Photo by Yianni Mathioudakis on Unsplash

GELIŞTIRICI ARAÇLARI

Yazılım Geliştirme Ortamını İyileştirmek — 2

Bu yazıda Geliştirme ortamımı ve doğal olarak kendi performansımı nasıl daha iyileştirebilirim çabasında son dönemde yaptığım denemelerden ve değişikliklerden bahsetmek istiyorum.

Frontend Development With JS
4 min readJun 8, 2022

--

Bu yazı daha önceden yazmış olduğum Yazılım Geliştirme Ortamını İyileştirme blog yazsının devamı niteliğindedir.

2021 yılından bu yana ortamlarda bir takım donanım ve editor kullanımlarımda değişiklikler yaptım.

Çalışma Ortamında Donanımsal Güncellemeler

Öncelikle farklı ortamlarda çalışıyorum bu durumlar için farklı setup(bilgisayar, monitor, klavye ..) birliktelikleri oluşturmak gerekiyor.

Çalışma ortamlarına göre ihtiyaçlarım değişiyor. Örneğin iş ortamında Macbook +1 Monitor olacak şekilde çift ekran çalışıyorum. Yani aşağıdaki resimdeki gibi çalışıyorum.

  • Büyük Ekranda: Kod Editörünü
  • Mac Ekranında ise web sayfasını ve debugging arayüzünü kullanıyorum.
İş Yerinde Çalışma Ortamı.

Daha mobil bir ortamda çalışıyorsam, örneğin Salondaki Masa, Bahçe, Kafe gibi ortamlar için Bu durumda

  • Mac Ekranında : Code Editor ve Web Sayfası
  • iPad Ekranında : Debugging işlemlerini yapıyorum.
Mobil Çalışma Ortamları ( Herhangi bir Masa …)

Son olarak bu ortamlara çalışma ortamınıda ekledim sabit bir set olacak şeklinde düşündüm. UltraWide tek ekranda ;

  • Ekranın sağında : Aktif dediğimiz kısım, Code Editor vb..
  • Ekranın solunda: Web Sayfası, Debugging vb..
Çalışma Ortamı.

Bazı donanımsal değişiklikleride telefon, kulaklık kısmında yaptım. Tüm cihazları olabildiğince Apple uyumlu hale getirip birbirleri arasındaki geçiş ve senkronizasyonu daha hızlı yapmaya çalışıyorum. Örneğin önceki telefon Xiomi(Android) → iPhone ve AirPods geçince müzik, video izleme, podcast dinleme ve konuşma ortamlarını iPhone, iPad ve MacBook’lar arasında daha rahat yapabilir hale geldim.

Aynı şekilde ilk zamanlarda aldığım iWatch’da otomatik olarak tekrar kullanabilir hale geldim. iWatch özellikle egzersizlerde otomatik kayıt alması, gelen Slack, WhatsUp veya Discord Mesajlarını okuyabilme ve telefondan uzakta da konuşabilme yetenekleri ile Akıllı Saat olarak avantajları oluyor.

Diğer bir problemde bu cihazların şarjını her gün düzenli bir şekilde yapabiliyor olmak. Bunun için MagSafe Duo Charger oldukça faydalı. Bunların 3 cihazı aynı anda şarj eden versiyonu da bulunuyor.

Son olarak Apple AirTag den bahsedeyim. Bunu sizin için önemli yerini bulmak istediğiniz eşya veya canlıların yanına koyduğunuzda, iPhone Find My uygulamasındaki Items sekmesinden yerlerini takip edebiliyorsunuz. Tabi bunun için AirTags yakınlarında Location ve Bluetooth özellikleri açan bir iPhone geçmesi gerekiyor. Bundan dolayı AirTag cihazının bazı kısıtlamaları var tabi..

Ayrıca kedi benzeri küçük hayvanlar için boyut ve ağırlık olarak uygun değil. Köpeklerde kullanılabilir belki..

Code IDE Kullanımında Değişiklikler

Java alışkanlıklarından dolayı uzun zamandır IntelliJ IDE kullanıyorum. Ama çevremdeki ve izlediğim videolarda gördüğüm kadarı ile bir çok FE geliştiricisi VS Code tercih ettiği için kod geliştirme editörümü VSCode olacak şekilde değiştirdim.

VSCode içerisinde birkaç Plugin GitLens ve CoPilot yazılım geliştirmekte bana oldukça fayda sağlıyor. Ayrıca Web Development açısından VSCode kod gösterim ve editleme kısmında yan yana aynı anda 2,3 dosya açılabiliyor olmak, bir yanda JS dosyasını, bir yanda SCSS dosyası ile uğraşmama imkan sağladığı bazı avantajları bulunuyor.

Ayrıca VSCode ücretsiz olması ve Microsoft tarafından geliştirildiği için GitHub entegrasyonunun giderek artması da büyük bir avantaj. Ama IntelliJ Cod Review, Git Manage, DB access araçları kadar kaliteli araçlar beklemeyin.

JS Playground

JS denemelerinde RunJS kullanmaya devam ediyorum. Ama NPM paketlerine ihtiyaç duyduğum kısımlarda npm install RunJS aracında tam istediğim seviyede çalışmıyor. Onun haricinde bu aracıda oldukça kullanışlı buluyorum.

Not Tutmak

Bu konuda not defteri bence en pratik yöntem, not defterinizi yanınızda taşımanız oldukça kolay. Bu yüzden ben notlarımı deftere yazıyorum. Bunlardan önemli olanlarını ve internet ile bağlantılı notları ise Notion uygulamasında birleştiriyorum.

Bu kullanım haricinde Notion başka kişilerle ortak notları paylaşma ve beraber döküman düzenleme açısından da kullanabilirsiniz. Ayrıca bir çok hazır template faydalanarak kendinize özel sayfaları hızlıca oluşturabilirsiniz.

Okumaya Devam Et 😃

Bu yazının devamı veya yazı grubundaki diğer yazılara erişmek için bu linke tıklayabilirsiniz.

--

--