İşte Törpülenmiş Yeni Yıl Hedeflerim

Fırat Demirel
firatdemirel
Published in
2 min readJan 15, 2019

--

pexels.com

2019’a yeni alışkanlık/çalışma hedefleriyle başladığımdan ve hedefleri gerçekleştirmenin 5 evresinden bahsetmiştim. İkinci evre şöyle diyordu;

Nasıl alışkanlık geliştirildiğini anlamaya çalışın ve ilerlemenizi korumak için neler yapmanız gerektiğini, nelerden vazgeçmeniz gerektiğini öğrenin.

Ben de tüm geçmiş tecrübelerimi, Aralık ayındaki 1 aylık hazırlığı ve bu yılın ilk 15 gününü değerlendirerek hedeflerimi törpüledim ve şu noktaya geldim;

1) Aralık ayında yeniden 7 Weeks uygulamasını indirmiş ve 5–6 tane şeyi birden takip etmeye başlamıştım ama tahmin edecebileceğiniz gibi hepsine takip etmek mümkün olmadı. Ocak ayında biraz akıllanıp 4 farklı Evernote şablonu yaptım ama bunu takip etmenin de zor olduğunu gördüm. Ve sonunda kendime tek bir yıllık hedef koydum. En azından şu anda gelir kazanabildiğim için kendime sadece haftaiçi her gün 750 kelime yazı hedefi koydum ve öncelikle onu gerçekleştirmeye çalışacağım. Daha önce 40 gün (haftasonları dahil) boyunca bunu yapabilmiştim. Nereye kadar gider bilmiyorum ama yazmaktan keyif aldığımı ve tek bir hedefe odaklanmanın harika bir şey olduğunu biliyorum.

2) İlk 15 günde daha çok bloguma yazı yazdım ama bunun gelir daha fazla gelir getiren kanallara yönlendireceğim. Sadece yazı yazarak hayat nasıl devam eder diye düşünebilirsiniz ama yazı yazmak aynı zamanda daha çok okumak ve okuduklarını daha iyi anlamak demek. İyi yazılar yazdığımda karanlığa küfretmek yerine bir mum yakmış gibi hissediyorum ve aşağıdaki söze de inanıyorum. Bu konuda yakında yeni bir şey deneyeceğimi de şimdiden haber vereyim. :)

(Merak edenler için Geleceği Görenler’in tepeden tırnağa yaklaşık 71 bin kelime olduğunu paylaşayım. Bu da günde 750 kelime yazarak yılda 2 kitap yazabileceğim anlamına geliyor ama kitap yazmanın farklı sıkıntıları var ama o detayları ayrı bir yazıya saklıyorum.)

3) Yıl başında kendime haftalık 50 pomodoro hedefi koymuştum. Onu 40’a düşürdüm. Qbserve ile takip ettiğim verimli çalışma sürem 10 günlük 100 pomodoro süresini geçiyor ama pomodorolara sadık kalmaya çalıştığım için 50 pomodoroyu tamamladım diyemiyorum. Pomodoro sayım 40–50 arasında. Twitter’daki pomodoro tartışmamız için şuraya bakınız. Önce 40’ı tamamlayıp, sonra arttırmaya çalışacağım. Pomodorolarımı Evernote üzerinde değil, Ticktick ile takip edeceğim. Yazmaktan artırabildiğim zamanları da diğer işlere ayıracağım. (Halen tezime başlamadığım aklıma geldi…)

4) Bu yılki hedeflerimden biri 00:00’den önce uyumaktı. Hedefimi tutturmak için 00:30'a kadar esnetmek durumunda kaldım. Erken yatıp erken kalkmanın verimliliğe etkisini bariz şekilde hissediyorum. Bunu Evernote’a yazmayacağım ama uyuma saatimi aşamalı olarak daha da erkene çekmeye çalışacağım.

5) 10 dakikalık küçük bir sürenin alışkanlık geliştirme konusunda etkili olduğunu kendime ispatladığım için 10 dakikalık sabah sporu yapmaya başlamıştım. Çoğu zaman yaptım ama takvimini hergün dolduramadım. Bunu da takvim dışındaki bir disiplin olarak oturtmaya çalışacağım. Belki birer gün ara vererek yapmam daha doğru olur.

6) Kendime her gün 1 blog yazısı (en az 100 kelime) için 3 aylık ödüller koymuştum. Bu yeni duruma göre onları da güncelleyeceğim.

Eğer bu yılın geçen yıldan biraz daha iyi geçmesini istiyorsanız bence bazı hedefler koymak için geç kalmış sayılmazsınız. Yorumlarda görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. ;)

--

--

Fırat Demirel
firatdemirel

Araştırmacı, yazar, girişimci. İnsan. / Researcher, author, entrepreneur. Human. / Tweets bilingual. 🇹🇷🇬🇧 #writing #startups #tech #trends #content #peace