Steengoed in de groepsfase, te onder in de finalereeksen

Floris Van Cauwelaert
FC Socrates
Published in
1 min readJun 27, 2016

We spreken onszelf wel eens tegen. So what, dit is een blog, geen wetenschappelijk traktaat (al wie ik liever geen Boris Johnson genoemd worden, nee dank u). Maar ik droom nu al van een finale België-Italië. Ik weet het, dat rijmt niet met mijn oproep om enkel over de volgende match te spreken. Maar nu Italië Spanje uit Euro 2016 heeft geflikkerd, kan ik het niet laten.

Wat is nu de les van die mokerslag die de sluwe Italianen aan de Spanjaarden hebben uitgedeeld? Speel de laatste match in de groepsfase met je b-ploeg. (Geef de tegenstander zelfs de overwinning zodat ze zich plaatsen voor de finalerondes.) Gun jezelf rust. Sloof je niet uit om de Europese kampioen van de groepsfase te worden, hou je buskruit bij voor de finales. In die zin hebben de Belgen dat nog zo slecht niet gedaan, traag beginnen om pijlsnel te eindigen. We gaan die Italianen doen wenen om hun mama. Tweede keer, goeie keer.

--

--