь, восемь, девять

sep, ok, naŭ

Я считаю.

Mi kalkulas.

Ты считаешь.

Vi kalkulas.

Он считает.

Li kalkulas.

Один. Первый.

Unu. La unua.

Два. Второй.

Du. La dua.

Три. Третий.

Tri. La tria.

Четыре. Четвёртый.

Kvar. La kvara.

Пять. Пятый.

Kvin. La kvina.

Шесть. Шестой.

Ses. La sesa.

Семь. Седьмой.

Sep. La sepa.

Восемь. Восьмой.

Ok. La oka.

Девять. Девятый.

Naŭ. La naŭa.

8

Извините, пожалуйста!

Pardonon!

Который час?

La kioma horo estas, mi petas?

Большое спасибо.

Multan dankon.

Сейчас один час.

Estas la unua.

Сейчас два часа.

Estas la dua.

Сейчас три часа.

Estas la tria.

Сейчас четыре часа.

Estas la kvara.

Сейчас пять часов.

Estas la kvina.

Сейчас шесть часов.

Estas la sesa.

Сейчас семь часов.

Estas la sepa.

Сейчас восемь часов.

Estas la oka.

Сейчас девять часов.

Estas la naŭa.

Сейчас десять часов.

Estas la deka.

Сейчас одиннадцать часов.

Estas la dekunua.

Сейчас двенадцать часов.

Estas la dekdua.

В одной минуте шестьдесят секунд.

Minuto havas sesdek sekundojn.

В одном часе шестьдесят минут.

Horo havas sesdek minutojn.

В одном дне двадцать четыре часа.

Tago havas dudek kvar horojn.

9

понедельник

la lundo

вторник

la mardo

среда

la merkredo

четверг

la ĵaŭdo

пятница

la vendredo

суббота

la sabato

воскресенье

la dimanĉo

неделя

la semajno

С понедельника по воскресенье

de lundo ĝis dimanĉo

Первый день это понедельник.

La unua tago estas lundo.

Второй день это вторник.

La dua tago estas mardo.

Третий день это среда.

La tria tago estas merkredo.

Четвёртый день это четверг.

La kvara tago estas ĵaŭdo.

Пятый день это пятница.

La kvina tago estas vendredo.

Шестой день это суббота.

La sesa tago estas sabato.

Седьмой день это воскресенье.

La sepa tago estas dimanĉo.

Неделя состоит из семи дней.

La semajno havas sep tagojn.

Мы работаем только пять дней.

Ni laboras nur kvin tagojn.

10

Вчера была суббота.

Hieraŭ estis sabato.

Вчера я был / была в кино.

Hieraŭ mi estis en la kinejo.

Фильм был интересный.

La filmo estis interesa.

Сегодня воскресенье.

Hodiaŭ estas dimanĉo.

Сегодня я не работаю.

Hodiaŭ mi ne laboras.

Я останусь дома.

Mi restas hejme.

Завтра понедельник.

Morgaŭ estos lundo.

Завтра я снова работаю.

Morgaŭ mi denove laboros.

Я работаю в офисе.

Mi laboras en oficejo.

Кто это?

Kiu estas tiu?

Это Пётр.

Tiu estas Petro.

Пётр студент.

Petro estas studento.

Кто это?

Kiu estas tiu?

Это Марта.

Tiu estas Marta.

Марта секретарь.

Marta estas sekretariino.

Пётр и Марта друзья.

Petro kaj Marta estas geamikoj.

Пётр друг Марты.

Petro estas la amiko de Marta.

Марта подруга Петра.

Marta estas la amikino de Petro.

ДАЛЕЕ

--

--