SwiftUI ile Chat uygulaması

Enes Karaosman
Etiya
Published in
1 min readMay 31, 2020

--

Photo by Brazil Topno on Unsplash

Bir chat uygulaması için temel olarak nelere ihtiyaç duyarız?

  • ChatUser
  • ChatMessage
  • ChatMessageKind

Yani mesaj yazacak kullanıcı, mesaj ve spesifik mesaj türleri;

  • ChatUser
chat_user.swift
  • ChatMessageKind
chat_message_kind.swift
  • ChatMessage

Bu 3 struct örneğini girişte de bahsettiğimiz gibi, bir Chat UI görebilmemiz için çok temel düzeyde yeterli olduğundan gözümüzde canlandırabilmek için paylaştım.

Nihai halinden de birkaç görsel paylaşalım;

Medium üzerinden uzun kod paylaşımları yapıp yazıyı sıkıcı bir hale getirmek istemedim, dolayısıyla bunları bir repository içinde birleştirip kütüphane olarak takdim edeyim, kendi projenize de hızlıca entegre edebilirsiniz. Repository’de yeterli dokümantasyonu paylaştım.

Doyasıya inceleyip, katkıda bulunabilirsiniz.

Son olarak SwiftUI şu aşamada tam manasıyla dolgun olmadığı için WWDC 20 etkinliğini de bekleyip akabinde kütüphaneyi zenginleştirmeyi düşünüyorum.

SwiftUI ile ilgili kişisel notlarımı (türkçe) takip etmek ve katkıda bulunmak için bu gitbook linkini takip edebilirsiniz, öğrendikçe güncel tutmaya çalışacağım.

Flutter versiyonu için https://github.com/EnesKaraosman/swifty_chat

Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim, geri bildirimde bulunabilirsiniz.

--

--