ASLINDA NEDİR?

Aslında Nedir?
FC-EX
Published in
3 min readJul 3, 2021

--

Trend kavramların aslında ne olduklarına dair kısa videolar serisi.

Bitirme projemde güncel olanın önemini yansıttığım, insanların yorumlarının merkeze alındığı, sunucu anlatımının önemli olduğu bir format uyguladım. Projemin amacı insanların bazı kavramları trend olsalar bile aslında bilmediklerini gösterip bu kavramları insanlara eğlenceli bir şekilde anlatmaktı. Bu yüzden video bölümlerim insanlara yönelttiğim “Aslında nedir?” sorum ve onların yanıtlarıyla başladı. Devamında programı izleyeceklere kavramların nasıl ortaya çıktığını, nasıl ya da hangi olayla popüler olduğunu, anlamının ne olduğunu anlattım. Tabii Ekşi Sözlük, Twitter gibi mecralarda yer alan güzel ve esprili yorumlara da yer vermeyi ihmal etmedim. Sonuç olarak YouTube kanalımda yer alan dört bölümlük bir video serisi elde ettim.

Bu projeyi yaparken üniversitede eğitimini aldığım her bilgiyi nasıl kullanacağımı gördüm. Güzel ve dikkat çekici metin yazabilmek, tüm içeriklerden izlenir bir video kurgulayabilmek ve hatta kamera önü çekiminin olmazsa olmazı dil diksiyon kullanımının önemini fark ettim. Video serimin özellikle bir Youtube kanalı haline gelmesini özellikle ana akım medya yerine yeni medya kanallarını kullanmak adına bir fırsat olarak gördüm. Ayrıca bu proje ile pandemi yüzünden birçok kısıtlamanın olduğu bu dönemde bile çok değerli başka bir şeyler öğrendim: Tüm imkanları seferber etmek, ev ortamında bile çekim yapıp içerik üretebilmek, bir tripod bir kamera ile insanların kalbine ulaşabilmek ve beğenisini alabilmek :)

Bu süreç sonunda seneye bu dersi alacak arkadaşlara tavsiyelerim:

  • Trendleri takip edin.
  • Planlı ve programlı çalışmak hayatınızın olmazsa olmazı olsun.
  • İmkansızlıklarda bile pes etmeyin.

“ASLINDA NEDİR?” nedir?

Bu program neymiş, neler içerirmiş diye merak ediyorsanız, haydi birlikle “tanıtım” videomuza bakalım.

ASLINDA NEDİR? “TANITIM”

“ASLINDA NEDİR?” Bölümler

Projemin ilk videosu bana da bu programı yapmak için ilham veren “LEBALEB” kelimesi oldu. Sanırım hangi olayla trend bir kavram haline geldiğini söylememe gerek yok. Hala bilmiyorum diyorsanız hemen videoyu izleyebilirsiniz :)

ASLINDA NEDİR? “LEBALEB”

Sonraki bölüm ise hala etrafı kasıp kavuran fırtına “KRİPTO PARA”. Meğer ne çok bilinmeyen varmış bu trend kavramda. Teknik analiz, ytd, bitcoin derken vurgunlardan da bahsettim tabii.

ASLINDA NEDİR? “KRİPTO PARA”

Serinin üçüncü videosunda herkesin harcı olmayan bir trend kavramı seçtim: Minimalizm. Son yıllarda bilinçli tüketimi savunanların, azı karar çoğu zarar diyenlerin kavramı. Tüketim toplumunun iflah olmaz fertleri olan bizler için düşüncede güzel ama uygulamada zor bir kavram.

ASLINDA NEDİR? “MİNİMALİZM”

Projemin son bölümünde kavram seçerken kendi ilgi alanıma torpil geçtim diyebilirim. Pandemiyle birlikte insanların doğayla buluşma arzusuna hitap ettiği gibi ekolojik yaşamı da destekleyen trend bir kavram “Tiny House”. Şimdiden uyarayım, videoyu izledikten sonra kendinizi fiyatlarını araştırırken bulabilirsiniz.

ASLINDA NEDİR? “TINY HOUSE”

Bu proje boyunca en iyiyi arzulayan ve bu doğrultuda geri bildirim verip destek olan tüm hocalarıma ve proje içerisinde trend kavramların soru-cevap kısmında yer almayı kabul edenlere katkıları için çok teşekkür ederim.

--

--

Aslında Nedir?
FC-EX

Trend kavramların eğlenceli ve bir o kadar bilgilendirici şekilde anlatıldığı 4 bölümlük bir video serisinin yer aldığı takip edilesi YouTube kanalı