knowledge-gpt Kullanarak Sevdiğim Bir Spor Programıyla Alakalı Soru Cevap Yapmak.

Eren Akbulut
Geeks-of-Data
Published in
3 min readMar 21, 2023

Yazıya başlamadan önce “Geeks of Data” Discord kanalımızdan bahsetmek istiyorum, katılıp selam verebilir, veri bilimi, mühendisliği veya analizi alanlarında fikir alışverişi yapabilirsiniz. Link

Cover Image

İngilizce bir yazı olan önceki yazımızda knowledgegpt nedir ve nasıl kullanılır bunu anlatmıştık. Buradan ulaşabilirsiniz. Bu yazı knowledgegpt’yi kurduğunuzu ve kullanıma hazır olduğunu varsaymaktadır.

Yakın zamanda kütüphanemizde toplu halde Youtube oynatma listelerinden bilgi çıkartma ve promptlarda kullanma özelliği eklemiştik. Bu özelliği çok sevdiğim bir spor programı olan Socrates Dergi’de Caner Eler’in sunduğu “Sıkça Sorulan Sorular” programıyla test etmek istedim.

İlk iş bir extractor oluşturuyoruz, tek ihtiyacımız olan soruları sormak istediğimiz playlist’i belirtmek, indexleri kaydetmek istiyorsak ( bu kadar uzun bir iş için iyi bir fikir, tekrar kullanırken büyük kolaylık ) bir index_path veriyoruz, model dilini de seçip işe koyulabiliriz. Ben biraz zor olacağı için sadece 2. sezonu aldım :D Bu ve diğer örnekleri GitHub repomuzda bulabilirsiniz.

Extractor Olusturma

Artık istediğimiz soruyu sorup cevap almaya başlayabiliriz, (ufak bir not, mevcut ayarların aksine ben her paragraf 10 cümle kadar olacak şekilde ayarladım yukarıda, isterseniz kütüphanenin ayarlarından buna müdahele edebilirsiniz.) Burada da tek ihtiyacımız soracağımız soruyu vermek, bir max_tokens parametresi belirlemek (bu Promp’ta ne kadar bilgi sokacağımıza karar veriyor, ne kadar yüksekse o kadar para harcatır, üst sınırı 4096 suan için default değer.), ve eğer mevcutta indexlerimiz varsa onu kullanıp isteyip istemediğimizi belirtmek için kullanabiliriz.

İlk Soru

Yukarıda anlatılan şekilde ilk sorumu sordum:

Kar yağdığında normal halinden daha zevkli olan sporlar hangileridir?

Prompt

Yukarıdaki gibi bir prompt oluştu ve cevap şu şekilde geldi:

Kar yağdığında normal halinden daha zevkli olan sporlar Amerikan futbolu ve yağmurlu futbol maçlarıdır.

İyi görünüyor, başka bir soru soralım:

Tenisciler ve marka iş birlikleriyle ilgili bilgi verir misin?

Soru epey geniş kapsamlı, ve biz de içerik hazırlarken çok iyi bir bölme işlemi yapmadık rasgele 10ar 10ar böldük, bakalım cevap nasıl?

Tenisçiler ve marka işbirlikleriyle ilgili bilgi veriliyor. Özellikle Ivan Landel’in Adidas’la yaptığı işbirliği ve John McEnroe’nun Nike’ın tenise girmesini sağlaması örnek olarak veriliyor. Ayrıca birçok giyim markasının tenis ürünleri tasarlamaktan hoşlandığı ve tasarladıkları giysilerin direkt ekranda görüntülendiği belirtiliyor. Tenisçilerin pahalı saatleri takması ve markalarla özdeşleşmesi de bahsediliyor. Fred Perry, Lacoste ve Stan Smith gibi markaların da tenisçilerle ikonikleştiği ifade ediliyor.

Yani, baya bilgi var gibi duruyor, çok sevdiğim örneklerden birisine geçelim:

Tarihin en estetik futbolcusu kimdir? Sebebini açıklar mısın?

Yanıt güzel ve ilginç:

Thierry Henry, çünkü Emre\’nin cevabı olarak verilmiştir. Sebebi ise metinde açıklanmıştır: “Thierry Henry diyorum ben. Tam benlik soru aslında. Muhtemelen de ben varım diye alınmış bile olabilir bir set değil mi? Olabilir. Thierry Henry diyorum ben. Tabii ler dediği için çoğul bir soru olduğu için elbette devamını getiririz ama benim için bu sorunun cevabı açık halde Thierry Henry.

Cevap böyle geliyor, çünkü soruyu soran o bölümlük sunucu Emre Özcan ve büyük bir Henry (Anri :D) hayranı, aralarındaki konuşmaya binaen böyle bir cevap gelmiş.

Başka bir sürü soru ve cevap yaptım, son olarak yine subjektif sonuçlar içerebilecek şu soruyu paylaşayım:

Sporda vegan beslenme hakkında bir şeyler söyler misin?

Cevap çok ortada ve bir yere ulaşmıyor:

Metinde, vegan beslenmenin son dönemde spor dünyasında daha fazla dahil olmaya başladığı ve bazı sporcuların vegan beslenme tercihinde bulunduğu belirtiliyor. Ancak, sporda vegan beslenmenin caiz olup olmadığı veya gelecekteki beslenme alışkanlıkları hakkında yorum yapılmıyor.

Bu yukarıdaki gibi pek bir yere ulaşmayan ve hatta hiç cevaplanmayan sorular da oldu, bunun ana muhtemel sebeplerinden birisi uzun cevaplar ve bizim bu cevapları tek seferde içeri alamamız olabilir, onları da GPT-4 API erişimi alınca cevaplarız :D

Evet arkadaşlar okuyup eşlik ettiğiniz için çok teşekkür ederiz, bu ve bunun gibi içeriklere ulaşmak, meraklı, zeki ve çalışkan meslektaşlarınızla zaman geçirmek isterseniz Discord sunucumuza da bekleriz. 🚀 Link

--

--