Blockchain’in hayatımıza etkileri

Finartz
Finartz
Published in
2 min readApr 12, 2018

Eğitim

Modern dünyanın en önemli parametrelerinden biri kuşkusuz ki eğitim. Eğitim; gelişmişlik düzeyinden medeniyete, ekonomik refahtan adalet sistemine kadar her şeyin temelindeki en önemli etken. Peki bilim ve teknoloji baş döndüren hızda gelişirken ‘eğitim’ bundan nasıl etkileniyor? Bulut uygulamaları, yapay zeka ve diğer gelişmeler eğitim dünyasına çok büyük katkılarda bulundu. Peki ya teknolojik devrim ‘Blockchain’ eğitim dünyasına neler katabilir?

Blockchain sayesinde kişilere ait eğitim bilgileri, evrensel olarak kayıt altına alınabilir. Böylece, Blockchain tabanlı bir CV ile herkes, dünyanın her yerinden becerilerine uygun iş teklifleri alabilir.

Eğitim bilgilerimizin, mezun olduğumuz okulların, aldığımız sertifikaların, gittiğimiz kursların, edindiğimiz iş deneyimlerinin, alınan ödüllerin ve notlarımızın, Blockchain tabanlı bir CV ile istendiğinde tüm dünya tarafından izlenebildiğini düşünün. Çalışan arayan firmalar ve iş arayan insanlar birkaç filtrelemeyle dünyadaki tüm fırsatlara ulaşabilir hale gelebilir. Zaman ve enerji tasarrufu sağlayacak bu konu aynı zamanda güveni de beraberinde getirir. Öyle ki;

Sahte diploma ve tüm sahte bilgilerin önüne geçilebilir.

Mezuniyet belgelerimizin, sertifikalarımızın sadece birer kağıt parçası olduğunu düşünürsek, bunun hem çağımıza uymadığı hem de sahtecilik ya da kaybolma, yırtılma gibi ihtimallerinin bulunduğunu görebiliriz. Fakat kimlik bilgileri ve diğer tüm bilgiler Blockchain’in tabanında bulunduğunda, bu veriler değiştirilemez, kaybolmaz. Üstelik istendiğinde istenen kişiyle ya da tüm dünyayla paylaşılabilen, ama sır gibi saklamayı da bilen bir altyapı.

Kurumsal ve finansal engeller olmaksızın Blockchain tabanlı, esnek bir eğitim merkezi kurulabilir.

Eski eğitim modelleri artık sürekli değişen dünyanın ihtiyaçlarına cevap veremeyebilir. Örneğin üniversiteden mezun olduğunuz zaman, edindiğiniz bilgi ve becerilerin çoğunun artık modası geçmiş olabilir; çünkü yapay zeka alanındaki ilerlemeler, yapmayı öğrenmekle yükümlü olduğunuz işlerin büyük bir kısmını otomatikleştirmiş olabilir. Yeni nesil bambaşka bir küresel ve esnek eğitim sistemiyle öğrenci ve öğretmenler derslerini planlayabilir, katılım gösterip, sınavlar ile sonuçlandırılabilir.

Ayrıca günümüzün tartışmalı konularından birisi olan sınav sistemi; farklı şartlarda, farklı ilgi alanları ve farklı zeka türlerine sahip birçok bireyin aynı sınavlara girmesi, ya da aşağı yukarı aynı şartlara sahip kişilerin, çok farklı zorluk düzeyinde sınavlara tabi tutulması gibi adil karşılanmayan durumlar birçok tartışmayı beraberinde getiriyor. Yeni nesil Blockchain tabanlı bir eğitim sistemi, belki de bu adaletsizliğin önüne geçebilir. Kim bilir?

Blockchain, diğer alanlarda olduğu gibi ‘eğitim’ için de yepyeni bir konsept haline gelebilir. Bekleyip ileride neler olacağını hep birlikte göreceğiz.

--

--

Finartz
Finartz

We are a fintech company creating innovative solutions for cashless society.