Onverklaarbaar

Arne Vossaert
2 min readAug 24, 2020

--

Het was een gevecht met de bal, een gevecht met de tegenstander en vooral een gevecht met zichzelf. Zelden heb ik KV Kortrijk op zo’n laag niveau weten acteren dan vrijdagavond in de thuiswedstrijd tegen KAS Eupen. Ik zoek verklaringen, maar het is verdomd moeilijk om er te vinden.

Dat Eupen ons weg speelde is misschien veel gezegd, maar Eupen was heer en meester en kon zelfs meerdere keren gescoord hebben. Gelukkig voor ons stond het doelhout tot 3 keer toe in de weg.

Akkoord, er ontbreken met De Sart, D’Haene en Moffi enkele sterkhouders, maar zelfs zonder die spelers moet je toch in staat zijn om thuis minstens de evenknie te zijn van Eupen, kansen te creëren en goed voetbal op de mat te brengen? De bal in de ploeg houden was o zo moeilijk en duels winnen op het middenveld en vooraan bleek onmogelijk te zijn. Er was niet één speler die zelfs maar een vijfje verdiende, over de gehele lijn gebuisd dus.

De winst van vorige week tegen KAA Gent kon ik niet live bekijken, maar na de match gezien te hebben tegen Eupen kan mijn verstand er niet bij hoe we in godsnaam gewonnen hebben in de Ghelamco Arena.

Misschien ligt het aan het verwachtingspatroon, en is KVK een veel matigere ploeg dan ik eigenlijk besef. Momenteel zie ik weinig ploegen die zwakker zijn dan ons, en die gedachte boezemt me wel degelijk angst in.

--

--