FPower Role Models | Lila Dimopoulou

FPower
FPower
Published in
7 min readJan 11, 2018

Partner, LKC Premium Drinks

Design by rakun

#Fpower: Ποια είναι η διαδρομή σας έως τώρα;

Lila Dimopoulou: Πολύ δύσκολη ερώτηση! Πώς μπορείς να χωρέσεις 30 χρόνια εμπειρίες, συναισθήματα, μαθήματα, απογοητεύσεις, επιτυχίες σε μια απάντηση; Νομίζω ότι εάν έπρεπε να το συνοψίσω σε μια πρόταση, θα έλεγα 25 χρόνια corporate και 4 χρόνια roller coaster! Σε επίπεδο ξερού βιογραφικού θα είμαι πολύ σύντομη και περιεκτική.

Αποφοίτησα από το Πάντειο Πανεπιστήμιο το τμήμα Δημόσιας Διοίκησης (οικονομική κατεύθυνση), και ξεκίνησα με δειλά βήματα να εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα σε λογιστήρια μεγάλων εταιριών. Μετά από 7 περίπου χρόνια «λάντζας» και πολύτιμης on the job εκμάθησης ήρθε η πρώτη πολυεθνική: η φαρμακευτική (Novo Nordisk). Εξαιρετικές ευκαιρίες — τις άρπαξα από τα μαλλιά ομολογουμένως — διεθνή projects, πάλι πολλή λάντζα, πολλή κούραση αλλά και αρκετή αναγνώριση και πολλές επιτυχίες. Μετά από 6 «γεμάτα» χρόνια με τον τίτλο της controller, το επόμενο βήμα ήταν η Beirsdorf ως Διευθύντρια λογιστηρίου για 1,5 xρόνο. Κατόπιν, μεταγραφή στην εταιρία Chevron Texaco σαν Οικονομική Διευθύντρια, Μέλος Δ.Σ. για 2 χρόνια περίπου και μετά στην εταιρία Μύθος σαν Deputy — στην αρχή — και μετά Οικονομική Διευθύντρια και μέλος Δ.Σ. για περίπου άλλα 6 χρόνια. Τελευταίος σταθμός στις πολυεθνικές, η εταιρία TUI ως Οικονομική Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Αυτή ήταν και η τελευταία μου θέση στο corporate. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια ο κύκλος έκλεισε οριστικά.

“To leadership δεν είναι αυτοσκοπός ούτε στόχος ζωής, είναι ταλέντο και είναι αποτέλεσμα/φυσική εξέλιξη πολλής σκληρής δουλειάς, και απαιτεί υπομονή και διπλωματία.”

Το 2013 με τον John — τον σύζυγό μου — αποφασίσαμε να ανοιχτούμε στο επιχειρείν και να κάνουμε το μεγάλο βήμα σε εποχές μάλλον αντικειμενικά αντίξοες. Νομίζω ότι για μεγάλο διάστημα ο κοινωνικός μας περίγυρος πρέπει να πίστευε ότι δεν στέκουμε και πολύ στα καλά μας. Εν μέσω οικονομικής κρίσης , αποφασίσαμε να επενδύσουμε τα κεφάλαια μας — κεφάλαια που είχαν αποκτηθεί μετά από 25 χρόνια σκληρής δουλειάς και από τους δύο — σε μια γκάμα προιόντων αρκετά premium για τα δεδομένα της Ελλάδας. Αξιοποιώντας στο έπακρο διεθνείς γνωριμίες, γνώση, εμπειρίες, και μαθήματα που είχαμε αποκτήσει ριχτήκαμε με τα «μούτρα» στο να αναπτύξουμε κάτι που ήταν επιτέλους δικό μας! Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η LKC premium Drinks, όπου LKC: Loch Katrine Consulting, και η ονομασία αναφέρεται στην λίμνη που τροφοδοτεί νερό την Γλασκώβη που είναι και η πόλη καταγωγής του John, και consulting γιατί η κύρια δραστηριότητα μας στην αρχή — ακόμα και τώρα — είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κυρίως σε εταιρίες του εξωτερικού. Παράλληλα εισάγουμε επιλεγμένα αποσταγμάτα από την αγαπημένη δεύτερη πατρίδα την Σκωτία. Φέτος ήρθε το αγαπημένο μας Grace Gin να επιβεβαιώσει την απόφαση μας. Το Grace είναι ένα προιόν που αναπτύχθηκε από την ποτοποιία Αβαντες για λογαριασμό της LKC και σε συνεργασία με τις αδερφές Κατσού. Είναι το κοινό μας παιδί, που πραγματικά μας κάνει κάθε μέρα να ψηλώνουμε μερικά εκατοστά!

