Příliš žhavé nabídky

Filip Mikschik
Filip Mikschik
Published in
2 min readAug 6, 2015

--

Už dlouho plánuji trochu víc systematicky blogovat. A jelikož teď u nás startujeme spoustu novinek, tak jsem se konečně odhodlal začít…

Mnoho lidí se celý rok těší na pořádné léto — opalovačku, koupání. Ale z hlediska StartupJobs to moje oblíbené období úplně není. Proč?

Nedávno mi v hlavě naskočil, když jsem v tom vedru v kanceláři vzpomínal na úžasné počasí ve Skotsku, Petrův příspěvek na blogu, kde popisoval vliv počasí na e-commerce. Čím je hezčí počasí, tím je to pro online méně sluníčkové. Podíval jsem se i do našich dat. Ta jsem porovnal s počasím za posledních dobu a výsledky jsou více než přesvědčivé.

Čím teplejší a hezčí den, tím mají lidé menší chuť si hledat novou práci. Je teplo, sluníčko svítí a svět je takový pohodovější a každý se radši vidí někde venku u vychlazeného piva. Když jsou vedra tropická, tak zájem se hlásit o práci padá až někam k víkendovým číslům, kdy se hlásí ti největší nadšenci. Pěkné je také srovnání podle hodin — na práci se tak myslí ještě trochu po ránu nebo až večer, kdy už je trochu chládek.

A jelikož ne ve všech kancelářích je v tomto počasí úplně příjemně, napadla mě pro jednu firmu pěkná kampaň propagující firmu s dobře nastavenou klimatizací, kde se i ve vedru dobře pracuje. Bohužel klimatizaci nemají. Ostatně my také ne. Ač jsem postavil chladící větrný tunel. Ale to už je jiný příběh.

Za všechny firmy, které hledají talenty s chladnou hlavou tak doufám, že nám brzy teplota opadne, trochu zaprší a zájemci porostou jako houby po dešti.

--

--