Ben Kimim?

Yağmur İdil Sarı
FC-EX
Published in
2 min readJun 23, 2020

--

Yağmur İdil Sarı yagmuridilsari@gmail.com

Akademik tartışmalara olan merakım İzmir Ekonomi Üniversitesi Medya ve İletişim Bölümü’nde öğrenciyken başladı. Sosyal bilimlere olan hevesim ve ilgim nedeniyle kendi bölümüm de dahil olmak üzere pek çok disiplin üzerine yoğunlaşarak analitik becerilerimi geliştirmeyi sürdürdüm.

Kariyer yolunda hedefimi belirleyen temel kararlarımdan biri Erasmus Öğrenci Değişim Programı kapsamında Budapeşte’de okumayı tercih etmemdi. Partner üniversitemdeki akademisyenler ve sunulan olanaklar bana pek çok farklı bakış açısı kattı. Bu da beni disiplinler arası araştırmaya daha fazla zaman ayırmaya yönlendirdi.

Özellikle kültürel çalışmalar ve toplumsal cinsiyet çalışmalarıyla ilgilendim. ABD’de geçirdiğim altı ay bana farklı bir yol açtı. Nitekim, bitirme projem için toplumsal cinsiyetin Türk ve Amerikan popüler kültüründeki temsilini karşılaştırmalı olarak inceleyen bir tez yazdım. Bir Amerikan televizyon dizisine ve onun Türkiye’deki uyarlamasına odaklanarak, bu iki dizinin önde gelen kadın ve erkek karakterlerinin farklı tasvirlerinin sosyo-kültürel sonuçlarını analiz ettim.

Medya ve iletişim alanında lisans düzeyinde yürüttüğüm çalışmalar, karmaşık metinleri tam olarak kavramak için gerekli analitik becerileri geliştirmeme yardımcı oldu. Medya ürünlerinin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve bunların nasıl kullanılabileceğini derinlemesine anlamamı sağladı.

Geçmiş eğitimim, araştırma ilgi alanlarım ve uygulamalı deneyimlerim ışığında akademik kariyerime devam etmeyi planlıyorum. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde ders aldığım akademisyenlerin akademik hedeflerimi yerine getirmem konusundaki desteği ve inancı sayesinde bölümümden dolu ve başarılı bir dört sene geçirmenin sevinciyle mezun oluyorum.

Bana LinkedIn üzerinden ulaşabilir, tezimin tamamını okumak isterseniz mail atabilirsiniz.

--

--