FPower Rising | Irene Dakidi

FPower
FPower
Published in
6 min readJan 16, 2018

Multitasker | Co- Founder, Sales & Strategic Marketing Director της Ε. ΔΑΚΙΔΗΣ ΕΕ | Ορειβάτης

Design by rakun

#FPower: Ποια είσαι, πού βρίσκεσαι, τι κάνεις;

Ειρήνη Δακίδη: Ονομάζομαι Ειρήνη Δακίδη και τα τελευταία χρόνια ζω στο δικό μου μικρόκοσμο! Εργάζομαι 6 μέρες την εβδομάδα, τουλάχιστον 10–11 ώρες την ημέρα και κάθε απόγευμα που σχολάω από την επαγγελματική μου ιδιότητα, προπονούμαι για να μπορώ να ανταπεξέρχομαι στις απαιτήσεις του χόμπι μου: την ορειβασία. Η μέρα μου ξεκινάει στις 6.30 το πρωί και τελειώνει αργά το βράδυ για να μπορώ να χωρέσω όσα περισσότερα μπορώ κατά τη διάρκεια του 24ωρου. Δεν βλέπω τηλεόραση, δεν ξενυχτάω σε μπαρ, δεν καπνίζω, δεν πίνω αλκοόλ, αθλούμαι καθημερινά, προσπαθώ να τρέφομαι σωστά ώστε να διατηρώ το σώμα μου σε καλή κατάσταση και το μυαλό μου σε συνεχή εγρήγορση. Το σπίτι μου είναι στα Μελίσσια αλλά η ζωή μου είναι εκτός σπιτιού τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Κάθε Κυριακή είμαι σε κάποιο βουνό (εντός ή κυρίως εκτός Αττικής) και τα τελευταία χρόνια οι διακοπές μου είναι συνυφασμένες με αναβάσεις σε ψηλά βουνά του εξωτερικού. Στον κόσμο μου δεν υπάρχουν κακές ή καλές ειδήσεις, υπάρχουν μόνο στιγμές, άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε πιο απαιτητικές τις οποίες πρέπει να φέρεις εις πέρας αν θέλεις να συνεχίσεις να υπάρχεις!

#FPower: Πώς κατέληξες να ασχολείσαι με το αντικείμενό σου;

Ειρήνη Δακίδη: Από μικρό παιδί κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών απασχολούμουν στην επιχείρηση του πατέρα μου. Ξεκίνησα ωστόσο να εργάζομαι επίσημα, πριν ακόμη πάρω το πτυχίο μου από το τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας, ως βοηθός λογιστή σε μια ναυτιλιακή εταιρία, μην έχοντας γνώση καν τι σημαίνει η λέξη vessel, την οποία έβλεπα την πρώτη μου μέρα στην δουλειά παντού. Με τον καιρό, από βοηθός λογιστή ανέλαβα σχεδόν εξ ολοκλήρου την λογιστική και οικονομική διεύθυνση με προοπτικές για ακόμη καλύτερη θέση, αλλά κάτι με έτρωγε μέσα μου… Το γεγονός ότι ήθελα να είμαι δημιουργική, με οδήγησε να καταπιαστώ εντέλει με την οικογενειακή επιχείρηση που είχε δημιουργήσει ο πατέρας μου το 1978 και αργότερα συνεταιρίστηκε με τον αδερφό του. Η συμβολή μου σε αυτήν ήταν εξίσου σημαντική, με αποτέλεσμα η εταιρία να επιδείξει μετά από χρόνια έντονη κερδοφορία.

“[Η] χιονοστιβάδα που προκάλεσε το capital control. Νομίζω εκείνη την Δευτέρα, στις 29/06/2015, δεν θα την ξεχάσει κανείς επιχειρηματίας στην Ελλάδα.”

