Unity 3d Kurulumu

Özcan Akkoca
Etiya
Published in
3 min readFeb 18, 2017

Unity 3D ilk yazımda öncelikle kurulumdan bahsetmek istiyorum..

İlk olarak kendi platformumuz için Unity 3D bağlantısından indirebilirsiniz. Ben kurulumu Mac OS X sistemi için yapacağım.

Ben başlangıç olarak Free sürümünü indirdim dilerseniz Pro veya Plus sürümünüde satın alabilirsiniz.

Dmg uzantılı dosyayı açın ve ihtiyacınız olan componentler seçerek indirme işlemine başlayalım. Ben ek olarak Android ve iOS Build Support ekledim.

Unity 3D başarılı bir şekilde yüklenmiş oldu.

Sağ üst kısımda MY ACCOUNT tıklayarak kendi Accounutunuz oluşturabilirsiniz. Eğer kendi accountunuz varsa login olabilirsiniz.

Login olduktan sonra proje ismi kaydedileceği yer ve yapıcağınız oyunun 3D veya 2D olacağını buradan belirleyebilirsiniz. Create Project buttonuna tıklayarak yeni projeyi oluşturdunuz.

Yeni proje ekranı. Eğer Android de apk almak istiyorsanız Android Studio indirin ve SDK nın yolunu kopyalayın. Ayrıca JDK kurulumu yapmanızda gerekmektedir.

Projeyi oluşturduktan sonra
SDK yolunu kaydetmek için File->Build Setting sekmesini açın.
Externel Tools’ da Android yazan kısımda SDK’yı kopyalayabilirsiniz.

Build almak için Project Settings-> Player sekmesinde seçerek sağ resimde Bundle Identifier kısmına com.ozcan.AndroidBuild yazdım sizde kendiniz belirleyebilirsiniz.

Switch platform Android seçin ve Build &Run butonuna tıklayın.
Apk’nın kaydedileceği klasörü seçin ve kaydedin. Apk’nız kaydedildi.

Cardboard yeni başlıyorsanız doğru yerdesiniz. SDK için linkten indirebilirsiniz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Originally published at website.

--

--