En İyilerini Benimle Keşfet!

Pazarlama İletişimi Metrikleri dersinde kendimizi ulaşmak istediğimiz hedef kitleye göre bir marka olarak konumlandırdık.

Proje internet sitesi: fatihcandemir.site

Kimlere ulaşmayı hedefliyorum?

Amacım oyun oynamaktan zevk alan ve yeni oyunlar keşfetmek isteyen internet kullanıcılarına yönelik içerikler üretmek. Oyun severler, genellikle oyun seçme ve bir oyuna başlama konusunda kararsız kalabiliyorlar ya da oyunu sevmedikleri için başladıklarına pişman olabiliyorlar. Bu internet sitesini bu soruna bir çözüm olması için tasarladım. Aşağıda paylaştığım metriklerden de görülebileceği üzere, yaş grubu üzerinden bir hedef kitle belirlememeyi tercih ettim. Oyun oynamanın yaşı olmadığını düşünenlerdenim, bu nedenle yalnızca genç hedef kitleye yönelik içerikler oluşturmuyorum.

Neler paylaşıyorum?

Oluşturduğum site, oyunlar ve güncel haberler olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır. Oyunlar bölümünde genellikle oynayıp çok sevdiğim ya da henüz oynamadığım ama yakın çevremden hakkında olumlu yorumlar duyduğum oyunları paylaşıyorum. Güncel haberler bölümünde ise daha önceden çok iyi oyunlar çıkartmış geliştiricilerin ve firmaların piyasaya sürdüğü yeni oyunları, yeni çıkacak oyunlara ilişkin sızdırılmış bilgileri ve indirime giren oyunları paylaşıyorum.

Temel performans göstergeleri

Google Analytics verileri
Temel performans göstergeleri: Sayfada geçirilen ortalama süre, tekil sayfa görüntülemeleri ve çıkış yüzdesi

İnternet sayfamın performansını ölçebilmek amacıyla kendime üç temel metrik belirledim.

Sayfada geçirilen ortalama süre, bana site ziyaretçilerinin internet sitemde ne kadar vakit geçirdiğini ve paylaştığım blog yazılarının tamamını okuyup okumadıkları hakkında fikir veriyor.

Google Analytics üzerinden edindiğim farklı sayfalara ilişkin görüntülenme sayısı verileri bana hangi sayfaların site ziyaretçilerinin dikkatini daha çok çektiğini gösteriyor. Bu veri sayesinde, sevilen ve daha çok tıklanan sayfalarımın ve blog yazılarımın üzerine yoğunlaşabiliyorum.

Sayfadan hemen çıkma yüzdesi de ziyaretçilerin siteden ne kadar süre içerisinde ve nerede çıktığını gösteriyor. Bu veri bana paylaştığım hangi içerikte ziyaretçilerin ilgisini kaybetmiş olabileceğimi gösteriyor. Bu sayede bu tarz içeriklere daha az yer vermeyi seçebiliyorum veya içerikleri sunuşumda farklı bir yol izlemeye özen gösterebiliyorum.

Ne yapmalı?

Metriklerimi incelediğimde, şu anda bazı temel performans göstergelerimin ortalamadan düşük olduğunu gördüm. Bunun ana sebebi, genellikle oyun severlerin bir oyun hakkında merak ettiklerini YouTube gibi video paylaşım platformlarından öğrenmeyi tercih etmeleri. İnternet sayfamın daha geniş kitlelere ulaşması ve temel performans göstergelerini yakalamam için yakın gelecekte yapmam gerekenlerin paylaştığım oyunları oynarken kendimi video kaydına almam, canlı yorumlama ve reaksiyon videolarımı internet sitemde paylaşmam olduğunu düşünüyorum.

Yakın geleceğe ilişkin akıllı hedefler

  • Sayfada geçirilen ortalama süreyi 2 ayda %50 artırmak,
  • Çıkış yüzdesini 3 ayda %50 azaltmak,
  • Farklı sayfa görüntülenme sayılarını 3 ayda %15 artırmak.

--

--