Alba: Μία ξεχωριστή ακαδημαϊκή εμπειρία

FPower
FPower

--

Γράφει η Ντανιέλα Μαρκάκη, επιλεγείσα της υποτροφίας 2019 του FPower σε συνεργασία με το Alba Graduate Business School

Ντανιέλα Μαρκάκη

Ήταν Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου. Θυμάμαι σαν τώρα τον ενθουσιασμό, αλλά και την αγωνία της πρώτης ημέρας στο Alba. Νέος κύκλος σπουδών, νέες προκλήσεις, νέοι άνθρωποι, νέα δεδομένα στα οποία καλούμουν να ανταποκριθώ. Θα τα καταφέρω; Σκεφτόμουν. Πέρασαν κιόλας έξι μήνες, 9 μαθήματα και πληθώρα εργασιών από την έναρξη του μεταπτυχιακού προγράμματος, Tourism Management, και κάπου εδώ θα ήθελα να μοιραστώ τη δική μου — έως τώρα — εμπειρία.

Η σύνθεση των μαθημάτων που απαρτίζουν το πρόγραμμα σπουδών του MSc in Tourism Management, είναι ιδιαίτερα μελετημένη. Η επιλογή τους έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτονται όλες οι πτυχές λειτουργίας μιας τουριστικής επιχείρησης ξεκινώντας από τη Χάραξη Στρατηγικής, Χρηματοδοτική Διοίκηση, Μάρκετινγκ, Operations και Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Φυσικά, η επιτυχία του προγράμματος δεν οφείλεται μόνο εκεί. Η παρουσία του έμπειρου, και πολλαπλά αναγνωρισμένου από την επιστημονική κοινότητα, διδακτικού προσωπικού, αδιαμφισβήτητα δίνει μεγαλύτερο κύρος στις σπουδές στο Alba και εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία.

Alba Graduate Business School

Φοιτώντας στο Alba, έρχεται κανείς αντιμέτωπος με μία διαφορετική, πολυδιάστατη εκπαιδευτική προσέγγιση, ξεφεύγοντας από τη στεγνή, θεωρητική γνώση. Workshops και σύγχρονες μελέτες περιπτώσεων στον τουρισμό, έχουν ως στόχο την αφομοίωση της θεωρίας, την εφαρμογή αυτής σε σύγχρονες ρεαλιστικές καταστάσεις και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, βάζοντας τους εαυτούς μας στις θέσεις των managers. Ομαδικές εργασίες και παρουσιάσεις συντελούν στην ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας, στοιχεία απαραίτητα για οποιαδήποτε επαγγελματική πορεία. Επιπλέον, παιχνίδια προσομοίωσης δίνουν έναν πιο ανάλαφρο τόνο στη διαδικασία της μάθησης, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αντιληφθούμε την πολυπλοκότητα της διαδικασίας της λήψης των αποφάσεων.

Τέλος, καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου, ως επισκέπτες ομιλητές, μοιράζονται την εμπειρία τους, απαντούν σε ερωτήσεις και λειτουργούν ως role models και μέντορες, συμβουλεύοντας και ενθαρρύνοντας τους φοιτητές να διατηρούν ανοιχτούς ορίζοντες και να εργάζονται σκληρά για τα όνειρά τους.

Alba Graduate Business School

Αξίζει να σημειωθεί, πως η επαφή του Alba με την αγορά εργασίας δεν περιορίζεται μόνο εκεί. Το ιδιαίτερα ενεργό Career Office, βρίσκεται συνεχώς δίπλα στους φοιτητές, στηρίζοντας τις επιλογές καριέρας τους και παρέχοντάς τους την κατάλληλη καθοδήγηση. Επιπλέον, μια σειρά από corporate events, career coaching sessions και workshops, προετοιμάζουν τους φοιτητές του Alba, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε διαδικασίες πρόσληψης, ενώ επίσης ξεδιπλώνουν σημαντικές ευκαιρίες εργασίας και πρακτικής στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό. Τέλος, τις δράσεις του Career Office συμπληρώνουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπου φοιτητές έρχονται σε επαφή με αποφοίτους, χτίζοντας έτσι ένα δυνατό network αλληλοστήριξης.

Πλέον, μπορώ να πω με σιγουριά, ότι το Alba διαφέρει από τα υπόλοιπα business schools. Διαθέτει μία μοναδική κουλτούρα η οποία αποτυπώνεται στην αρχή του “Business Unusual”. Αποστολή του Alba δεν είναι απλά να παράξει έναν αριθμό αποφοίτων, αλλά να διαμορφώσει αυριανούς ηγέτες με όραμα, που δεν θα εγκλωβίζονται σε στεγανά. Ηγέτες που θα αποτελέσουν αρωγούς αλλαγής και καινοτομίας, συντελώντας με τον τρόπο τους στη διαμόρφωση του μελλοντικού επιχειρείν.

