Women Leaders: Rania Svoronou

FPower
FPower
Published in
6 min readNov 14, 2018

🙋‍Λίγα λόγια για σένα, που βρίσκεσαι, τι κάνεις;

Κατοικώ μόνιμα στο Λονδίνο εδώ και 5 χρόνια και είμαι Design Lead στην ΙΒΜ iX UK. Έχω πτυχίο στη γραφιστική από το Northumbria University, Newcastle upon Tyne και μεταπτυχιακό στο Interaction Design από το University of the Arts London, LCC. Έχω διακριθεί με διεθνή βραβεία στο χώρο του leadership, tech και του digital και ένας από τους στόχους μου είναι να συμβάλω θετικά και αποτελεσματικά στον κόσμο του Σχεδιασμού και της Τεχνολογίας και να εμπνεύσω περισσότερους ανθρώπους και κυρίως γυναίκες, ώστε να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους στο χώρο αυτό. Αυτος είναι και ένας από τους λόγους που είμαι ‘Industry Mentor’ στο ‘London Business School’ και στο ‘University of the Arts London’, ‘Industry Speaker’ στο UCL και ‘Guest Lecturer’ στο ‘Royal College of Art’. Θα παραβρεθώ επίσης ως καλεσμένη ομιλήτρια στο φετινό ‘Digitized Conference’ στις 24 Νοέμβρη όπου θα πραγματοποιηθεί στη «Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση».

Έχω και το blog μου στην Huffpost Greece για όποιον/α ενδιαφέρεται με τίτλο “#WomenPower is the new Black”.

💡Πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσες πραγματικά inspired από μία γυναίκα leader; Θα ήθελες να την μοιραστείς;

Αισθάνομαι τυχερή γιατί έχω καθοδηγηθεί από πολύ ισχυρές και αξιοθαύμαστες γυναίκες leaders οι οποίες είναι για μένα πρότυπα. Οι συζητήσεις μαζί τους έχουν ουσία, και είναι περιεκτικές γιατί ο χρόνος που διαθέτουν είναι περιορισμένος και πολύτιμος — είναι κάτι που μαθαίνεις με τον καιρό, το σέβεσαι και το εκτιμάς. Συγκεκριμένα, εδώ στο Λονδίνο έχω τρεις βασικές γυναίκες μέντορες σε ισχυρές ηγετικές θέσεις. Η Debbie, είναι μια από αυτές , η οποία είναι η leader του τμήματός μας ‘IBM iX UK’ και είναι πραγματικά μια γυναίκα αξιοθαύμαστη. Ανακηρύχθηκε πέρσι ‘Digital Leader of the Year UK’, οπότε ο πήχης είναι ψηλά.

🎨 Πώς ξεκίνησε το πάθος σου για τη δημιουργικότητα και το design; Υπήρξε κάτι στην παιδική σου ηλικία το οποίο σε ενέπνευσε;

Είμαι από αυτές τις περιπτώσεις που ανακαλύπτουν την αγάπη τους για την τέχνη και το design από πολύ μικρή ηλικία. Από 9 ετών ζωγράφιζα συνέχεια και οι γονείς μου είδαν ότι είχα ταλέντο και άρχισαν από τότε να με στηρίζουν, αλλά ακόμα και οι δάσκαλοι μου στο σχολείο είχαν παρατηρήσει ότι ενδιαφερόμουν μόνο για το design, και σε όλα τα μαθήματα εγώ απλά ήθελα να σχεδιάζω και να ζωγραφίζω. Οι γονείς μου με πήγαιναν σε εκθέσεις και έπαιρνα μέρος σε κάθε διαγωνισμό ζωγραφικής που υπήρχε — το θυμάμαι ακόμα. Ο Picasso ήταν η πρώτη μου έμπνευση και για αυτό έκανα την διατριβή της πτυχιακής μου πάνω στην Guernica του Picasso. Στα 15 μου, oι γονείς μου συμφώνησαν να συνεχίσω στο τμήμα του σχολείου μου “ΙΒ Doukas” όπου είναι το σύστημα που έχουμε στην Ελλάδα, το οποίο σε προετοιμάζει για σπουδές στο εξωτερικό. Αυτό για μένα ήταν καθοριστικό, γιατί ξαφνικά αυτό που έκανα αναγνωριζόταν και εκλαμβάνονταν σοβαρά. Πραγματικά αισθάνομαι τυχερή που βρήκα αυτό που αγαπώ, από τόσο μικρή ηλικία, και ότι είχα την δυνατότητα να το καλλιεργήσω, να το σπουδάσω και να το πραγματοποιήσω.

