Biz Kimiz?

gaia
FC-EX
Published in
2 min readJun 21, 2022

Ezgi Yeşilbaş
ezgiyesiilbas@gmail.com

1996 yılında Erzurum’da doğdum. 2007 yılından beri İzmir’de yaşıyorum. Araştırmayı, yeni yerler keşfetmeyi, farklı kültürleri tanımayı ve fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Özellikle fotoğrafın yeri bende ayrı. Fotoğraf, kendimi tanıma sürecimde benim için çok önemli bir araç oldu ve olmaya da devam edecek. Ayrıca toplumsal ve politik konularla ilgilenmeyi ve bu alanlarda içerikler üretmeyi seviyorum. Bunun yanı sıra kent, bellek, kültür ve sanat konuları da her zaman ilgimi çekmiştir.

Video ve fotoğraf gibi görsel öğelerin anlatım aracı olarak önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyorum. Bundan dolayı bu alanlarda içerik üretmeyi tercih ediyorum. Bitirme projemiz Gaia’da olduğu gibi.

Daha önce farklı konularda video deneyimlerim olmuş olmasına rağmen Gaia benim için farklı bir yerde. Gaia, başından sonuna kadar her aşamasında içinde olduğum uzun soluklu ve öğretici bir proje oldu. Projemiz boyunca birçok farklı insanla yolumuz keşişti, farklı hayatlara ve hikayelere tanıklık edip yeni yerler keşfettik. Bu süre boyunca birçok şey öğrenip, deneyimleme şansımız oldu. Gaia ile küçük bir adım attığımız belgesel yolculuğumuz farklı konu ve hikayelerle devam edecek.

Deniz Konuk
ddenizkonuk7@gmail.com

2000 yılında İzmir’de doğdum. Kendimi oldum olası yaratıcı ve orijinal biri olarak görmüşümdür. Her zaman fikirlerimi aktarabileceğim bir şeylerin arayışına girdim. Müzik benim en büyük tutkum. Müziğin de yanı sıra araştırmayı, okumayı, yeni şeyler öğrenmeyi ve en önemlisi de yeni şeyler üretmeyi çok seviyorum. Bu nedenle ailem bana İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde Medya ve İletişim bölümünü önerdiğinde çok fazla düşünmeme gerek kalmadı.

Yazmayı çok seviyorum. Bunun yeni fikirler oluşturmamda bana yardımcı olduğunu düşünüyorum. Ancak bölümü okurken kendimi pek çok yeni alanda keşfetme fırsatı buldum. Podcast ve video-kurgu işleriyle çok eğlenmemin yanı sıra görsel içerikler üretmeyi öğrendim ve özellikle bitirme projemiz Gaia sayesinde çekim becerilerimi geliştirdim. Kısacası İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde geçirdiğim bu dört yıl bana sadece iyi olduğum alanlarda ilerlememi sağlamadı, aynı zamanda beni konfor alanımdan çıkararak bana yepyeni beceriler kattı.

Ekip arkadaşımla birlikte yaptığımız Gaia projesi benim için çok önemli çünkü her anlamda bana yeni şeyler kattı ve çıkan sonuçtan oldukça gurur duyuyorum. Bir sürü güzel insanla tanıştığımız, verdikleri emeklere bizzat şahit olduğumuz ve tecrübe kazandığımız çok değerli bir proje. Burada kazandıklarımızla birlikte üniversite hayatımıza son noktayı koysak da bizim için yolculuk asıl şimdi başlıyor.

--

--

gaia
FC-EX
Writer for

Köylerdeki güçlü ve ilham verici kadınların emeğini ve yaptıkları işleri görünür kılmayı amaçladığımız mini belgesel serisi 🍀