《迴響》粵語文學期刊第一期選(略)評

August Chan
文學評論
Published in
4 min readJul 23, 2020
老朋友給的面子

《望夫石》

睇得出作者係個中意成日扭橋嘅人。我就唔算特別睇重橋段夠唔夠「新穎」嘅(當然你玩到死亡筆記果種又另計),睇完就會覺得係:「普通嘅借題發揮」。可能我口味問題啦,我覺得中規中矩。

故事一開始由望夫石視角講當年點解會變做一舊石頭;然後又由農夫視角去講返農夫版本嘅故事,有啲羅生門嘅味道。

至於農夫、望夫石、教書先生係某啲政治勢力嘅化身、望夫石想甩身要等多「五十年」,呢啲都叫做玩下隱喻,但又唔及《去兮留兮》寫得咁到位。

(而我唔評論《去兮留兮》嘅原因係呢篇根本成篇都係影射時局,要講嘅話就變咗時事評論喇。非我所長(唔及作者咁長),從略。)

btw,有個比喻我睇到係笑咗出嚟,就係農夫話個女仔好白,「好似王伯屋企隻狗咁白」。又幾抵死喎。

《人間失字》

首先情節方面,主角努力睇字,克服強烈嘅痛楚,最後可以正常睇字,點知全世界都已經唔用文字。呢個逆轉寫得唔錯,表達到曲高和寡嘅無奈。

Generalise返少少,將「識字」呢個主體隱去,就會得出「努力逆流而上,最後被世界遺棄」呢個主線。

喺社會性提升到極致嘅現代文明裡面,人嘅價值就係「其他人有幾需要你」,即使你有幾「好」、幾「有用」,只要其他人唔係咁覺得,你就係「無用」,就會被世界遺棄。

不過至少,本文作者登到文吖。有稿費(?)吖。咪幾好。lol

《獨裁勇者勇闖魔族領地》

呢篇都寫得幾白。都係啲社運花生咁啦。

村民反對勇者挑戰魔軍之後,被女魔法師一野燒曬條村,呢啲就係真正嘅「攬炒派」!!

《阻你三分鐘左右》(上)

一路都中意塔巴用白描去寫略帶悲涼嘅故事。無花巧嘅修辭,但字裡行間就自然充滿淡淡嘅傷感。

塔巴寫女亦都有一手,本文嘅女主角,第一筆正寫外貌嘅只係簡單嘅一句:「粟子色咣短髮,喺夜晚昏黃色嘅圖書館燈光下,別有一番美態。」,但係成個畫面已經出曬嚟。

女主角出場嘅時候係教「我」溫書。喺「我」眼中,佢係平時好冷漠唔同人social嘅人,但係主動教「我」溫書,仲會露出笑容。喺呢個側寫鋪塾之下,正筆只需要輕輕一句,女主角嘅神情就躍然紙上,呢個就係塔巴高明之處。

同樣嘅感覺,喺塔巴嘅短篇《》裡面都有出現:「佢果種淺淺而燦爛既陽光笑容,成日令我望到,都唔知自己果下身處係邊」—>「如果唔係,佢既深咖啡色既馬尾,佢耳邊既果個淺黃色既髮夾,佢紅色書包拉鏈掛住既SNOOPY鎖匙扣,就一定唔會咁印象深刻。」

至於字裡行間嘅傷感,就係由主角之間似有若無嘅隔膜帶出嚟嘅。《夏》定係呢篇《阻你三分鐘左右》,都係明明有野想講/覺得對方有野想講,但扭嚟扭去始終都講唔出,去寫出男女主角之間嘅隔膜。

......然後我發現塔巴都幾中意寫女仔嘅笑,我懷疑係一種性癖。

《永發茶餐廳》

我覺得佢講得有啲道理呀,all day breakfast咪即係常餐。屌。

btw,迴響老總收咗永發幾錢廣告費?

其他

有啲比較休閒嘅文章唔係好啱我口味,極速䁽咗一次,無太多感想;資訊性啲嘅例如Factfulness書評同埋《十個香港人十個都唔知嘅廣東話常識》,我幾欣賞,「多謝老師,我又學到野了」,但除咗學到野之外就無乜感想了,所以都係從略。

之於一啲無提嘅故事,就係口味問題唔想細睇,同文章質素無關。

例如《二度殺人事件》,䁽咗幾段(同個標題)之後覺得有陣懸疑推理味,不了,我麻麻;《香港亡者之書》啲段落太「重型貨櫃」,仲要意識流(咁我都粗略睇過一次嘅),我就真係唔係好食得落。從略。

--

--

August Chan
文學評論

文字垃圾桶。有社評有ACG評有鳩噏散文有小說,隨便揀隨便睇。