Με την συνταξιοδότηση του πατέρα μου, και για την αποφυγή περαιτέρω διαδικασιών, αποφασίσαμε με τον αδερφό μου να αποχωρήσουμε και να ξεκινήσουμε από την αρχή το δικό μας επιχειρηματικό project. Έτσι, δημιουργήθηκε το 2011 και σε πολύ σύντομο για τα ελληνικά δεδομένα χρόνο η εταιρία Ε. ΔΑΚΙΔΗΣ ΕΕ, η οποία κατέχει πλέον μια ουσιαστική θέση στο χώρο της εμπορίας πρώτων υλών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Είμαι εξίσου περήφανη για την πορεία που έχει η εταιρία μας, όσο και για το προσωπικό το οποίο απασχολείται σε αυτήν.

Ταυτόχρονα με τις επαγγελματικές μου επιδιώξεις, είμαι μια από τις λίγες Ελληνίδες που ασχολούνται συστηματικά με ένα τόσο ανδροκρατούμενο σπορ, την ορειβασία και την αναρρίχηση. Παράλληλα με αυτά, μέσα στην ημέρα μου αρκετά μεγάλο κομμάτι απασχολεί και η διαχείριση της ομάδας «Απόδραση στην Φύση», η οποία συντονίζει μέσω facebook ανθρώπους όλων των ηλικιών ώστε να περπατήσουν μαζί στην φύση και στα ελληνικά βουνά.

#FPower: Ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην επαγγελματική σου πορεία, έως τώρα και πώς το αντιμετώπισες;

Ειρήνη Δακίδη: Θα επισήμανα δύο ως τα πιο κομβικά σημεία στην επαγγελματική μου πορεία μέχρι τώρα, το ένα αφορά στην ίδρυση της εταιρίας μας, που έπρεπε να γίνει στο συντομότερο δυνατό χρόνο και καταρρίπτοντας όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια, και το δεύτερο και πιο έντονο, την χιονοστιβάδα που προκάλεσε το capital control. Νομίζω εκείνη την Δευτέρα, στις 29/06/2015, δεν θα την ξεχάσει κανείς επιχειρηματίας στην Ελλάδα. Ξαφνικά όλα άλλαξαν και έπρεπε να προσαρμοστείς στα καινούρια δεδομένα τα οποία κάθε άλλο παρά ευνοϊκά ήταν.

Ιδίως για εμάς, η στιγμή συνέπεσε με ένα επιχειρηματικό άλμα, την μεταφορά μας σε νέο χώρο, αλλά και την εισαγωγή της μητέρας μας στο νοσοκομείο. Έπρεπε λοιπόν ταυτόχρονα να συνυπάρχουμε με τον αδερφό μου παντού και να δίνουμε λύσεις σε προβλήματα τα οποία δεν μπορούσαμε να έχουμε προβλέψει. Εκείνη την ημέρα βίωσα μια έντονη κρίση πανικού. Το συναίσθημα του να χάνω την ψυχραιμία μου, με κυριεύε και ένοιωθα τα πόδια μου πραγματικά να λυγίζουν από αδυναμία καθώς ανέπνεα με δυσκολία. Στάθηκα στο παράθυρο της κουζίνας του προηγούμενου κτιρίου μας και προσπαθούσα να χαλαρώσω τους παλμούς της καρδιάς μου και το μυαλό μου, ώστε να μεταδώσω ψυχραιμία τόσο στους υπαλλήλους όσο και στους πελάτες μας.

Έχω συνειδητοποιήσει πως αυτό που με βοηθάει ως άνθρωπο είναι να βάζω τα πράγματα σε μια λογική σειρά και έτσι έπραξα και τότε. Μίκρυνα το πρόβλημα σε επιμέρους τμήματα και έτσι μπόρεσα να το διαχειριστώ. Με τον ίδιο τρόπο προσπαθώ να διαχειριστώ και το μυαλό μου κατά τη διάρκεια των αναβάσεων, όπου η σωματική κόπωση σε κυριεύει και όλα σου «φωνάζουν» να σταματήσεις.

