Theater en film …

Kurt Velghe
Film & Theater
Published in
2 min readFeb 13, 2013
775172_524897300864106_56609412_o

Veel mensen vragen mij : “Wanneer doe jij dat toch allemaal ? Heb jij extra uren op een dag ?”. Ik heb geen extra uren, maar maak gewoon alle vrije tijd die ik heb vrij voor mijn hobby’s/passies. De eerste vraag die ik dan stel aan de vraagsteller is : “Heb je gisteren ‘Komen eten’ gezien ?”, waarop de ander dan heel enthousiast “Ja !” antwoordt. “Ik niet,” zeg ik, “Ik was aan het repeteren.” waarop de ander dan ah ja knikt. Iedereen heeft op een dag wel een paar uur waarop hij niet werkt. En dan is het aan jou de keuze hoe je die invult. Ofwel ga je naar een repetitie, ofwel doe je een filmopname, ofwel lees je een boek, ofwel vlei je je neer in de zetel voor TV om dan 1 uur later in slaap te vallen. Wij kiezen voor een actief bestaan en spelen twee producties per jaar en proberen ook nog eens één filmproductie per jaar op poten te zetten.

Soms wordt het dan echter bijzonder druk, zoals nu. Griet is volop aan het repeteren aan “Midzomernachtsdroom” in Bellegem (De Gebroken Spiegel), ikzelf zit op 2 maart met de première van “De Woonkamer” in Deerlijk (Die Ghesellen) en ondertussen speelt Klakkeboem “Gerard en Gerarda”. Dat maakt dat ik 12 dagen na elkaar ‘s avonds niet thuis ben. Gelukkig gaan de kinderen nog altijd graag mee naar een voorstelling en steken ze daar ook wel een handje bij. Ook onze nieuwste filmproductie (“Psycho Vriendin 2”) is vorig weekend in première gegaan op het Impuls Film- en Videofestival en haalde daar een goed resultaat (77,2) tegen alle verwachting in. Dat betekent dat de film nog een aantal wedstrijden zal kunnen meedoen.

U ziet, echt saai wordt het nooit bij ons. Maar dat maakt wel dat ook wij af en toe eens naar wat rust snakken. En dat moment is nu toch stilaan aangebroken. Na “Midzomernachtsdroom” komt die er wellicht. Alhoewel, we treden dit jaar opnieuw aan in “Spots Op West” met een nieuwe productie. Tja, dat rusten zal dan voor volgend jaar zijn zeker …

740500_406197659459772_1102608946_o

--

--