Cinema and Digital Media
FC-EX
Published in
2 min readAug 2, 2021

--

Film Hakkında: Bu projemde, F. Kafka’nın kitabından bir paragrafın uyarlamasını yaptım. Şehir ve insanlar tarafından dışlanmış, üstü örtülmeye çalışılan bir konuyu gün yüzüne çıkarmak için çabalayan bir karakter ve bu karakterin perspektifi ile yorumlanmış bir şehir göstermeyi amaçladım. Karakterin yalnızlığını, dışlanmışlığını ve şehrin içten içe çürüyen yapısını karakter-mekan ikilisi üzerinden minimal bir anlatıyla yansıtmaya çalıştım.

(İkide bir, sokakta; insanlar düşüp ölüveriyorlardı. Derken esnaflar, dükkanlarının kapılarını açarak dışarı seğirtiyor, ölüyü bir eve götürdükten sonra yine görünüyor, gülümseyen gözlerle, dudaklarla, konuşmaya başlıyorlar: Günaydın — gök kapalı — başlıklar çok iyi satılıyor — evet, harp. Hemen gizlice eve girip elimi çekine çekine birkaç defa kaldırdıktan sonra nihayet kapıcının küçük penceresini vuruyorum. ‘Sevgili dostum’ diyorum, dosta bir ifadeyle, ‘buraya demin bir ölü getirildi. Lütfen göreyim onu.’ Anlamamış gibi başını sallayınca, sert sert diyorum ki: ‘Bana bak, dostum. Ben gizli polisim. Derhal göster bana o ölüyü!’ ‘Ölüyü mü?’ diye soruyor, rahatsız olmuş gibi. ‘Yo, ölü falan yok burada. Burası namuslu bir evdir.’ Sonra af dileyip ayrılıyorum. (F. Kafka, Ceza Sömürgesi/Dua Eden Biriyle Konuşma, s. 53)

Büşra Beyza Karaca: 1996 yılında Ankara’da doğdum. Birçok farklı şehirde yaşadım ve eğitim gördüm. Büyüdükçe, küçükken kurduğum dünyanın içinde hep sinemaya dair bir şeyler olduğu fark ettim. Kocaman sırt çantasıyla yürümek istemediğim okul yolları, aklımda kurduğum sahne ve diyaloglar sayesinde hiç çok uzun ya da sıkıcı olmamıştı. Bir süre sonra, gittiğim her yeri sanki yeni bir sahne için seçilmiş mekanlar gibi kullandığımı ve bundan ne kadar keyif aldığımı keşfettim. Bu hevesim doğrultusunda, sinema okumak istediğime karar verdim ve 2017’de burslu olarak İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinema ve Dijital Medya bölümünde eğitimime başladım. Aynı zamanda çift anadal öğrencisi olarak psikoloji bölümünde eğitim görüyorum ve ileride özellikle senaryo ve karakter oluşturma süreçlerinde bana çok yardımcı olacağına inanıyorum.

İletişim: bibikey06@hotmail.com

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü 2021 yıl sonu seçme öğrenci projeleridir.

--

--