Android telefonlarda olmazsa olmaz uygulamalar — 2

Evren YILDIZ
/var/log/ of Evren YILDIZ
4 min readJul 26, 2015

Yaklaşık 9 ay kadar önce bu yazıdaOlmazsa Olmaz Android Uygulamalar” şeklinde bir yazı kaleme almıştım. Şimdiye kadar en çok ilgi çeken yazılarımdan birisi olmuştu. Geçen süre zarfında yazıda bahsetmiş olduğum uygulamaların çoğunu kullanmamaya başladım çünkü daha iyi ve kullanışlı uygulamalar yerlerini aldı.

Teknoloji’nin hızla geliştiği bir ortamda önceki yazım artık tarih öncesi zamanda kalmış görünüyor.

Bu yazıda son zamanlarda kullandığım ve çevremde herkese tavsiye ettiğim uygulamalardan bahsetmek istiyorum.

Android cihazı olanlar için “BANA GÖRE” çok faydalı uygulamaları bu yazımda sizlerle paylaşmak istedim. Umarım işinize yarar.

Amber Weather

amber-weather-logo

Önceki yazıda uzun zamandır kullandığım Weather and Clock Widget’ı tavsiye etmiştim. Derken bu uygulama felaket güncellemeler alarak “güvenilirlik” konusunda sınıfta kalmaya başladı. Bir süre boyunca cihazımda gömülü gelen Accuweather’ı kullandım ama onu da pek sevmiyordum. Özellikle anlık hava değişimi bildirimi yoktu. Onlarca uygulama denedim ve en sonunda istediğim gibi bir uygulama buldum; Amber Weather.

  • Güzel bir arayüze sahip
  • 15–20 dakika öncesinden önemli hava olaylarını PUSH mesajı ile bildiriyor. Ve emin olun çok tutarlı sonuçlar.
  • Hava durumu kaynağını manual olarak seçebiliyorsunuz.
  • Ücretsiz ve ücretli bir çok tema ve widget seçeneğine sahip. Keyfinize göre özelleştirebiliyorsunuz.
  • Cihazın bildirim çubuğunda anlık hava durumunu veriyor.
  • Hava durumu tahminleri ile ilgili şimdiye kadar sorun yaşamadım. Gayet tutarlı ve doğru sonuçlar veriyor.

Avast Battery Saver

avast-battery-saver-logo

Akıllı cihaz kullananların en büyük derdi maalesef “şarj”. Üreticiler, nedense, bu konuda ciddi anlamda bir ilerleme sağlayamıyor ya da sağlamak istemiyor (Batarya Lobisi ^_^).

Varsa yoksa işlemci hızını artırmak, RAM artırmak, ekran büyütmek ve kalitesini yükseltmek. Önceki yazımda bu konuda Battery Doctor programını önermiştim ama uzun süreli kullanımda bana pek fayda getirmedi.

Bilmeyenler için önemli bir not. Bu tür programlarda “Arka planda çalışan 50 uygulamayı kapattım” ibaresi doğru değildir. Çünkü android’in sistem yapısı sebebiyle geçici olarak kapatılan uygulamalar hemen ardından yeniden başlamaktadır. Yani bu programlar bizleri psikolojik olarak rahatlatıyor.

Arayışlarım sonucunda bu uygulamayı buldum.

  • Tüm uygulamalarınızı monitör ediyor ve en fazla şarj’dan götürenleri size bildiriyor.
  • En sevdiğim özelliği; 5 adet akıllı profil seçeneği var. Ev, iş, optimize, gece, acil durum. Bu profiller ister otomatik ister manual olarak ayarlanabiliyor. Otomatik ayarlanması ile ilgili bir örnek vereyim; örneğin ev profilinizi ister lokasyon tabanlı ister wi-fi adı ile otomatik geçiş yapmasını sağlayabiliyorsunuz. Ben ev için wi-fi’de “EVREN”e bağlanınca geç, iş profilinde de “Lokasyonum burası ve çevresi olunca geç” diye ayarladım. Diğer zamanlarda otomatik olarak optimized kal. Gece profili 01–07 arası ol, Acil durum için de %3 şarj’a gelince geç diye ayarladım.
  • Peki bu profilleme işine göre nasıl bir durum oluyor. Bu sayede 1 gün giden şarj sürem daha da uzadı. Çünkü 3G interneti gerekmediği zamanlarda kesiyor. Akıllı telefonların en fazla şarj götüren iki durum var; ekran ve 3g bağlantı.
  • Android kullanıcılarının en çok şikayet ettiği durum “Telefon Alarm’ı cihaz kapalı iken çalmamakta”. Bu sebeple şarj seviyesini mutlaka yukarılarda tutmak için inanılmaz bir çaba içerisindeyiz. Bu program sayesinde gece %40'larda bırakmış olduğum şarj sabah uyandığımda %35'lerde (8 saatte %5 kayıp, süper) oluyor.

Deneyin çok memnun kalacaksınız eminim.

Önemli Uyarı: Bu programda bulunan Optimized Internet seçeneği siz telefonu kullanmadığınız zamanlarda kesmektedir. Zaman zaman girip check etmektedir. O yüzden sürekli bildirimler ile yaşayan birisi iseniz kullanmamanızı önereceğim.

Avast Cleanup

avast-cleanup-logo

Önceki yazımda Clean Master önermiştim. Hala da severim o programı. Ama o da zaman zaman tuhaf sonuçlar vermeye başladı. Özellikle “RAM’de çalışan uygulamaları da kapatıyorum, temizliyorum” diyerek aslında bizi kandırıyor. Bu uygulama RAM’deki programlara değil ROM’daki ve SD Card’daki artık ve gereksiz dosyalara odaklanmış durumda. Doğru olanı da bu. Android’in RAM optimizasyonu “Mevcut RAM’i sonuna kadar güzelce kullanalım” şeklinde bir mimariye sahip. Bu sayede cihazların uygulama çalıştırması daha hızlı oluyor.

  • Tek tuş ile temizlik yapıyor.
  • Advanced Cleaning ile cihazınızdaki büyük dosyaların cinsini ve yerini size bildiriyor. İsterseniz silebiliyorsunuz.
  • Internal Storage’ı ciddi anlamda rahatlatıyor.

Google Translate

google-translate

Google. Bir dünya devi. Çeviri konusunda da gerçekten harika bir uygulama yapmış.

  • Basit arayüz.
  • Anında çeviri.
  • Onlarca farklı dil.
  • En sevdiğim özelliklerden birisi; bir yazı gördünüz ve “Acaba burada ne yazıyor?” diye merak ettiniz. Uygulama içerisindeki ekran görüntüsü algılamak için bulunan fotoğraf makinası icon’una tıklıyorsunuz. Kamera açılıyor ve ilgili yazıyı tarıyorsunuz ve voila. :)
    Mesela Rusya’ya gittiniz ve gram kiril alfabesi konusunda bilginiz yok. Bu uygulama ile sokak tabelaları olsun, restoran menüleri olsun her şekilde işinizi görebilirsiniz.
  • Ses algılaması da var. Konuşulan bir cümleyi çevirebiliyor ve size telaffuzu doğru bir şekilde okuyabiliyor.
  • El yazısı ile yazıp çeviri de yapabiliyor.

Yaz aylarında yurtdışına gidecekler ve dil konusunda sıkıntı yaşayanlar için çok ama çok iyi bir uygulama.

Şimdilik önereceklerim bunlar,

Önceki yazımda belirttiğim Pocket, Google Keep ve My Data Manager uygulamalarını da halen severek kullanmaktayım.

--

--