Love, Death & Robots

Sultan
gencoo.xyz
Published in
2 min readApr 1, 2019

Merhaba Genco okuyucuları. Bugün birlikte başka diyarlardan zihinlerin yapıtıymış gibi görünen bir yetişkin animasyon dizisinin analizini yapacağız.

15 Mart 2019’da bizimle buluşan bu dizinin yaratıcısı olarak Deadpool’un yönetmen koltuğunda oturan Tim Miller’ı, yapımcı olarak Fight Club, Gone Girl, Seven gibi filmlerle devleşen David Fincher’ı görüyoruz. Bu ikilinin defalarca reddedildikten sonra Netflix ile anlaşmaya varması, Netflix’in son dönemlerinin en iyi kurgularından birini bize göstermesiyle resmi olarak ölümsüzleşiyor.

Kısacık bölümlerden oluşan bu 18 bölümlük dizi, neredeyse her bölüm farklı bir sinema ve animasyon tekniğiyle karşımıza çıkıyor. Görüntü kuvvetliliği sizi cezbediyor. Kullandıkları müzikler ve sesler o kadar yerine uygun ki sizi alıp bölümün ortasına bir yere koyuveriyor.

Dizinin sabit bir konusunun, devamlılığının olmaması farklı bir çekicilik katıyor bana kalırsa. Bir bölüm izledikten sonra diğerinin konusunu merak ediyorsunuz, bir sonrakinin çekim tekniğini, yaratılan metaforun içeriğini öğrenmek istiyorsunuz. Çok güzel teknikler kullanıldığından bahsettik ama bazı tekniklerin sizi diziden kopardığını da söylemeden geçemeyeceğim. Bazı teknikler bölümün içeriğine ağır kalıyor bana sorarsanız. Teknik, bölüme ağır geldiği için bölümden koptum, hatta bazı konuşmaları çekim tekniğine odaklanmaktan ötürü kaçırdım. Yine de, sunduğu yüksek seyir zevki bunları göz ardı ettiriyor insana.

Konu olarak o kadar geniş bir alana uzatıyoruz ki kollarımızı, insanlığın yok oluşundan tutun paradoks zaman kırılmalarına, mitolojik karakterlerden alternatif geleceklere atlıyoruz. Bizi başka evrenlere sürükleyen, düşünce dehlizlerine daldıran bu dizinin bazı bölümleriyse kocaman bir soru işaretiyle bitiyor. Bölümün üzerine bir yığın soru sormaktan ve cevap alamadığım için kızmaktan başka bir şey gelmedi elimden. Yeniliğe aç yanlarımızı doyururken, bizi ekranın karşısına kilitledi. Bölümler kısa, heyecanlı ve çok akıcıydı. Hemencecik bitti, tadı damağımda kaldı. Ben şimdiden dizinin devamını beklemeye koyuldum bile. Bilim kurgu sever yanlarınızın bu diziye tutulacağına inanıyorum.

Bu diziye puanım 8.6/10. İyi seyirler sevgili okuyucular, esen kalın.

Sultan Geze

--

--