Sıfırdan ileri seviyeye en iyi ücretsiz Unity dersleri

Cihan Türker
GameFactoryHub
Published in
3 min readJul 5, 2022

Dünyada en çok kullanılan iki oyun motorundan biri olan Unity, bugün özellikle mobil oyun geliştiricileri tarafından yoğun bir şekilde kullanılıyor. Unity’yi öğrenmek ise çok zor değil. Ücretsiz Unity dersleri sayesinde oyun motorunu kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bu yazıda işlerinizi kolaylaştırmak için en iyi ücretsiz Unity eğitim setlerinden oluşan bir liste hazırladık.

Listede yer alan Unity eğitim videolarının büyük bir kısmı başlangıç seviyesine yönelik olsa da ileri seviye eğitimler de mevcut. Bu eğitimlerde aynı zamanda Unity’nin kodlama dili C#’a dair de pek çok şey öğrenebilirsiniz. Başlangıç seviyesi dışında orta seviye eğitimlere de listede yer vermeye çalıştık. Özellikle son kısımda yer alan Game Factory ücretsiz Unity dersleri her seviyedeki öğrencinin yararlanabileceği eğitimleri içeriyor.

Gelin bu eğitimlerin detaylarına birlikte bakalım.

Yeni Başlayanlar İçin Unity Eğitimi

Daha önce hiç Unity’de çalışmadıysanız freeCodeCamp.org’un hazırladığı bu ücretsiz eğitimde, başlangıç seviyesinde öğrenmeniz gereken tüm noktaları çok kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bu eğitim sonunda elde ettiğiniz bilgiyle oyun geliştirmenin temel mantığını anlayabilir ve tek başınıza basit oyunlar geliştirebilirsiniz.

En Temel Unity Eğitimi

Imphenzia adlı YouTube kullanıcısının hazırladığı Unity eğitimi, piyasadaki en iyi ücretsiz temel eğitim olabilir. Kullanıcı arayüzünü ve oyun nesnelerinin nasıl oluşturulacağını anlatan Imphenzia, temel kod yazımını ve oyunda oluşan hataların nasıl çözüleceğini de ayrıntılı bir şekilde anlatıyor. Bu eğitim sayesinde Unity’nin temellerini çok kolay bir şekilde kavrayabilirsiniz.

Unity İçin C# Eğitimi

Unity’de oyun geliştirmek istiyorsanız temel seviyede de olsa C# bilmek zorundasınız. Microsoft’un geliştirdiği bu programlama dilini öğrenmek için internette birçok ücretsiz eğitim bulabilirsiniz. Bu noktada önemli olan şey bulduğunuz C# eğitiminin Unity odaklı olmasıdır. Bu yüzden VegetarianZombie adlı YouTube kullanıcısının hazırladığı “Unity İçin C# Eğitimi” listede yer alan temel eğitimlerden biri oldu. Bu eğitim ile C#’ın temellerini Unity ile birlikte öğrenebilirsiniz.

Unity Başlangıç Eğitimi

Unity hakkında çektiği videolarla tanınan Brackeys, Unityy’e yeni başlayanların kolayca kavrayabileceği bir eğitimi serisi hazırladı. Bu eğitim serisinin en önemli özelliği temel bilgileri hap şeklinde vermek. Brackeys bunu yaparken aynı zamanda eğitim sürecini oldukça eğlenceli hâle getiriyor. Eğer resmi olmayan başlangıç seviyesi ücretsiz bir eğitim almak istiyorsanız bu eğitim içeriğine bakabilirsiniz.

Çaylak Oyun Geliştiriciler İçin Unity Eğitimi

Unity’yi az çok biliyorsanız ve temel kodlama bilginiz basit oyunlar yapmanın ötesine geçiyorsa bir çaylak oyun geliştiricisi olmaya adaysınızdır. Eğer böyle bir aday olduğunuza inanıyorsanız Unity’in kendi resmi eğitimine bir göz atabilirsiniz. Bu eğitim sonunda kendinizi çaylak oyun geliştiricisi olarak tanımlayabilirsiniz. Yayınlanmış birkaç oyun projesinde de yer alırsanız kolayca sektörde ilgili pozisyonda iş bulabilirsiniz.

Bir Mobil Oyun Nasıl Yapılır?

Unity’i öğrenmenin yollarından biri de bir oyunun nasıl yapıldığını anlamaya çalışmaktır. Bu eğitim sayesinde, mobil oyun yapmanın temel mantığını anlayabilir ve oyun geliştirme sürecinin başlangıç aşamalarından itibaren ne tür zorluklar içerdiğini görebilirsiniz. Bu eğitime başlamadan önce yukarıdaki temel başlangıç eğitimlerinden birini almanız daha sağlıklı olacaktır. Diğer türlü birçok noktayı kavramakta zorlanabilirsiniz.

Game Factory Ücretsiz Unity Eğitimleri

İngilizce olarak hazırlanmış birçok ücretsiz Unity eğitimi varken ne yazık ki Türkçede pek fazla derli toplu eğitim bulunmuyor. Game Factory olarak bu noktada Türkçe olarak ücretsiz Unity eğitimleri hazırladık. Eğitimler, başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar her seviyeye uygun şekilde tasarlandı. Game Factory Akademi’ye üye olduğunuz takdirde bu eğitimlerin her birine ücretsiz bir şekilde erişebilirsiniz.

Game Factory Akademi’deki yazılımdan tasarıma, oyun girişimciliğinden hyper casuala kadar her seviyeye uygun 50 saatlik ücretsiz eğitimlerden faydalanmak için burayı ziyaret edip başvuru formunu doldurun.

--

--