Online Eğitim Giriş Yazıları

Web, Internet ve Temel Kavramlar Eğitim İçeriği

Web, Internet ve Temel Kavramlar kapsamında neden bir dizi yazıyı belli bir sırayla okumalısınız? Bu yazı grubunu neden bu şekilde bir araya getirdim ve bu okumalar sonunda ne tür bir bilgi kazanımınız olacak ?

--

Web, Internet ve Temel Kavramlar eğitim gruplamasını neden yaptığımı ve bu yazıları bu sırada okumanın neden önemli olduğunu kısaca özetlemeye çalışacağım.

Web Uygulaması geliştiriyorsanız, ister Frontend, ister Backend, DevOps veya FullStack developer olun. Birincil öğrenmeniz ve anlamanız gereken konu uygulamaların internet üzerinde nasıl bir yöntemle çalıştıkları anlamak olmalı.

Bu açıdan daha sonraki eğitimlerde ki yazıların içerisinde geçen kavramların ve çalışma şekillerinin direk kafanızda canlanabilmesi için bu yazı grubu eğitimini oluşturdum. Bu eğitim size aşağıdaki soruların cevaplarını verebilmenizi sağlayacak.

  • Web Nedir?
  • HTML, HTTP ve HyperText Nedir?
  • W3C Nedir, Neyi Sağlar?
  • Tarayıcılar(Browser) Nedir ve Biz Kullanıcılara Neyi Sağlar ?
  • Web’in Gelişimi Nasıl Gerçekleşmiştir ?
  • TCP/IP vs OSI Model Nedir ?
  • IPv4, IPv6 Nedir ?
  • TCP, UDP Nedir ?
  • HTTP, SMTP, IMAP, POP3, FTP, MQTT, AMQP Nedir ?
  • SOAP, RPC, REST, GraphQL, WebHook Nedir?
  • RFC (Request For Comments) Nedir ?
  • IETF (Internet Engineering Task Force) nedir ?
  • DNS Nedir ? Neyi Sağlar ?
  • DNS Record Örnekleri Nelerdir ?
  • URL Nedir ? URL Modeli Nasıldır ?
  • HTTP Request/Response Nedir ?
  • WebSocket Nedir ? Hangi durum ve amaçlar ile kullanılır ?
  • REST Nedir ?
  • WebHook Nedir?

Okumaya Devam Et 😃

Bu yazının devamı veya yazı grubundaki diğer yazılara erişmek için bu linke tıklayabilirsiniz.

--

--