Alba Graduate Business School

Οι στόχοι μου

Έχοντας, πλέον, ολοκληρώσει με επιτυχία ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος, σας διαβεβαιώ ότι η διαδρομή δεν είναι εύκολη. Απαιτεί πειθαρχία, υπομονή και επιμονή για να ανταποκριθεί κανείς στις υψηλές απαιτήσεις. Είναι λογικό να υπάρχουν στιγμές εξάντλησης, στιγμές που αμφισβητείς τον εαυτό σου και τη δυνατότητά σου να ανταπεξέλθεις. Όμως, μέσα από αυτή τη διαδικασία χτίζεται σταδιακά η αυτοπεποίθησή σου. Προσωπικά, ξέρω ότι σήμερα δεν είμαι η ίδια με μερικούς μήνες πριν, είμαι πιο δυνατή, πιο γεμάτη από εμπειρίες και γνώσεις, στέκομαι πιο γερά στα πόδια μου και νιώθω μεγαλύτερη σιγουριά για τον εαυτό μου!

Μπαίνοντας στη διαδικασία του μεταπτυχιακού, στόχος μου ήταν να καταφέρω να χρησιμοποιήσω τις γνώσεις που απέκτησα από τις πρώτες μου σπουδές, στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία, και να τις εξειδικεύσω στα πλαίσια του τουρισμού. Συγκεκριμένα, η φιλοδοξία μου είναι να ασχοληθώ με το μάρκετινγκ ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μέσω του Alba, μου δίνεται η δυνατότητα να κάνω ένα πρώτο βήμα προς τον στόχο μου, μιας και το καλοκαίρι θα κάνω μία τρίμηνη πρακτική άσκηση στο τμήμα μάρκετινγκ μιας εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων. Βέβαια, δεν αποκλείω μακροπρόθεσμα να μεταπηδήσω στην επιχειρηματικότητα και να δημιουργήσω ένα δικό μου bed and breakfast ξενοδοχείο στην Κρήτη.

Alba Graduate Business School

Παράλληλα με οποιαδήποτε επαγγελματική μου ενασχόληση, θα ήθελα να παραμείνω πιστή στην προσφορά μου στο κοινωνικό σύνολο μέσα από ΜΚΟ και επαγγελματικές κοινότητες, όπως το FPower, που δίνουν σημαντικές ευκαιρίες εκπαίδευσης και προσπαθούν έμπρακτα να αμβλύνουν τις ανισότητες.

Η υποστήριξη από το FPower

Βασικός υποστηρικτής σε αυτή μου την προσπάθεια αποτελεί η κοινότητα του FPower, παρέχοντάς μου μερική υποτροφία για τις μεταπτυχιακές μου σπουδές. Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δόθηκε και για όλη τη στήριξη που μου προσφέρουν. Είναι τεράστια η χαρά και η τιμή που αισθάνομαι ως κάτοχος της συγκεκριμένης υποτροφίας, ιδιαίτερα, εφόσον προέρχεται από μία κοινότητα με νέες, επιτυχημένες γυναίκες στον τομέα τους, που όχι μόνο δεν επαναπαύονται, αλλά αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να προσφέρουν και να ανοίξουν το δρόμο σε άλλες νέες γυναίκες με στόχους και όνειρα, όπως εγώ.

Παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας, έμφυλες ανισότητες σε βάρος γυναικών και ιδιαίτερα σε θέσεις ηγεσίας, συνεχίζουν να υφίστανται. Στις περιπτώσεις, όμως, που το glass ceiling effect καταρρίπτεται, οι σύγχρονες γυναίκες αποδεικνύουν πως είναι απόλυτα ικανές να μεγαλουργήσουν σε οτιδήποτε ονειρεύονται. Είναι κρίσιμο να μπορέσουν να συνειδητοποιήσουν την αξία και το μέγεθος των ικανοτήτων τους, τόσο οι ίδιες οι γυναίκες, όσο και το σύνολο της κοινωνίας μας. Χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες πρότυπα. Γυναίκες που μέσα από τη δική τους εμπειρία θα μπορέσουν να εμπνεύσουν και να ενθαρρύνουν τα όνειρα και άλλων γυναικών.

Μέσω της συμμετοχής μου στην κοινότητα του FPower ευελπιστώ, σε βάθος χρόνου, να μπορέσω μέσα από τη δική μου πορεία να αποτελέσω πρότυπο για νέες γυναίκες και να τις ενθαρρύνω να τολμούν να εμπνέονται, να φιλοδοξούν, να εκπαιδεύονται και να διεκδικούν.

Θες να διεκδικήσεις κι εσύ μία μερική υποτροφία;

Κάνε την αίτησή σου εδώ | ⏰Deadline: 31.05.2020

Για ιδέες, συνεργασίες, υποστήριξη, επικοινωνείτε μαζί μας στο info@fpower.gr .

Follow FPower at:

--

--

FPower
FPower
Editor for

Empowering Female Leaders of Greece | #FPower