Çizgi: A. Özge Akar

2 Çocuk Annesinin Ankara’sı

A. Özge Akar
3 min readApr 21, 2017

--

Gelgelelim O Malum Soruya; Çocuklar Topluma Göre Mi Yetişsin?

A. Özge Akar

Donald Trump Amerika Birleşik Devletleri Başkanı oldu.Bundan sonra ne olacak? Dünya daha da kötüye gidiyor, biz çocuklarımızı Hülya Koçyiğit sıcaklığında, Mevlana hoşgörüsünde, Federer sportmenliğinde yetiştirirken faşist, vahşi bir tüketim hızına sahip, ırkçı, homofobik, bir dünyada yaşadıklarını içten içe biliyoruz; Çevremdeki annelere sordum: Çocuklarımızı topluma göre mi yetiştireceğiz? Çocuklarımızı nasıl koruyacağız?

37 Yaşında, 2 Çocuk Annesi, İşsiz;

Ben de başka nasıl olunur bilmeyen o annelerden biri olarak, çocuklarımı olabildiğince düzgün, kendine-topluma faydalı, saygılı, yani olabildiğince iyi biri olarak yetiştirme gayreti içindeyim. Şimdi güzel bir an yaşıyorum. hâlâ umut var. Düzgün insanlar bir şekilde iç huzura sahip oluyor bu da onları bir çok şeyden bir melek koruyor. hâlâ umut var, biz yapamadık ama kendi gibi olacağını düşündüğüm diğer bireyler ile daha güzel bir dünya yaratabilirler. Umarım. Bazen geceleri korkuyla ağlasam da umut var.

68 Yaşında, 3 Çocuk Annesi, Emekli Öğretmen

Her çağ kötü, her zaman kötü o yüzden bildiğimiz gibi, iyi çocuklar yetiştireceğiz. Eşim de ben de kimsenin hakkını yemedik, hayal etmediğimiz şeylere sahip olduk. Becerebiliyorsanız çocuklara kendini savunmayı öğretin; tabii ki kötü bir insan olmayı değil. İyi çocuklar iyi bir dünya demek.

42 yaşında, 1 Çocuk Annesi, Borsacı

Kendi bildiğim gibi yetiştireceğim. Vatanına, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı bir vatansever olarak; ahlaklı, mutlu, kendine yetebilen bir birey olarak yetiştireceğim. Gerekirse yurtdışında okutacağım. Ülkesinde yaşaması en büyük dileğim ama gerekirse daha âdil ülkelerde yaşamasını sağlayabiliriz.

42 yaşında, 2 Çocuk Annesi, İç Mimar

Tabii ki kendi doğrularıma göre yetiştirmeye devam edeceğim. Başka bir yol bilmiyorum. Uyanık, başkalarının hayatına tecavüz eden biri olmayı bilmiyorum o yüzden bunu öğretemem. Özgüven aşılayarak ve duygusal zeka gelişimlerini güçlendirerek onları hayata en iyi şekilde hazırlayacağımı biliyorum. İnsanların kötü olabileceğini söylüyorum ama nasıl kötü olunur diye öğretmiyorum.

38 Yaşında, 2 Çocuk Annesi, Hasta Bakıcı

Onları yetiştirmek için çok uğraştım. Belki de hata ettim. Oluruna bıraksam belki daha iyiydi. Namuslu ve dindar olsunlar doğru yolu zaten bulurlar. Bizim bütün aile kimsenin hakkını yemedi. Hepimiz bir şekilde mutluyuz. Allah bizi her zaman koruyor.

42 Yaşında, 3 Çocuk Annesi, Biyolog

Onlara her zaman sevgimi vererek ve bunu anlamlarını umarak hareket ediyorum. Yeterince sevgi dolu bir evde tüm çocuklar mutlu olur ve toplum da sağlıklı olur. Sportmen çocuklar olsunlar istiyorum. Gerekirse kendilerini savunmalarını istiyorum ama saldırmak özellikle yapmamalarını istediğim bir şey.

34 Yaşında, 1 Çocuk Annesi, Grafiker

Kalıplar yerine değerleri öğretmeye çalışıyorum. Belli bir dini değil ama doğruyu söylemeyi, ayıp-günah yerine kendi vücuduna saygı duymayı öğretiyorum. Gerekirse eşimle emekli olduğumuzda Kanada’ya taşınma planımız var.Sadece mutlu olsun istiyorum. Korku ve stres içinde yaşamasın istiyorum.

38 Yaşında, 2 Çocuk Annesi, İşsiz

Eğer çocuklar yanlış yola saparsa bu annelerin suçudur. İyi bir şey olduğunda da onlar zaten öyle çocuklardır. Kimse ne der hiçbir şey umrumda değil. Sanat ve spor ile iç içe olmaları için elimden geleni yapıyorum. Evde müzik aletleri var, kendilerini ifade etmeleri için her fırsatı değerlendiriyorum. Onları her zaman takdir ediyorum. Onları o kadar seviyorum ki bunu gerçekten biliyorlarsa dünyayı bile değiştirebilirler. Tabii böyle bir beklentim hiç yok kendilerine güzel bir dünya yaratsınlar yeter.

41 Yaşında, 3 Çocuk Annesi, Temizlik İşçisi

Elimden geleni yaptım. Artık Allah’a da inanmıyorum. Eğer olsaydı bu kötülükler olur muydu? Çocuklara kim tecavüz edebilirdi? Çocuklarımı Allah inancı ile yetiştirdim. Şimdi yok diyorum, neyse ki artık yetişkin sayılırlar. Hepsini ahlaklı, hak yemeyen insanlar olarak yetiştirdim. Aslında çok mutlu görünüyorlar ama içlerini hiç bilmediğim anlar oluyor. Yardım etmem gereken zamanda söylemiyorlar, çok üzülüyorum. Kimse çocuğunu koruyamaz.

44 Yaşında, 2 Çocuk Annesi, Yönetim Kurulu Başkanı

Onlara yeterince zaman ayıramadım. Kafamı kessem yine olmadı. Yine de onları çok sevdiğimi biliyorlar, bunu bilmeleri dünyanın en güzel şeyi. Çocuklarımı çok seviyorum. Onlar ile olmak için her işi başkasına yaptırıyorum. Beyin gerektiren her şeyi ben yapıyorum ama dolar 3.40 olduğu için 8 tane beynim olsa da işin içinden çıkılamayan bir zamana geldim. Benim yaşıma gelmiş belli bir zeka üstü biri de Allah’a inanmaz. Zorlandığımda Allah’a da sığınamıyorum. Çocuklarıma bol bol sarılıyorum tabii izin verirlerse. Sadece sevgi dolu bir ev çocukları korur.

Şubat 2017, Solfasol: Ankara’nın Gayriresmi Gazetesi

--

--