The story of Hiri PRO

Filip Mikschik
Filip Mikschik
Published in
3 min readJan 28, 2015

--

Dnes jsme spustili Hiri PRO — řešení pro znalostní a psychometrické testování na jednom místě. Tady je krátký příběh, jak vše vzniklo.

Jedna z věcí, které lidi na StartupJobs baví, jsou znalostní testy. Každý si chce ověřit své znalosti, porovnat se s ostatními. Jenom za loňský rok máme více než 17.000 vyplněných testů, a to, vzhledem k tomu jak zaměřené testy máme, není vůbec špatné číslo.

Shodou náhod jsem pak byl nakontaktován na kluky z cut-e s tím, že dělají také testy, ale psychometrické, že tomu dobře rozumí a mohli bychom najít nějakou spolupráci. O psychometrii jsem předtím nic moc neslyšel, ale chtěl jsem ji vyzkoušet. Vyplnil jsem krátkou sadu testů na motivace, kompetence a další a vyrazil na interpretaci — aby mi přečetli, co ve zprávě vyšlo. A pak jsem jen zíral, jak mi člověk, kterého jsem viděl jednou na pár minut, vypráví do podrobna o mně. A co víc — konkrétně a přesně.

Vyzkoušel jsem pak i další firmy, sám na sobě, ale ve srovnání s tím, co umí cut-e, se to nedalo srovnat. Reporty jiných firem byly občas jako číst svůj horoskop — “nemáte rád stres, ale když musíte, tak v něm zvládnete pracovat” Kdo taky ne, že? Někdy jsem se o sobě dozvěděl pravý opak toho, co je realita — “jste velmi komunikativní a rád se seznamujete” Od kdy?

A jelikož jsme si sedli i lidsky, tak jsme začali přemýšlet, co bychom mohli společně vytvořit. Pak přišla PENTA s tím, že potřebuje zájemce otestovat jak psychometricky, tak znalostně. Jednoduše. Jedním systémem. A tak jsme vzali testy z obou firem, spojili je a připravili systém, kterým pak prošlo pár desítek zájemců o práci v Pentě. A když jsme se o tomto projektu zmínili v jiných firmách, byl tu zájem takové testování využít také. Proto jsme si řekli, že tomu dáme nějakou formu.

Využili jsme tak našeho konceptu Hiring Right (nábor těch správných lidí správným způsobem), trochu jej zkrátili a vzniklo Hiri.

3 tečky — motivace — kompetence — znalosti

3. prosince jsme odstartovali vývoj a dnes, po necelých dvou měsících, máme hotový minimální produkt, který pouštíme do světa. Musím moc poděkovat našemu produkt/dev týmu (2xF & 2xM), který dokázal takhle komplexní produkt (ač z venku vypadá a má vypadat velice jednoduše) zvládnout za takovou extrémně rychlou dobu (i přes svátky a zkouškové) a při tom mi kluci hlásí, že je to technicky zatím to nejlepší, co jsme udělali. Respekt.

Hiri PRO vývoj startuje 3.12.2014

Takže pokud hledáte službu, která vám komplexně otestuje zájemce o práci u vás jak z hlediska toho, jestli mají potřebné znalosti, přes to jestli jsou na tu pozici vůbec kompetentní až po to, jestli k vám jdou pracovat, protože chtějí budovat firmu nebo jen vydělávat peníze, tak Hiri PRO je tu pro vás.

Stále Hiri PRO ladíme, když narazíte na jakoukoli chybu, budu rád, když mi dáte vědět na fm@hiri.cz. Díky!

--

--