NON-STOP MOTION

Bugu Irem Kaymakci
FC-EX
Published in
4 min readJun 8, 2020

--

Kreatif bir animasyon projesi.

Projemin amacı stop-motion tekniğini evde veya uygun bir çekim masasında kolay kurulumlar ile uygulayabileceğinizi göstermek. Animasyon işleri üretmek için Hollywood’da bulunmanıza ve ekibinde sayısız tasarımcı, heykeltraş, animator, ışıkçı, sesçi ve kameramanın çalıştığı profesyonel bir prodüksiyon şirketinizin olmasına gerek yok. Yaratıcılık, detaylara önem verme, titiz çalışma ve gerekli birkaç ekipman, stop-motion dünyasına adım atmanız için yeterli. Nitekim bu proje kapsamında üretilen işlerin hepsi, bu düşünce tarzıyla, tek bir kamera ve basit ışıklandırmalarla ve bolca hayal gücüyle üretildi.

Instagram başta olmak üzere, sosyal medya mecralarında paylaşılabilecek ve günümüz medya tüketimine uyum sağlayacak nitelikte olmaları projede yer alan videoların en karakteristik özelliği.

Non-Stop Motion, sadece bir bitirme projesi değil; aynı zamanda animasyon teknikleri ile ilk defa tanışan bir medya öğrencisinin zaman içerisinde gösterdiği gelişim ve gururla dolu öyküsü. Bu hikâye, tüm dünyanın üzülerek yaşadığı salgın döneminin ve bir medya işini baştan sona tek başına sürdürmenin getirdiği zorlu koşullara rağmen özveri, azim ve inanç ile devam etti. Sonucunda ise, medya sektöründeki yeni kariyer yolumda ve akademik portfolyomda yer alan ilk uzun soluklu proje ortaya çıktı.

En başından beri fikirlerime ve yaratıcılığıma sınır koymayan, aksine onları hayata geçirmeme yardımcı olup, daha kaliteli, daha gözalıcı ve en önemlisi daha profesyonel işlere imza atmam için her daim yanımda olduklarını hissettiğim, katkı ve desteklerini hem teknik hem de manevi anlamda esirgemeyen tüm değerli İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerine tecrübelerini bana aktardıkları için minnettarım.

Projeyi yürütürken geçirdiğim iyi ve kötü zamanlarda yanımda olan herkese en içten teşekkürlerimi sunarım.

Alternatif logo çalışması

Umuyorum ki çok severek yürüttüğüm bu proje, önümüzdeki yıl son sınıf olacak tüm Medya ve İletişim öğrencilerine bir ilham kaynağı olur. Çünkü bölümde kazandıkları donanımları, kendi istek ve yeteneklerine göre yönlendirmek için gerekli tüm imkanları onlar için yaratmaya çalışan akademisyenlere sahipler ve bu yüzden istedikleri her ne ise gerekli tutku ile başarmaları mümkün!

Bu yıl ürettiğim işlerden bazıları

Çekimi 10 saat süren ve 254 fotoğraftan oluşan bu videoda eşyaların kendiliğinden canlandığı bir senaryo işledim.

Dice

Sosyal medyada popüler olan içerikler listesinin en başlarında yer alan yemek tarifleri, bana ilham veren trendlerdendi. Böylece iki videodan oluşan bir “Mini Food” serisi çektim.

Tiny Food: Spaghetti

Bir diğer denememde ise, kendi çizdiğim klavye üzerinde notaları tek tek fotoğraflayarak, dünyaca ünlü “ Für Elise”eserini basitçe çalmayı denedim. Ancak bu videonun kurgu aşamasında en zorlayıcı faktörler; gerçek hayattaki akıcılığı, yumuşaklığı ve metronomu yakalamaya çalışmak oldu.

Lego, stop-motion tekniğinde oldukça sık kullanılan bir materyal. Bu videomda 171 parçadan oluşan anahtarlık boyutunda bir gitar figürünü model olarak kullandım.

Yılbaşı ve Noel’i sembolize eden figürler kullandığım bu video, yeni yıl tebrikleri için okulumuzun resmi sosyal medya hesaplarınca paylaşıldı ve yüksek ilgi gördü.

Galeri

Proje sürecinde çeşitli ana materyallerle çalışarak farklı konseptler yaratmaya çalıştım. Plastisin hamuru, stop-motion tekniğinde, form değiştirmeye yatkın yapısı ve sunduğu renk çeşitliliği ile en elverişli sayılan ve en yaygın olarak kullanılan malzemedir. Bu yüzden başlangıçta hamur ile karakter ve dekorasyon yaratarak el alışkanlığı ve tekniğe yatkınlık kazanmanın ardından, gündelik objelerin kullanımı ile videolarımı zamanla zenginleştirdim.

Projemi her daim dinamik tutmak ve yeteneklerimi verimli kullanmanın yollarını keşfedebilmek adına, çizim yapma, biblo gibi hazır figürleri kullanma, ürün tanıtımı, mini yemek tarifleri, lego yapımı ve benzeri birçok içerik denedim. Böylece gerçek hayattan objeler ile hayal gücüne ait figürler arasında bir sentez yarattım. Bu çalışmalarda hamuru her zaman destekleyici malzeme olarak kullandım.

İşte videoların çekim aşamalarına ait bazı örnek fotoğraflar…

Bu Projeyi Kim Gerçekleştirdi?

--

--