Πάνω από όλα λοιπόν, η διαδρομή μας είναι οι αξίες μας, η προσωπικότητα μας, τα θέλω μας και το πώς τα βιώνουμε. Εάν σήμερα κάποιος μου έκανε — την ρητορική πλέον ερώτηση — τι θα ήθελες να γίνεις όταν μεγαλώσεις, πολύ αυθόρμητα θα απαντούσα τουλάχιστον 3 εντελώς άσχετα πράγματα από αυτά που έχω κάνει μέχρι σήμερα. Εάν μου ζητάτε λοιπόν να περιγράψω τον εαυτό μου, νομίζω ότι υπάρχει μια λέξη που χαρακτηρίζει εμένα και την διαδρομή μου: Πείνα… Διαρκής ακόρεστη πείνα για εμπειρίες, γνώση , ολοκλήρωση στόχων, αναγνώριση, πάθος, δημιουργία. Σε καμία περίπτωση η δημιουργία καριέρας δεν ήταν ο πρωταρχικός και κύριος στόχος. Εξάλλου μιλάμε και για εποχές όπου η γυναίκες είχαν αρκετά πιο περιορισμένο ρόλο στις επιχειρήσεις. Και αυτό πιστεύω ότι είναι ίσως το πιο σημαντικό επίτευγμα. Ό,τι καταφέρνει — ή δεν καταφέρνει — κάποιος στην ζωή του είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών του, του χαρακτήρα του και των αξιών του. Δεν είναι κάτι που μπορείς να το προγραμματίσεις ξερά: οι στόχοι και τα όνειρα πρέπει να έχουν ψυχή και να «δένουν» με την ψυχή και το σύστημα αξιών που ο καθένας κουβαλάει μέσα του.

2. #Fpower: Πόσο εύκολο είναι να περάσει κάποιος από την ασφάλεια του corporate περιβάλλοντος και του σταθερού μισθού στον κόσμο του επιχειρείν;

Lila Dimopoulou: Ειλικρινά δεν ξέρω εάν είναι εύκολο ή δύσκολο, αυτό εξαρτάται από το τι αντοχές έχει το «στομάχι» του καθενός. Είναι ένα ισοζύγιο με υπέρ και κατά και είναι άμεσα συνδεδεμένο με το τι επιθυμεί κάποιος από την ζωή του και τι τον κάνει ευτυχισμένο. Είναι τεράστια απόφαση να αφήσεις την ασφάλεια του μισθού. Σίγουρα απαιτεί ώριμη σκέψη, 5ετες business plan και πρακτικές προϋποθέσεις σχετικά λυμένες. Το πιο σημαντικό όμως είναι θάρρος, κουράγιο και αυτογνωσία ότι οι αποτυχίες στην πορεία πιθανόν να είναι περισσότερες από τις επιτυχίες. Εδώ οφείλω να πω ότι οι επιτυχίες — ακόμα και εάν είναι λιγοστές — έχουν απίθανη γεύση!!! Οι αποτυχίες είναι μαθήματα, εάν σε παίρνουν από κάτω τότε μάλλον πρέπει να αναζητήσεις κάτι σχετικά πιο ασφαλές. Όπως είπαμε και παραπάνω είναι roller coaster! Δεν το αντέχουν όλοι, πρέπει να είναι στοιχείο της προσωπικότητας αλλιώς το ψυχικό κόστος είναι μεγάλο .

Πάντως σε κάθε περίπτωση, ειδικά στην αρχή, είναι ισχυρό σοκ αλλά και τρομερό μάθημα ανεξαρτησίας και αυτογνωσίας.

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει μια τρομερή παρεξήγηση σχετικά με το επιχειρείν και είναι ο λόγος που αρκετές επιχειρήσεις ανοίγουν και κλείνουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα: η επιχειρηματικότητα απαιτεί επένδυση, μακροχρόνιο πλάνο, στόχους, γνώση της αγοράς, και συναίσθηση ότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις είναι ικανή να σου εξασφαλίσει βιοπορισμό ή κερδοφορία από την πρώτη ημέρα. Θέλει χτίσιμο, υπομονή και χρόνο. Ειδικά σε εποχές κρίσης η ποιότητα των προσφερόμερων αγαθών ή υπηρεσιών πρέπει να είναι πολύ υψηλή ώστε να μπορείς να διαφοροποιηθείς και να ξεχωρίσεις σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Προσωπικά, δεν θα άλλαζα με τίποτα την επιλογή μου. Αν και έφαγα αρκετές «μπούφλες», αυτή η επιλογή εμένα με γεμίζει και με κάνει χαρούμενη.

Design by rakun

#Fpower: Ποιο ήταν ένα σημαντικό πρόσωπο στην καριέρα σας;

Lila Dimopoulou: Στο πέρασμα από τόσα διαφορετικά και ετερόκλητα περιβάλλοντα, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να συναστραφώ με πάρα πολλούς ανθρώπους και να δεχτώ πολλές επιρροές και μαθήματα. Τους ευγνωμωνώ όλους ανεξαιρέτως γιατί είναι σημαντικό κομμάτι της ζωής μου και ειλικρινά έχουν μια πολύτιμη θέση στις αναμνήσεις μου. Ειδικά για τις «δύσκολες» ή «στενάχωρες», για μένα, προσωπικότητες που συνάντησα είμαι διπλά ευγνώμων γιατί με οπλίσανε με την απαραίτητη εμπειρία και κουράγιο να ανταποκρίνομαι στις δυσκολίες και να μάθω τον εαυτό μου καλύτερα.

