GACEMER Sizi Doğaya Çağırıyor!

Seyithan Ahmet Ateş
GACEMER
2 min readMar 16, 2019

GACEMER tabiat parkurlarını oluşturmaya başladık. Orman içindeki ilk yürüyüş rotamızı işaretledik ve şifreleri içeren kilitli metal kutularımızı yerleştirdik. Bu arada 3 tane, yetişkinlerin de binebileceği salıncak da oyuncuları bekliyor olacak.

Malzemelerimiz alarak sabahtan yola çıktık. Yanımızda gerekli aletlerimizi, çelik halatlarımızı, plastik boruları ve işaret boyalarımızı almayı da ihmâl etmedik. Güdül’e bağlı Sorgun Tabiat Parkı Ankara’ya 45 dakika uzaklıkta doğa hârikası bir yer. Vâdinin ortasında bir göl ve etrafında çok güzel ormanlık alanlar var. Parkurumuz Sorgun Tabiat Parkı girişinden başlıyor ve yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüşü içeriyor. Her kutunun şifresi bir önceki kutuda. İlk şifre ise uygulamada veriliyor. Metal kutulara takılı kilitleri bir bir açarak en son bulduğunuz şifreyi uygulamadaki ilgili yere girerek parkuru tamamlıyorsunuz.

Biz ağaçlara salıncak yapmak ve kutuları yerleştirmek ile uğraşırken uzaklardan koyun ve kuzu sesleri gelmeye başladı. Sürü biraz daha yaklaşınca Süleyman’ı seçebildik. Süleyman, Sorgun’daki parkurumuzun gönüllü destekçisi. Gelmeden önce hava durumunu ona soruyoruz, parkur da bir sorun olup olmadığını da o bize haber veriyor. Metal kutuların bir tanesinin şifresi de Süleyman’ın doğum günü. Yaptığımız salıncaklardan birisini Süleyman’da denedi. Yetişkinlerin de kullanabilmesi için salıncakların mümkün olduğunca sağlam olmasına gayret ediyoruz. Çelik halatların ağaçlar ile temas eden yerleri için plastik borular kullanıyoruz.

Salıncaklarımızın manzarası ile görülmeye değer. Bir tanesi dere kenarında, diğeri karşı taraftaki ormanlık tepelere bakıyor. Bir diğeri ise ormanın sessizliğini dinleyebileceğiniz bir yerde.

Keyifli geçen bir gün sonrasında tüm işimizi tamamlayarak Ankara’nın yolunu tuttuk. Tüm işimizi demeyelim aslında, ağaçların tamâmını işâretleyemedik ve en kısa zamanda tekrar gitmemiz gerekecek.