👭 Υπήρξε κάποια γυναίκα role model στην καριέρα σου; Αν ναι, πώς σε βοήθησε;

Από τότε που ξεκίνησα ως ‘Intern’ μέχρι και σήμερα φροντίζω να καθοδηγούμαι από άτομα που σέβομαι και θαυμάζω. Από την πρώτη μου δουλειά στα 19 μέχρι και τώρα, πάντα είχα την τύχη να έχω κοντά μου ανθρώπους που θαύμαζα, οι οποίοι έβλεπαν την όρεξη και την αφοσίωση μου και με στήριξαν και συνεχίζουν να με στηρίζουν. Θα αναφέρω την πρώτη μου role model που είναι η Κατερίνα Χούπη (Executive Creative Director, Magnet) με την οποία έχω άριστες σχέσεις ακόμα και τώρα και η οποία μου έγραψε την πρώτη μου συστατική επιστολή την οποία έλαβα στα 19 μου και έλεγε μεταξύ άλλων «Rania is a very promising designer. I believe after finishing her studies, she will be able to pursue her dreams with success.» Ήταν η πρώτη μου “role model’’ σε θέση ‘Executive Creative Director’ και σίγουρα με βοήθησε. Μετά από μια δεκαετία, η Alison που είναι ‘’Executive Partner IBM UK’ και η οποία μπήκε στη λίστα της ‘’ΒΙΜΑ Awards Top100’’ ως “Creative Star’’ όπου ανακηρύσσονται τα άτομα που ηγούνται στην digital βιομηχανία της Μ. Βρετανίας, είναι η γυναίκα που πίστεψε σε μένα, στο ταλέντο, στον χαρακτήρα και στην αφοσίωση μου και μου έδωσε την ευκαιρία και ξεκίνησα το project που είναι σταθμός για την πορεία μου τα τελευταία 2 χρόνια και για τις μετέπειτα δημόσιες διακρίσεις μου. Αποτελεί το πιο ισχυρό μου στήριγμα στο Λονδίνο όπου εργάζομαι και πιστεύει σε μένα τόσο πολύ που πραγματικά νιώθω απίστευτη ευγνωμοσύνη και ευθύνη να το μεταδώσω στις νεότερες γυναίκες.

To mentorship είναι μια αλυσίδα που έχεις την ευθύνη να τη συνεχίσεις ως role model και ως σωστή leader.

🌱 Τι συμβουλή θα έδινες σήμερα στον 16χρονο εαυτό σου;

Θα σας πω την συμβουλή που έδωσα σε ένα κορίτσι 17 ετών πριν από περίπου ένα μήνα σε ένα σχολείο που πήγα ως εθελόντρια, μέσω ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, για να βοηθήσω μαθητές ηλικίας16–17 ετών με τα CV, τα personal statements, και τα University interviews τους.

Της είπα λοιπόν να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της, να κυνηγήσει το όνειρο της μέχρι τέλους και να ξέρει πως ο δρόμος δεν θα είναι εύκολος αλλά αξίζει, και να μη ξεχάσει ποτέ τον λόγο για τον οποίο ξεκίνησε. Επίσης να έχει σωστό χαρακτήρα και τρόπους.

Βαδίζουμε σε έναν κόσμο όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη έρχεται όλο και πιο κοντά μας. Αυτό που μας ξεχωρίζει και μας κάνει ανθρώπους είναι αυτό που λέμε τα soft skills και το EQ — η καλοσύνη — η ομαδικότητα — η δημιουργικότητα — η ευγένεια — το ήθος. Αυτά χρειάζεται να καλλιεργήσουμε στη νέα γενιά. Στα 16 μου δεν είχα ιδέα τι με περίμενε, και σίγουρα πολλά συμβάντα σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο συνέβαλαν σε αυτό που είμαι σήμερα.

🤔 Τι είναι αυτό που ο περισσότερος κόσμος νομίζει για το leadership αλλά δεν είναι αλήθεια;

Ίσως η μεγαλύτερη εσφαλμένη αντίληψη περί leadership είναι πως ‘leadership’ σημαίνει ‘δύναμη’ το οποίο και δεν ισχύει πάντα. Οι πραγματικοί leaders είναι αυτοί οι οποίοι έχουν κόσμο που τους σέβεται για την σκληρή δουλειά, το όραμα, την ιδεολογία, το ήθος και την αφοσίωση τους. Επίσης αυτό που λένε ‘δούλεψε έξυπνα και όχι σκληρά’ δεν ισχύει.

