Biz Kimiz?

HİS
FC-EX
Published in
3 min readJun 22, 2020

--

Aybüke Dönümcü aybukedonumcu@hotmail.com

Aydın’ın Söke ilçesinde doğdum ve büyüdüm. Tasarladığımız kitabımızda çalışmaktan çok memnundum. Çünkü, hayatında zorluk ve başarı yaşamış, tek başına ayakta kalmış, hayatına devam etmiş temiz kalpli insanlarla tanıştım, konuştum. Hayat hikayelerine tanıklık ettim. Onlarla üzüldüm, onlarla güldüm, empati kurdum. Daha da olgunlaştım. Bu projedeki görevim, bu kitapta yer alan insanlara ulaşmaktı. Onlarla iletişime geçtim, hikayelerini dinledim ve yazdım. Onların hikayelerini kelimelere dökmek, onların sesi olmak, beni ilerlemek istediğim alana daha istekli bir şekilde yönlendirdi. Bir nebze de olsa bu insanların hikayelerini başka insanların okumasına vesile olduğum ve insan ilişkileri üzerindeki yeteneklerim geliştiği için mutlu ve şanslı hissediyorum.

Nilsena Özcan
ozcannilsena@gmail.com

Doğma büyüme Muğla’lıyım. Sanatı ve edebiyatı çok seviyorum. 4 yıldır yaz aylarında seramik yapıyorum ve seramiğin beni iyileştirdiğini, bana iyi geldiğini fark ettiğimden beri üretmeyi ve hakkında araştırma yapmayı bırakmadım.

Lise 2’den beri kendi halimde video çeker ve onları düzenlerdim. Bir video çekerken onu nasıl düzenleyeceğimi düşünmeyi ve videoyu ona göre çekmeyi seviyorum, tabii bazen kafamdaki gibi olmuyor. Medya ve İletişim Bölümünde bu ilgi alanımla ilgili çok şey öğrendim ve kendime kattığım çok şey oldu. Mezun olduktan sonra fotoğrafçılık ve video alanında kendimi geliştirmeyi düşünüyorum. Hala hangi yoldan gideceğimi kestiremiyorum ama bir fikir edinmemde bölümümün de katkısı var. Projemizdeki görevim fotoğrafları çekip düzenlemelerini yapmak, illüstrasyonları çizmek ve raporları yazmaktı. Bu proje sayesinde fotoğrafçılık ve çizim alanında da geliştiğimi düşünüyorum ama yine de bu uzun bir yolculuk ve öğrenmek hiç bir zaman bitmiyor.

Özde Özsaraçlar
ozdeozsa@hotmail.com

1997 yılında İzmir’de doğdum. İlkokul, ortaokul ve lise dönemlerini Milli Eğitim Vakfı Kolejinde okudum. Küçüklüğümden beri hep sözel bölümüne yatkınlığım vardı. Bu yüzden medya veya radyo, sinema bölümlerinden birinden okumak istiyordum. İzmir Ekonomi Üniversitesi, Medya ve İletişim Fakültesini kazandığım için mutluydum. En büyük dileğim spiker olmak. İnsanlara bir şeyler anlatmak hoşuma giderdi. Küçükken ana haber bültenlerini, spor müsabakalarını bu yüzden çok takip ederdim. Kendime örnek aldığım spikerler var. Fakat medya alanında her şeyin zor olduğunun farkındayım. Bana göre uzmanlaşmak istediğiniz alan üzerinde eğitim almanız gerekir. Bu yüzden mezun olduktan sonra konuşma dalında eğitim alabileceğim bir kursa gitmeyi planlıyorum.

Başak Uluseri
uluseri@hotmail.com

1997 yılında İzmir’de doğdum. İlkokul 1. ve 2. Sınıfı Başarı Koleji’nde 3. Sınıftan sonrasını ve liseyi Gelişim Koleji’nde okudum. Küçüklüğümden beri fotoğraf çekmeye, yazı yazmaya ve tasarım yapmaya ilgim vardı. İlerde fotoğrafçılık, yazı yazma veya tasarımla ilgili olan bir bölüm okumak istiyorum diye düşünürdüm ve öyle de oldu. 2015 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi Medya ve İletişim bölümünü kazandım. Eğitimim sırasında fotoğraf çekmeyi, yazı yazmayı ve tasarım yapmayı geliştirdim.

Bu projemizde de bunların hepsini kullanma fırsatı buldum. Projeyi yaparken benim görevim fotoğraf çekmek ve kitap tasarımını yapmaktı. Projeyi yaparken hem çok eğlendim hem de çok olgunlaştım, bilgilendim. Kitapta yer alan bütün kişilerin hayat hikayelerini dinlerken hem hayatlarına tanıklık ettim hem de onlarla konuşabilme fırsatı buldum. Böyle bir proje yapmaktan ve onlarla tanışma fırsatı bulup sesleri olmaktan çok mutluluk duyuyorum.

--

--