Design by rakun

#FPower: Αν μπορούσες να αλλάξεις ένα πράγμα στον κόσμο σήμερα, τι θα ήταν αυτό;

Ειρήνη Δακίδη: Θα άλλαζα την τροπή της εξέλιξης της συμμετοχής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα μας. Η υπέρμετρη χρήση και αντικατάσταση όλων των υπόλοιπων μορφών κοινωνικότητας μάς έχει δυστυχώς εξελίξει σε μη κοινωνικά όντα. Είναι φαιδρό αν σκεφτεί κανείς πως πλέον έχουμε όλη την πληροφόρηση μπροστά μας κι εμείς επιλέγουμε να «σκρολάρουμε» εικόνες στην οθόνη του κινητού μας, και αντί να διευρύνουμε το εύρος του βλέμματος και του μυαλού μας, τα περιορίζουμε σε μερικές ίντσες. Δεν ξέρω αν είναι η έλλειψη παιδείας που συμβάλει εξίσου σε αυτό, αλλά σίγουρα ο βομβαρδισμός μας με συνεχή και χωρίς κόπο πληροφόρηση μας έχει μετατρέψει σε ανθρώπους μαλθακούς, που δεν εκ-παιδεύονται και δεν εκτιμούν την αξία της γνώσης, και ως εκ τούτου δεν αλληλοεπιδρούν στην κοινωνία. Αν μπορούσα λοιπόν να αλλάξω και κάτι ακόμη, θα ήταν σίγουρα η εκπαίδευση των νέων, θα την μετέτρεπα σε πιο «ενεργητική», ώστε από τους αφιονισμένους εγκεφάλους να αφυπνιστεί ξανά ο «σκεπτόμενος άνθρωπος».

#FPower: Τι διαβάζεις αυτόν τον καιρό;

Ειρήνη Δακίδη: Το τελευταίο διάστημα λόγω έλλειψης χρόνου επιλέγω βιβλία χωρίς συνεχή ροή, συνήθως συλλογές κειμένων, ώστε να μπορώ να επανέρχομαι σε αυτά και μετά από μεγάλες παύσεις. Συγκεκριμένα τώρα ξαναδιαβάζω το «Τα Σχόλια του Τρίτου» του Μάνου Χατζιδάκι, το οποίο είναι ανθολογία των κειμένων που διάβαζε ο ίδιος τις Κυριακές στο Τρίτο Πρόγραμμα, και παρόλο που αφορά σε μια αρκετά παλαιότερη εποχή και σε μια κοινωνία με διαφορετικές δομές, είναι συγκλονιστικά επίκαιρο. Μου αρέσουν οι άνθρωποι που μέσα από τα κείμενα τους αυτοσαρκάζονται και αντιμετωπίζουν με καυστικό τρόπο τα δρώμενα της εποχής, και σίγουρα το χιούμορ του Χατζιδάκι είναι ένδειξη ενός ευφυούς ανθρώπου.

#FPower: Τι σημαίνει για σένα “Female Power”?

Ειρήνη Δακίδη: Η γυναικεία δύναμη δεν μετριέται με μυς. Άλλα είναι τα κριτήρια που την αξιολογούν, είναι η προσαρμοστικότητα της γυναίκας, η ευστροφία της, είναι η ικανότητα που έχει να διαχειρίζεται πολλά θέματα μαζί. Ο ρόλος της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία κρίνεται πιο απαραίτητος από ποτέ. Αν αναλογιστούμε δε πως η θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα ήταν η διεύθυνση όλων των πρακτικών ζητημάτων του νοικοκυριού, στις μέρες μας η γυναίκα έχει να συντονίσει, να διευθετήσει και να επιλύσει ζητήματα που αφορούν τόσο στο σπίτι της και στην οικογένεια της, όσο και στον εργασιακό της χώρο. «Female Power» είναι η υπέρβαση που κάνουμε όλες μας για να αποδείξουμε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις του ανδροκρατούμενου κόσμου στον οποίο ζούμε!

Με αυτήν τη σειρά συνεντεύξεων, το #FPower στοχεύει να αναδείξει ανερχόμενες γυναίκες leaders από διαφορετικά backgrounds ως παραδείγματα και πηγή έμπνευσης για όλους. #StayTuned για περισσότερες συνεντεύξεις!

Ακολουθήστε την Ειρήνη Δακίδη

Ακολουθήστε το #FPower

--

--

FPower
FPower
Editor for

Empowering Female Leaders of Greece | #FPower