Το θέμα είναι να δουλέψεις πολύ σκληρά και έξυπνα μαζί, πάνω στις σωστές ευκαιρίες. Η όποια επιτυχία και το σωστό leadership αποδίδεται σε γνώσεις, πολύ σκληρή δουλειά, προσαρμοστικότητα, συγχρονισμό, κατάλληλες συγκυρίες και φυσικά καθοδήγηση και υποστήριξη απ’ τους σωστούς ανθρώπους.

Στην Ελλάδα ο ιδιωτικός τομέας είναι αδίστακτος και σίγουρα δεν χαρίζει. Εδώ στο Λονδίνο αλλά και γενικότερα στο εξωτερικό, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και ο καλός δεν χάνεται.

Ποιες θα ήταν μερικές συμβουλές για νέες γυναίκες που ξεκινάνε τώρα την καριέρα τους στον χώρο του design;

Εκπροσωπώ μόνο αυτά τα οποία πιστεύω και πράττω η ίδια πρώτα.

Η πορεία μου δεν ήταν καθόλου εύκολη, και για αυτό πάντα πρεσβεύω περί ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας.

Αν και είμαστε στο έτος 2018 υπάρχουν ακόμα σοβαρά θέματα ‘diversity’ κυρίως στον χώρο της τεχνολογίας και του ‘design’ αλλά και σε θέσεις ηγεσίας. Θέλω λοιπόν οι νέες που αρχίζουν να έχουν αυτοπεποίθηση και να αντιδρούν όταν βλέπουν ότι τα πράγματα δεν είναι σωστά. Ως νέα και junior όπου ξεκίνησα στην χώρα μου στον ιδιωτικό τομέα, υπέστη ‘bullying’ και τα πράγματα τότε ήταν τουλάχιστον απαράδεκτα.

Θέλω λοιπόν οι νέες να μη φοβούνται, να συνεχίσουν να κυνηγούν τα όνειρά τους και να ξέρουν πως οι δυσκολίες χτίζουν χαρακτήρα διότι ‘Growth happens outside your comfort zone’.

Επίσης το ‘αλαζονικό’ creative στυλάκι είναι πλέον old school πέραν του ότι είναι και περιττό, οπότε να εστιάζουν στο να είναι αυθεντικές, και να δουλέψουν πολύ σκληρά πάνω σε αυτό που αγαπάνε και να αναζητούν τον σεβασμό των άλλων και όχι απλά την προσοχή. Τέλος αυτό που θα συμβούλευα όποιον/α ενδιαφέρεται να έχει ένα επαγγελματικό μέλλον στο εξωτερικό, είναι να γνωρίζει πολύ καλά τον λόγο που το κάνει, διότι άλλο σπουδές, άλλο εργασία και άλλο καριέρα. Το εξωτερικό είναι ένας αρκετά μοναχικός και επίπονος δρόμος, αλλά και συνάμα πολύ συναρπαστικός.

🎵 Τι μουσική ακούς στο γραφείο;

Όταν θέλω να συγκεντρωθώ και να σχεδιάσω θα βάλω συνήθως ‘electro house’ η ‘metal’ μουσική, γιατί η ένταση του ρυθμού με βοηθάει. Αλλιώς υπάρχει η επιλογή του Studio Playlist όπου όλοι μπορούμε να επιλέξουμε την μουσική της αρεσκείας μας και να την ακούμε στον ανοιχτό χώρο της εργασίας μας.

📚 Τι διαβάζεις αυτή την περίοδο;

Το ‘Thinking fast & slow’ από τον Daniel Kahneman, όπου ο συγγραφέας επικεντρώνεται στο πως σκεφτόμαστε, γενικά και ειδικά αλλά και στο πώς να παίρνουμε τις αποφάσεις μας.

Ακολουθήστε τη Ράνια:

👉LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/svoronou

👉Twitter: https://twitter.com/RaniaSv

👉Instagram: https://www.instagram.com/rania_svoronou

🙋Η Ράνια Σβορώνου είναι η μοναδική Ελληνίδα ανάμεσα στις 200 φιναλίστ για τα We are Tech Women Awards UK, όπου αναδεικνύουν τις Τοp100 role models στον κόσμο της τεχνολογίας στην Μ.Βρετανία. Αν θέλετε να συμμετάσχετε στην ψηφοφορία και να την στηρίξετε, ψηφίστε, εδώ: https://wearetechwomen.wearethecity.com/rania-svoronou-ibm

FPower: www.fpower.gr | Insta: @ fpowergr | FB: @ FPower

--

--

FPower
FPower
Editor for

Empowering Female Leaders of Greece | #FPower