Χωρίς να θέλω να αδικήσω κανέναν από τους σημαντικούς ανθρώπους που με υποστήριξαν, αυτός που μου έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό μου είναι ο σύζυγος μου ο John, με τον οποίον γνωριστήκαμε και ερωτευθήκαμε αμετάκλητα αρχικά ως συνεργάτες. Μετέπειτα αποφασίσαμε να γίνουμε partners σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας. Είναι ο άνθρωπος που με έμαθε να ονειρεύομαι, να πιστεύω, να χαμογελώ. Πάνω από όλα είναι αυτός που μου λέει κάθε πρωί: “count your blessings” και αυτή η μικρή κουβέντα μου δίνει απίστευτη δύναμη και ενέργεια!

#Fpower: Η καλύτερη συμβουλή που έχετε λάβει;

Lila Dimopoulou: Πολύ αυθόρμητα και ειλικρινά: Προέρχομαι από μια μεσοαστική οικογένεια από σπάνιους γονείς, που μεγάλωσαν με πολλή αγάπη και φροντίδα τα παιδιά τους. Ο πατέρας μου, που δυστυχώς μου λείπει πολύ, είχε την ευλογημένη συνήθεια να αποκοιμιέται αμέσως μόλις ακούμπαγε το κεφάλι του στο μαξιλάρι. Πολλές φορές με αγανάκτηση η μητέρα μου τον ρωτούσε: “Πώς το κάνεις Χριστιανέ μου αυτό;” Kαι εκείνος με τρομερή απλότητα και φοβερό χαμόγελο απαντούσε: “Εύκολα. Είμαι καθαρός άνθρωπος εγώ, δεν έχω τίποτα να με βασανίζει τις νύχτες…”

Για πολλά χρόνια πίστευα ότι αυτό ήταν μέρος της κοσμοθεωρίας του και ότι είχε να κάνει με το σύστημα αξιών που ομολογουμένως διέθετε σε πολύ υψηλό επίπεδο για το τι είναι ηθική, τιμιότητα, και ακεραιότητα. Μεγαλώνοντας άρχισα να συνειδητοποιώ τις προεκτάσεις και την βαρύτητα αυτής της κουβέντας και σιγά σιγά άρχισε να περνάει στο δικό μου DNA και να γίνεται τρόπος ζωής. Ποτέ μην κάνεις τίποτα που θα εμποδίζει τον ύπνο σου, ή πολύ απλά δεν μπορείς να ζήσεις με αυτό. Μέσα από αυτήν την φαινομενικά απλή συμβουλή έμαθα να βάζω προτεραιότητες, να κάνω σημαντικές και δύσκολες αλλαγές στην ζωή μου, να λειτουργώ με τις αξίες μου και την λογική μου και όχι απαραίτητα με το συμφέρον μου.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που όταν βρισκόμουν στο corporate ξύπναγα την νύχτα και κόλλαγα post-its στο κομοδίνο μου! ‘Ισως για αυτό δεν βρίσκομαι πλέον σε αυτό τον χώρο!

#Fpower: Τι συμβουλή θα δίνατε σε νέες γυναίκες που θέλουν να ανελιχθούν σε θέσεις leadership;

Lila Dimopoulou: To leadership δεν είναι αυτοσκοπός ούτε στόχος ζωής. Είναι ταλέντο και αποτέλεσμα, και η φυσική εξέλιξη πολλής σκληρής δουλειάς. Απαιτεί υπομονή και διπλωματία. Ειδικά για τις γυναίκες, δυστυχώς λόγω κοινωνικών δομών, απαιτείται διπλή προσπάθεια και εξαρχής γνώση ότι η όποια επιτυχία πολλές φορές συνοδεύεται από καχυποψία, ρατσισμό και ίσως, ακόμα και σεξισμό.

Δεν υπάρχουν συνταγές ή φόρμουλες, μόνο αυτογνωσία, δύναμη στις δυσκολίες, αξιοποίηση των ταλέντων μας και σκληρή δουλειά. Τώρα εάν όλα αυτά σημαίνουν leadership έχει καλώς, εάν όχι, τότε σίγουρα σημαίνουν ότι έχεις κερδίσει το καλύτερο που μπορείς για εσένα και έχεις κάνει το ταξίδι ως εκεί.

Με άλλα λόγια (συγνώμη για τα Αγγλικά αλλά μου βγαίνει καλύτερα έτσι): Do your best, work hard for it, BUT, make sure you can sleep with it!

Με αυτή τη σειρά συνεντεύξεων, το #FPower στοχεύει να αναδείξει γυναίκες leaders από διαφορετικά backgrounds ως παραδείγματα και πηγή έμπνευσης για όλους. Ακολουθήστε το FPower για περισσότερο υλικό!

Ακολουθήστε τη Lila Dimopoulou:

Ακολουθήστε το #FPower

--

--

FPower
FPower
Editor for

Empowering Female Leaders of Greece | #FPower