Schweppesdelisi

Merhaba, ben Ceren Vernez. Gezmeyi, seyahat etmeyi ve yeni yerler keşfetmeyi çok seven biriyim. Aynı zamanda kendimle vakit geçirmeye ve cilt bakımına da çok düşkünüm.

PRA 314 Pazarlama İletişimi Metrikleri dersi kapsamında Schweppesdelisi adlı kişisel internet sitemi tasarlayarak birçok içerik oluşturmaya başladım.

Proje internet sitesi: schweppesdelisi.xyz

Oluşturduğum blogları Cilt Bakımı ve Seyahat Rehberim isimli iki konsept altında topladım. Site ziyaretçileri için gezdiğim yerlere ve kullandığım ürünlere ilişkin önerilerde bulunuyorum.

Schweppesdelisi logo

Logo tasarımında iki farklı renk kullanarak sayfamın iki farklı konsepti olduğunu vurguladım. İnternet sayfasının ismi ise uzun süredir sosyal medya platformlarında takma isim olarak kullandığım Schweppesdelisi’nden geliyor.

Schweppesdelisi blog içerik örnekleri

Sayfamda şu ana kadar toplam 9 içerik yayınladım.

  • Avrupa’nın Asil Şehri Viyana
  • Kimisi İçin Karanlık, Kimisi İçin Işıl Işıl Şehir Ankara
  • Dikkat Bu Blog Kilo Aldırır!
  • Samimi ve Tarihi Şehir Budapeşte
  • Gündüz Romantizmin, Gece Eğlencenin Başkenti Prag
  • Cildi Nemli Tutmanın Önemi ve Favori Nemlendiricilerim
  • Hangi Asit Cildime Uygun Nasıl Anlarım?
  • Akne Rozasea Diyetim
  • Akne Rozasea Sürecim

Siteyi geliştirebilmek ve ziyaretçilerimin takibini yapabilmek için Google Analytics üzerinden analizler gerçekleştirdim. İlk olarak siteye ilişkin Smart hedefler belirledim ve bu hedefleri ölçümleyeceğim temel performans göstergelerinin takibini yapmaya başladım.

20 Mayıs-18 Haziran arasında sosyal medya üzerinden gelen takipçi trafiğini ve organik takipçilerimi analiz ettim. Takipçilerimin %54,15'nin erkek, %45,85'nin ise kadın olduğunu gördüm. Bu doğrultuda içeriklerimin tanıtımını yapmak ve siteme hem kadın hem erkek takipçi çekebilmek için farklı yöntemler denedim.

Belirttiğim tarih aralıklarında sayfamın toplam 128 tekil kullanıcısı ve 119 yeni kullanıcısı vardı. Görüntülenme sayısı her ne kadar beni tatmin etse de hemen çıkma oranının (bounce rate) yüksek olması, beni sitede bazı değişiklikler yapmaya yöneltti. İçeriklerimi iki farklı panel altında toplayarak, ziyaretçi kadın ve erkeklerin aradıkları içerik türüne doğrudan ulaşabilmesini hedefledim.

Bu süreçte incelediğim başlıca temel performans göstergeleri, takipçilerimin hangi kaynaklardan geldiğini anlamaya yönelikti. Yaptığım incelemeler doğrultusunda sayfaya doğrudan kanallar üzerinden gelen ziyaretçi sayısının %79,73 gibi yüksek bir orana sahip olduğunu gördüm. Sosyal medya üzerinden beni keşfedenlerin sayısı ise %18,92'ydi. Bu nedenle sayfama daha çok ziyaretçi çekmek için iki farklı Instagram hesabından hikaye ve gönderi paylaşımları yapmaya başladım ve sayfa bağlantılarını bio’ya ekledim.

Sosyal medyada cilt bakımı önerileri yaptığım sayfamda Cilt Bakımı paneli altında paylaştığım blog yazılarının duyurularını, kendi çektiğim fotoğrafları paylaştığım Instagram sayfamda ise Seyahat Rehberim paneli altında paylaştığım blog yazılarının tanıtımını yaptım.

Tüm bu yapmış olduğum analizler ve paylaşımlar doğrultusunda sayfamın Instagram kanalı üzerinden takipçi çekmeye başladığını gözlemledim ve kendime belirlemiş olduğum hedefe ulaştım.

Yazmayı ve paylaşmayı çok sevdiğim için şu an sayfamda içerik üretmeye ve paylaşımlar yapmaya devam etmeyi planlıyorum.

--

--