Ben Kimim ?

Görkem Özkan
FC-EX
Published in
2 min readJun 4, 2022

Niyazi Görkem Özkan
grkm.ozkan96@gmail.com

1996 yılında İzmir’in Bornova semtinde doğdum. Küçüklüğümden beri televizyonda izlediğim spiker ve sunucuları kendime örnek alıyorum. Medya araçlarına her zaman ilgi duymuşumdur. Kamera ve medya ile ilk tanışmam gezdiğim yerleri ve gittiğim spor müsabakalarını video çekip onu sosyal medya’ da paylaşarak oldu. Medya araçları adeta benim bir parçam gibidir.

İnsanlara bir bilgi aktarma isteğimden dolayı iletişim alanı dışında başka bir meslek hayali kurmadım. İlerleyen zamanlarda medya ve iletişim alanında çalışmalar yapacağımı biliyorum.

Bitirme projem olan El Sanatları Zamanın da bireysel bir çalışma gerçekleştirdim. Her hafta İzmir’in farklı bir semtine gidip el sanatı yapan usta ile tanışarak video çektim. Çekimleri, kurguyu ve araştırmayı eğlenerek ve programımı bozmadan sistemli bir şekilde kendim yaptım.

El Sanatları Zamanı projem tam 13 bölüm sürdü ve 13 ayrı usta ile tanıştım. Onların mesleki deneyimlerini yakından gördüm. Her hafta farklı bir ustanın yardımıyla farklı bir el sanatı çalışması yaptım. Bunu her hafta yapmış olmam el becerilerimi ve insanlarla olan iletişimimi de geliştirdiğini söyleyebilirim.

Ayrıca, mesleki açıdan başladığım yerden çok ilerde olduğumu gözlemledim. Bunun en büyük kanıtı sık sık yeni bir video çekmemden kaynaklandığını rahatlıkla söyleyebilirim.

El Sanatları Zamanı projem sayesinde günlük hayatta kullandığımız bazı eşyaların nasıl yapıldığını, hangi aşamalardan ve süreçlerden geçerek oluştuğunu tanıştığım ustalar sayesinde yakından gördüm, gözlemledim, denedim ve öğrendim.

Bunlar dışında, gözden çok kulağa hitap eden içeriklerde yaptım. Örneğin, piyano akordör’ ü Haluk Orpak ile akord yapımı videosu, müzik enstrümanı üreten ve onu satan İlhan Yaşa ile kanun yapımı videosu. Bunlar gibi bir kaç müzik temalı videolar çektim ve bunu youtube paylaşarak takipçilerime gösterdim.

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde tanıdığım çok değerli eğitmenlerimizin yardımlarını ve desteklerini her zaman hissettim. Bölümde geçirdiğim süre boyunca her türlü kolaylığı sağladılar.

İzmir Ekonomi Üniversitesi maceram burada sona eriyor. Üniversite’de okuduğum süre boyunca kişisel gelişim ve mesleki açıdan neler yapabileceğimi gördüm.

--

--

Görkem Özkan
FC-EX
Writer for

İzmir Ekonomi Üniversitesinde Medya ve İletişim bölümü öğrencisiyim. Çeşitli konularda haberler ve podcast yayınları yapacağım.